Rozrząd MK4 1.9 TDI kiedy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

parsley
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 28, 2008 01:19
Lokalizacja: WaWa

Rozrząd MK4 1.9 TDI kiedy?

Post autor: parsley » wt sty 10, 2012 00:14

Zmienilem pasek przy 130 tys i juz mam przekjechane na nim 64tys - czy nalezy go wymienic (slysze rozne opinie ze raz po 60tys gdzie indziej po 90k)
Chce niedlugo sprzedac auto i nie chce mi sie inwestowac, ale niedlugo czeka mnie wypad w gory (ponad 1000km) wiec boje sie ryzykowac jakby co
Co radzicie?

Golf IV, 2000r 1.9TDI 60kM



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Rozrząd MK4 1.9 TDI kiedy?

Post autor: t0mal » wt sty 10, 2012 01:12

Sprawdzić naciąg paska i ewentualnie wymienić.
(uprzedzając pytania - tak wiem, napinacz automatyczny, przyrząd pozwoli sprawdzić czy pasek jest już zbyt miękki)
Jeśli jest niewłaściwy początek wtrysku - wymień (pasek się wyciągnął i mogło się przestawić)
Jeśli masz wycieki w okolicy rozrządu - wymień
Jeśli nie była zmieniana pompa wody - wymień



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9279
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozrząd MK4 1.9 TDI kiedy?

Post autor: wesol » wt sty 10, 2012 08:41

wymiana co 60 tys ale mil co daje 90 tys km. Spokojnie te silniki tdi VP wytrzymuja nawet wiecej. W pozniejszych latach nawet jeszcze wydluzyli wymiane ale zastosowano inna rolke i inny pasek. Tylko nie wiadomo co mialeś zalożone przy poprzedniej wymianie ale sadze ze musi przelatać 90 tys km nie mniej. Chyba ze trwalo to 10 lat od wymiany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Rozrząd MK4 1.9 TDI kiedy?

Post autor: Fahoo » wt sty 10, 2012 12:09

parsley, Jesli po zmianie rozrządu była ustawiana synchronizacja miedzy wałkiem rozrządu a wałem na 0,0 można teraz za pomoca vaga dokonać kontroli czy sie pasek nie wyciagną .Wyciągnięcie się paska bedzie skutowało innym wyniekiem synchronizacji na vag w grupie 004.Do tego organoleptyczna ocena stanu paska+ osłuchanie rolek i jeśli jest ok to można dalej śmigać.
Serwisówka zaleca kontrole stanu paska i podzespołów współpracujacych co 15tys km
Taki przegląd napewno uchroni cię przed nagłą awarią.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości