Drgania silnika podczas gaszenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: deskjet » śr sty 04, 2012 16:10

Witam
Auto Golf IV 110KM. Od jakiegoś czasu podczas gaszenia silnika pojawiają się drgania, ale nie zawsze. Czasami gaśnie że tak powiem miękko (ale rzadko), a w większości nim zatelepie. Czy to wina poduszek, dwumasu? Dzięki


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: daniel.wwe » śr sty 04, 2012 16:14

Zobacz czy podczas gaszenia silnika działa klapa gasząca. Sprawdź czy któryś kabelek dochodzący do elektrozaworu klapy gaszącej nie jest urwany, jeśli tam jest wszystko ok. to spróbuj przeczyścić styki w elektrozaworze


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: deskjet » czw sty 05, 2012 20:24

Kolego miałeś rację naderwany był kabelek i czasami łączył a czasami nie. Dzięki :pub:


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: daniel23584 » sob sty 07, 2012 16:08

Witam
Tak jak kolega deskjet też mam problem z klapą gaszącą... Czasami podczas gaszenia się zamyka i silnik ładnie gaśnie a czasami nie... sprawdziłem kabelki od elektrozaworu i na oko wyglądają ok, przeczyściłem styki, ale to nie pomogło. Koledzy co jeszcze można sprawdzić?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: italiano_83 » sob sty 07, 2012 16:10

Wężyk który idzie od zaworu n239 do siłownika klapy gaszącej czy nie jest uszkodzony, oraz ruch samej klapy gaszącej, poruszaj siłownikiem czy się nie przycina.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: daniel23584 » sob sty 07, 2012 16:17

Siłownikiem ruszałem i nie przycina się. A jak wężyk byłby gdzieś uszkodzony to też by tak było że czasami się zamyka a czasami nie? Tak sobie myślę że może do tego elektrozaworu nie za każdym razem dochodzi napięcie :-k co Ty na to kolego?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: italiano_83 » sob sty 07, 2012 16:24

Trzeba sprawdzać, wszystko po kolei, jak wężyk jest załamany to może być problem z wygenerowaniem odpowiedniego podciśnienia i klapa nie zamyka się na max-a, może być jakiś problem z stykami w kostce, warto ściągnąć kostkę i przeczyścić jakimś preparatem typu wd-40.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Jefferson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: Jefferson » ndz sty 08, 2012 12:31

To jest diesel- i ja bym z tym nie panikował. Diesel= lekkie wibracje. Oczywiście pomijam tu nowe auta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: italiano_83 » ndz sty 08, 2012 12:43

Jefferson pisze:To jest diesel- i ja bym z tym nie panikował. Diesel= lekkie wibracje. Oczywiście pomijam tu nowe auta.
Teoretycznie tak, ale jeżeli kolega wyraźnie "czuje" różnice pomiędzy kolejnymi to gaszeniami silnika, to raczej, coś jest nie tak.
Widzę, że masz mk3 a tak z tego co wiem nie było klapy gaszącej jak w MK4, a różnica podczas gaszenia przez odcięcia paliwa, a gaszenia z odcięciem paliwa i zamknięcie dopływu powietrza jednak jest, gdyż zamykając dopływ powietrza wytwarzasz podciśnienie w układzie, co za ty idzie, tłoki hamują delikatniej.
Filmik kolegi arwam I na nim gołym okiem widać, różnice przez odcięcie paliwa, a odcięcie dopływu powietrza.

[youtube][/youtube]


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: przemlin » ndz sty 08, 2012 14:19

Sprawdz węzyki podciśnienia, u mnie było podobnie wymieniłem jeden wężyk i problem z dwumasem ustąpił :P



stanley142
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 09:35
Lokalizacja: Leżajsk

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: stanley142 » śr sty 11, 2012 01:22

Co ma wężyk podciśnienia do dwumasu?



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: daniel23584 » sob sty 21, 2012 23:55

Witam. Koledzy przeczyściłem styki w elektrozaworze, sprawdziłem wężyki (wyglądają ok) i nadal klapa raz się zamyka a raz nie :-x Nie wiem już o co kaman :-( Wiem że to nie wpływa na pracę silnika i nie jest nie wiadomo jakim problemem, ale po prostu mnie to denerwuje, że czasami jest ok a czasami nie.. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?


ALH -> 205 -> soft

VW ŁYSY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 15, 2011 18:26

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: VW ŁYSY » ndz sty 22, 2012 20:35

Witam mam podobny problem ze swoim mk4 przy gaszeniu rzuca silnikiem wczesniej po zgaszeniu bylo slychac jak zawor odbil a teraz nic

silnik 1.9 tdi 110 AHF 98R. od wczoraj mam takie obijawy nie wiem czy to ma jakis wplyw ale wczoraj naprawialem przewod od serwa co idzie od pomy wacum



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

Drgania silnika podczas gaszenia

Post autor: Arekkwiatek » ndz sty 29, 2012 23:07

Witam mam ten sam problem ,jak gaszę silnik to klapa zamyka się i od razu otwiera nie przytrzymuje jej. Wymieniałem elektrozaworki ,wężyki i nic nawet ten od EGR i dalej to samo.Pozostaje chyba jeszcze tylko sprawdzić vacum pompe jakie podciśnienie robi.Jeszcze mam pytanko czy ktoś spotkał się z takim czymś ,silnik ALH jak przyspieszam to od 3000obr. ma dźwięk jak subaru wydech przelotowy z końcowym seryjnym tłumikiem w moim AHF nie było takiego czegoś.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości