Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
Witam,
Skoro był problem z poziomem oleju, a jak mówisz szwagier jeździ delikatnie to prawdopodobnie samochód 90 tys km nie ma przejechane. Jeżeli problem był z olejem nie lekceważył bym, zużywania, wycieku. Owszem turbo nie jest częścią eksploatacyjna jednak jak każda może się zużyć. Sugerowałbym towar z wyższej półki lub regenerowany z pewnego źródła.
Pozdrawiam
Skoro był problem z poziomem oleju, a jak mówisz szwagier jeździ delikatnie to prawdopodobnie samochód 90 tys km nie ma przejechane. Jeżeli problem był z olejem nie lekceważył bym, zużywania, wycieku. Owszem turbo nie jest częścią eksploatacyjna jednak jak każda może się zużyć. Sugerowałbym towar z wyższej półki lub regenerowany z pewnego źródła.
Pozdrawiam
Re: Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
Powiem jak się skończyła naprawa
Wymiana turbo na Garetta koszt 2300 zł plus robocizna z wymianą oleju , filtrów 700 zł czyli łacznie 3tys - myślę że to stosunkowo niedużo zwłaszcza że na początku warsztat chciał skasować nas na 4tys za same turbo niewiadomo jakie (niby ori z ASO ) stare turbo zabraliśmy i szwagier mówi że będzie je regenrował że mieć w razie czego
autko jest już w 100 % sprawne tylko jeszcze chciałbym 1 sparwę wyjaśnić
Warsztat powiedział że turbo się zatarło (wirnik) bo nie miało oleju , tak jak wcześniej pisałem szwagrowi padło w trasie turbo i przejechał na uszkodzonym jakieś 100 KM kopcił mu mocno na biało (czyli dla mnie jest jasne że palił olej) , na parkingu sprawdził bagnet i nawet mu się minimalny stan nie pojawił , miał coś około 1 litra oleju w silniku , kontrolka oleju mu się nie zapaliła - i tu pytanie dlaczego i czy wogóle VV ten model ma kontrolkę minimalnego stanu oleju - nie znam kompletnie VV ale chyba powinna być kontrolka , szwagier się zażeka że olej sprawdzał i pilnował i nigdy mu nie brał wiecej od przeglądu do przeglądu jak około 100ml ,
układ wydechowy suchy , sam widziałem na kanale i był suchy , wymianie turbo i odpaleniu zapalił jak normalny desel , nie kopcił ,
wydaje mi się że zwyczajnie olej się wypalił ale dziwne to trochę , katalizator nie zapchany moc jest normalna tak jak wcześniej (tak szwagier twierdzi)
jeszcze raz dzięki za wszelką pomoc
Pozdro
Wymiana turbo na Garetta koszt 2300 zł plus robocizna z wymianą oleju , filtrów 700 zł czyli łacznie 3tys - myślę że to stosunkowo niedużo zwłaszcza że na początku warsztat chciał skasować nas na 4tys za same turbo niewiadomo jakie (niby ori z ASO ) stare turbo zabraliśmy i szwagier mówi że będzie je regenrował że mieć w razie czego
autko jest już w 100 % sprawne tylko jeszcze chciałbym 1 sparwę wyjaśnić
Warsztat powiedział że turbo się zatarło (wirnik) bo nie miało oleju , tak jak wcześniej pisałem szwagrowi padło w trasie turbo i przejechał na uszkodzonym jakieś 100 KM kopcił mu mocno na biało (czyli dla mnie jest jasne że palił olej) , na parkingu sprawdził bagnet i nawet mu się minimalny stan nie pojawił , miał coś około 1 litra oleju w silniku , kontrolka oleju mu się nie zapaliła - i tu pytanie dlaczego i czy wogóle VV ten model ma kontrolkę minimalnego stanu oleju - nie znam kompletnie VV ale chyba powinna być kontrolka , szwagier się zażeka że olej sprawdzał i pilnował i nigdy mu nie brał wiecej od przeglądu do przeglądu jak około 100ml ,
układ wydechowy suchy , sam widziałem na kanale i był suchy , wymianie turbo i odpaleniu zapalił jak normalny desel , nie kopcił ,
wydaje mi się że zwyczajnie olej się wypalił ale dziwne to trochę , katalizator nie zapchany moc jest normalna tak jak wcześniej (tak szwagier twierdzi)
jeszcze raz dzięki za wszelką pomoc
Pozdro
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
jak poszedl olej na tloki to nie szukaj go w wydechu. swoja droga jesli zrobil 100km z padnietym zlomem to mial wiecej szczescia niz rozumu. normalnie taka jazda konczy sie po kilku km w oczekiwaniu na nowy silnik. musialo mu to lekko puszczac. gdyby mial tylko 1 litr oleju to by kontrolka swiecila. musialo byc wiecej, ok 2-2,5 litra zeby mial cisnienie.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
żeby przypadkiem z nowym turbo nie było powtórki z rozrywki, jakiś powód przecież musiał być że olej nie dochodził do turbo, ciekawy jestem czy sprawdzono drożność przewodu olejowego, druga sprawa to taka, że kierownik nie sprawdza regularnie olejuWarsztat powiedział że turbo się zatarło (wirnik) bo nie miało oleju
Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
Pierwszego stycznia mialem to samo w sharanie. Turbo polecialo znaczy sie oś sie ukrecila na czesci goracej. Olej lecial glowienie w wydech ale pewnie i tez w dolot choc nie bylo jakotakich sladów. Mimo to pamietac nalezy ze EGr tez moze puscic oliwew dolot wiec po zlozeniu nie spinamy wszystkich wezy dolotu i zostawiamy sobie furtke awaryjna by silnik sie nam nie rozkrecil na obroty lub tez olej na tlokach moze spowodowac zgiecie korb.
Ja w swoim AUY 115KM stalem przed decyzja zakupu suszarki. Wybralme opcje uzywki z racji iz nie uznaje regenerowanych a dwa to cena. Poszedlem za ciosem i zakupilem turbo ASZ 130 KM. Niewiele trzeba by przystosowac tą suszare w miejsce seryjnej. Załozylem ( w swieto trzech króli) na podwórku u siebie bo mam kanał. Próba odpalenia spowodowala zasłone dymną z racji ze sporo oleju jeszcze zalegalo. Dla bezpieczenstwa odkrecilem swiece zarowe i zalalem do cylindrów taki rozpuszczalnik "bremsen". Krecąc rozusznikiem otworami po swiecach wywaliło cały olej. Wydechu nie czyscilem- olalem sprawe. IC w sharanie jest w poziomie i mozna powiedziec stanowi FMIC. Rure dolna odlaczylem jak i gorna przy kolektorze dolotowym. Przeplukalem takze i ten FMIC. Na spiętym orurowaniu dolotu od turbo do IC ale nie podpietym dalej do kolektora dolotowego odpaliłam silnik. Pracował w miare dobrze. Nie podlaczelem jeszcze na poczatku wydechu do czesci goracej turbiny- niech pochodzi sobie narazie bez komina- bedzie mial łatwiej. Pochodzil tak z 15 minut bo pluł resztkami z IC. Potem złożylem calość i chodził dalej by przepalić resztki oleju z wydechu. Auta dalej nie gasilem i jazda próbna zeby wypalic wszytsko co moze zalegac na odcinku 50 km. Teraz auto juz zrobiło okolo 200 km i sprawuje sie idealnie. Turbo zakupione na allegro okazalo sie być w stanie idealnym co wczesniej i tak telefonicznie zapytywalem( luzy itp sprawy). Luzów brak podłużnych jak i poprzecznych- chyba ze rece mi sie uginaja
Jednym slowem polecam zakupic suszarke na allegro ( ja placilem 700 zl) i wymienic albo w warsztacie albo samemu jesli sa warunki do tego bo żadna to filozofia.
Ja w swoim AUY 115KM stalem przed decyzja zakupu suszarki. Wybralme opcje uzywki z racji iz nie uznaje regenerowanych a dwa to cena. Poszedlem za ciosem i zakupilem turbo ASZ 130 KM. Niewiele trzeba by przystosowac tą suszare w miejsce seryjnej. Załozylem ( w swieto trzech króli) na podwórku u siebie bo mam kanał. Próba odpalenia spowodowala zasłone dymną z racji ze sporo oleju jeszcze zalegalo. Dla bezpieczenstwa odkrecilem swiece zarowe i zalalem do cylindrów taki rozpuszczalnik "bremsen". Krecąc rozusznikiem otworami po swiecach wywaliło cały olej. Wydechu nie czyscilem- olalem sprawe. IC w sharanie jest w poziomie i mozna powiedziec stanowi FMIC. Rure dolna odlaczylem jak i gorna przy kolektorze dolotowym. Przeplukalem takze i ten FMIC. Na spiętym orurowaniu dolotu od turbo do IC ale nie podpietym dalej do kolektora dolotowego odpaliłam silnik. Pracował w miare dobrze. Nie podlaczelem jeszcze na poczatku wydechu do czesci goracej turbiny- niech pochodzi sobie narazie bez komina- bedzie mial łatwiej. Pochodzil tak z 15 minut bo pluł resztkami z IC. Potem złożylem calość i chodził dalej by przepalić resztki oleju z wydechu. Auta dalej nie gasilem i jazda próbna zeby wypalic wszytsko co moze zalegac na odcinku 50 km. Teraz auto juz zrobiło okolo 200 km i sprawuje sie idealnie. Turbo zakupione na allegro okazalo sie być w stanie idealnym co wczesniej i tak telefonicznie zapytywalem( luzy itp sprawy). Luzów brak podłużnych jak i poprzecznych- chyba ze rece mi sie uginaja
Jednym slowem polecam zakupic suszarke na allegro ( ja placilem 700 zl) i wymienic albo w warsztacie albo samemu jesli sa warunki do tego bo żadna to filozofia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
był bardzo niski stan oleju , na zimnym sprawdzany stan oleju i nie pokazał nic na bagnecie , kontrolka oleju nie zapaliła sie - i to mnie właśnie niepokoi dlaczego w warstzacie jak spuszczali olej powiedzieli że spuścili coś około 1 litra - tylko tyle było w silniku , kazałem szwagrowi teraz bacznie obserwować i sprawdzać stan oleju .souler pisze:jak poszedl olej na tloki to nie szukaj go w wydechu. swoja droga jesli zrobil 100km z padnietym zlomem to mial wiecej szczescia niz rozumu. normalnie taka jazda konczy sie po kilku km w oczekiwaniu na nowy silnik. musialo mu to lekko puszczac. gdyby mial tylko 1 litr oleju to by kontrolka swiecila. musialo byc wiecej, ok 2-2,5 litra zeby mial cisnienie.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
pytanie czy w ogóle była aktywowana? Można to sprawdzić w 17-zestaw wskaźników, po drugie nie każdy Mk5 /w tym Plus/ jest wyposażony w takową kontrolkę, zależy to od kodu interwału serwisowego QG0, QG1 i QG2radkas pisze: kontrolka oleju nie zapaliła sie - i to mnie właśnie niepokoi dlaczego
Re: Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
doggie pisze:pytanie czy w ogóle była aktywowana? Można to sprawdzić w 17-zestaw wskaźników, po drugie nie każdy Mk5 /w tym Plus/ jest wyposażony w takową kontrolkę, zależy to od kodu interwału serwisowego QG0, QG1 i QG2radkas pisze: kontrolka oleju nie zapaliła sie - i to mnie właśnie niepokoi dlaczego
VV to nie moja bajka , nigdy nie miałem i wogóle się nie orientuje ,
w warsztacie powiedzieli że nie ma kontrolki oleju co mnie mocno zdziwiło, miałem kilka samochodów różnych marek i w każdej miałem kontrolke oleju albo stanu poziomu albo ciśnienia , nie to że psiocze na VV ale mocno mnie to dziwi ale chyba jest tak faktycznie jak mówisz że ten model nie ma takowej , pozostaje ręcznie sprawdzać bagnet co jakiś czas .
jeszcze raz dzięki za pomoc
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Golf 5 plus 2005r 1.9tdi 105 KM Padło turbo
U siebie,tyle,że w Mk4 miałem przypadek,że w momencie uruchomienia silnika (nie po przekręceniu kluczyka w pozycje ZAPŁON,bo to normalne) na 1 sekundę zapalała się kontrolka świec żarowych i gasła.Posprawdzałem z ciekawości wszystkie płyny i ku mojemu zdziwieniu poziom oleju na bagnecie był przy dolnym zgięciu - uzupełniłem poziom oleju i kontrolka świec się od tej pory nie zapala w momencie uruchomienia silnika - i teraz zagwozdka,czy to był sygnał do niskiego poziomu olejuradkas pisze:w warsztacie powiedzieli że nie ma kontrolki oleju co mnie mocno zdziwiło, miałem kilka samochodów różnych marek i w każdej miałem kontrolke oleju albo stanu poziomu albo ciśnienia , nie to że psiocze na VV ale mocno mnie to dziwi ale chyba jest tak faktycznie jak mówisz że ten model nie ma takowej , pozostaje ręcznie sprawdzać bagnet co jakiś czas .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości