pękanie głowicy w 1.6td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: chris4286 » pt sty 06, 2012 15:39

Witam. może tem temat był przerabiany ale chce się dowiedzieć z jakiego powodu pękaja głowice w tych silnikach? przegrzanie? zbyt wielkie cisnienie turbo? zbyt gorące powietrze z turbiny? czy jeszcze coś innego? co robić żeby do tego nie doszło? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mariusz325
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 08, 2011 15:56
Lokalizacja: SPI

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: mariusz325 » pt sty 06, 2012 16:02

Kolego sprecyzuj pytanie,gdzie pękają między zaworami czy gdzię koło kanałów wodnych :chytry:



chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: chris4286 » pn sty 09, 2012 22:15

chodzi mi ogólnie. bo np zawiozłem głowice do regeneracji i były delikatne rysy miedzy zaworami, ale chodzi o to że jak poszła na sprawdzanie szczelniości to sie okazało że w środku była peknięta w 3 miejscach. wiec od czego pekają między zaworami i od czego kanały wodne. jak się przed tym uchronić?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14295
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: Michał_1977 » pn sty 09, 2012 22:51

chris4286 pisze: były delikatne rysy miedzy zaworami
Norma.Z tym się jeździ i nie marudzi.
chris4286 pisze:jak poszła na sprawdzanie szczelniości to sie okazało że w środku była peknięta w 3 miejscach
chris4286 pisze:od czego pekają między zaworami i od czego kanały wodne
Między zaworami pękają,bo to jest zbyt wąska ścianka,która szybko nabiera wysokiej temperatury i szybko stygnie,Po prostu skoki temperatury dokonują tego,dlatego napisałem,że to norma,oczywiście w granicach tolerancji.
Kanały wodne zaś pękają najczęściej wtedy,gdy dolewa się zimnego płyny na rozgrzanym silniku.
chris4286 pisze:jak się przed tym uchronić?
Pęknięć między zaworowych nie unikniesz,a tych w kanałach wodnych,to już chyba wiesz jak uniknąć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt sty 10, 2012 00:14

Michał_1977 pisze:
chris4286 pisze:jak się przed tym uchronić?
Pęknięć między zaworowych nie unikniesz,a tych w kanałach wodnych,to już chyba wiesz jak uniknąć :bajer:
poniekąd możesz uniknąć jak będziesz trzymał sie 10 przykazań http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64592

w skrócie nie piłować auta na zimnym silniku i nie gasić na gorącym reszta jak wyżej :chytry:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: t0mal » wt sty 10, 2012 01:11

A komory wirowe pękają z powodu lejących wtryskiwaczy, albo od ostrego pałowania na zimnym silniku.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

pękanie głowicy w 1.6td

Post autor: twromek » wt sty 10, 2012 01:14

Wtryski, kąt wtrysku i kierowca pupa. Proste przyczyny, niektórzy serię zajadą, a niektórzy silnikiem który wyrabia 200% normy jeżdżą cały czas i nic się nie dzieje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości