Post
autor: Lipek81 » pn sty 23, 2012 12:24
Z przekaźnikami to ciężki temat jest - w zamieszczonym linku informacje brałem m.in. z książki Bogumiła kalinowskiego, ale jak widać ma ona błędy. Druga sprawa, to taka, że czasami jeden przekaźnik ma kilka zastosowań w różnych samochodach. Chyba przekaźnik 78 jest w mk2 jest od ABS, ale w Bora od tylnej klapy. Przekaźnik 53 - tutaj już w ogóle, chyba ma najwięcej zastosowań - w mk2 może być od halogenów przednich, albo od klaksonu, być może od czegoś jeszcze. Ale jest też stosowany w wielu innych golfach.
Ogólnie wiele przekaźników to tak na prawdę zwykłe przekaźniki bez żadnej elektroniki, różniące się tylko rodzajem i ilością styków, prądami i rozmieszczeniem wyprowadzeń.
Co do opisu z etki - dopiero w późniejszych rocznikach info o przekaźniku zawiera, oprócz jego numeru katalogowego, także numer umieszczony na jego obudowie. Starsze przekaźniki figurują tylko jako numery katalogowe. Druga sprawa, to taka, że jeżeli posiadamy numer z obudowy to nie znajdziemy w etce numeru katalogowego do niego, ale odwrotnie już da radę, jeżeli jest to nowszy przekaźnik.
Zaczynając tworzyć te listę tej wiedzy nie miałem, wiec wyszło, jak wyszło.