[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

edpl90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 07, 2012 14:14

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: edpl90 » sob sty 07, 2012 14:19

Witam wszystkich forumowiczów jako nowy użyszkodnik. Mam następujący problem:
Ostatnio miałem dość poważną awarię w moim dieselku. Efektem było między innymi wykrzywienie 2 korbowodów. Żeby nie ładować się koszty, przeszukałem internet w poszukiwaniu używanych części. Znalazłem akurat 2 sztuki korbowodów z tłokami dla silnika AGR. Ja natomiast posiadam ALH... czy będzie to pasować? Nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na to w internecie więc proszę was o radę.

--
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: souler » sob sty 07, 2012 23:33

to samo


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: wesol » ndz sty 08, 2012 10:38

tak to tosamo lecz tak czy siak po wymianie dołu czyli wału, korb i tloków ( chyba ze zostawiasz tloki stare ale to nie ma znaczenia) musisz dobrac grubość uszczelki pod glowice na podstawie pomiaru wystawania tloków wzgledem bloku silnika.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: souler » ndz sty 08, 2012 11:52

nic nie musi mierzyc. zalozyc najgrubsza. nie ma to znaczenia w dieslu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: wesol » ndz sty 08, 2012 16:11

ale chłopie blużnisz jak nie wiem. Chyba nie wiesz co piszesz. u mojeg ojca w berlingo po planowaniu glowicy - coś co nie ma znaczenia bo i tak glowica jest plaska jak lustro a komora spalania jest w tłoku- zapodali grubsza UPG. Teraz tak pali duzo gorzej bo mniejszy stopien sprezania jest, odczuwalne jest to zwlaszcza zimą. Grubość uszczelki pod glowice ma kolosalne znaczenie ze tka powiem i ten co działal w dieslach to wie o czym mowie. Nie moz ebyć ani z agruba ani za cieńka. Sa to niewielkie grubosci w uszczlekach ale sa to kolosalne roznice dla silnika i punktu samozapłony w silniku ZS. Ruszanie dolu wiaże sie z doborem ponownym UPG tak jak to robią w fabryce. Temat ten poruszany na forum mastersa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: Adamm » ndz sty 08, 2012 16:38

wesol, bez urazy ale ja z 2 otworow przeszedlem na 3 nieruszajac tlokow, i auto odpala bez problemu, kompresje ma jak nalezy i generuje moc jak trzeba


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: souler » ndz sty 08, 2012 18:09

wesol nie teoretyzuj mi tutaj. w benzynie bedzie roznica. w dieslu zadnej. jakbym mial sie pieprzyc w mierzenie tlokow to bym chyba musial byc ciulniety. poskladalem swoj silnik na innych korbach, dalem max gruba uszczelke i nie ma zadnej roznicy. pali bez przyspieszacza na pol obrotu. żaba tez zawsze daje najgrubsza, a poskladal wiecej silnikow niz widziales na oczy, w tym tdiki z mocami grubo ponad 200 kucy.

berlingo? ciekawe czemu byla robiona uszczelka... pewnie nie wyeliminowane inne przyczyny, ale przeciez to wina grubej uszczelki :ass:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: wesol » ndz sty 08, 2012 21:48

adamm nie o kopresji mowa a o stopniu sprezania nie myl tych dwóch rzeczy.
souler wlasnie w benie ni ebedzie tak duzej róznicy jak w dieslu. W berlingo poszła UPG i plyn chlodzacy lał sie do komory spalania. Dalismy do serwisu citroena Drewnikowski w Goleniowie. Te gamonie tak poskladali a w ksiązce sam naprawiam wyraznie jest napisane jak byk ze dobiera sie UPG na podstawie wystawania tlokow. Zreszta co ja bede tu pisal jak sobie wystarczy wejsc na forum mastersa i sam Marek staszewski i zdaje sie Bogumil Wargenau to potwierdzali. Byla o tym gadka jak to masters budował swoje lupo 4x4 1.9TDI na 384 konie. Moz enie nabudowalem silnikow na 200 koni ale sporo tez i rozebralem i zlożylem różnych silniczków w życiu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: souler » ndz sty 08, 2012 23:18

teorie książkowe znam, ale powtarzam po raz kolejny - w dieslu nie ma to znaczenia! w tym berlingo to nie wina uszczelki...

moj silnik na inne korby, nic nie mierzylem tylko poskladalem na najgrubszej uszczelce jakie sa. fabrycznie byla najciensza. zadnych negatywnych skutkow.
kilka innych rzeczy tez zrobilem inaczej niz ksiazka zaleca, m.in. glowica dokrecona mocniej.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: Fahoo » wt sty 10, 2012 13:06

ja po planowaniu głowicy o 0,15mm dałem ori uszczelke taka jaka była..."auto jednego z forumowiczów "jest juz od dawna po sofcie z nowym wiekszym turbo i mocą 160ps


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: wesol » wt sty 10, 2012 21:13

wiesz souler jakoś wole obstawać z racji takiej iż mialem to na uczelni choc juz to dawno wiedzialem. Szkoda gadać zreszta ja mechanik, ojciec mechanik. Co mi tu bedzie ktos opowiadał a bajki. Zreszta jakby nawet to wole zaufać np panu B. Wargenau ktory raczje na takich naprawach zjadł zęby. Nie mowi ze nie trzeba tak robić jak ksiązki mówia inaczej oraz kazdy mechanik ktorego znam. W benie to mozesz sobie nie patrzeć na uszczelke zresztą i ich tez troskze nawymieniale i nikt w klepie nie pytał o grubość ale w dieslu odrazu zagadali- "jaka ilość karbów była w starej" Cziekawe czemu co??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: souler » wt sty 10, 2012 22:11

bajki to ty opowiadasz. mechanicy z bozej laski, a jak przyjdzie co do czego to auta trafiaja do tych, ktorzy sami nauczyli sie dlubac i na swoim doswiadczeniu opieraja wiedze. i jak pieprzysz o stopniu sprezania to policz jaka wyjdzie roznica dla benzyny i dla diesla pomiedzy najgrubsza i najciensza uszczelka.

tacy z was mechanicy, ze berlingo kto inny naprawial i dalej pupa. jak mi sie cos *#cenzura#* to sam dlubie. narazie z pelnym powodzeniem, nie sluchajac zdan mechanikow, ktorzy twierdza, ze silnik z fabryki jest najlepszy. guzik prawda i mam tego najlepszy przyklad na swoim podworku.

nie jestem mechanikiem, ale jak chcialem zbudowac sobie silnik to tak uczynilem! nie pytalem ciebie ani na forum czy sie da takie cos zrobic. pomierzylem, poglowkowalem i zrobilem.

poprawilem fabryke, poprawilem ciuli od naprawy glowic i doprowadzilem do łez pompiarza, ale mam czego chce! :satan:

zreszta nie bede z toba dyskutowal o wielki mechaniku od uszczelek... nad takimi pierdołami nie bede sie spuszczal, bo ciekawsze przypadki do znajomego na garaz przyjezdzaja. gosciu pytal czy moze zalozyc korby - moze, bo sa takie same. koniec tematu!

w sklepie to akurat opierdalam ja chlopakow, a nie oni mnie pytaja czego ja chce. przychodze ze swoimi numerami czesci i wielokrotnie *#cenzura#* ich przy kliencie za bledne podawanie informacji, a dodam, ze chcialbys miec tak dobry sklep w poblizu.

kierownikowi aso vw tez sie dostalo, bo nie lubie komus tlumaczyc jak ma z etki korzystac...

i nie wywoluj mi tu Bogumiła czy Marka do tablicy. poczytaj lepiej jak byl zbudowany silnik lupo - prawie fabryka... pewnie Masters polegal na ksiazkach budujac go :banghead:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4]Tłok+korbowód - ALH vs AGR

Post autor: italiano_83 » wt sty 10, 2012 22:19

souler pisze:souler
Jakieś poziom kultury obowiązuje na tym forum :bajer: Jeśli masz ochotę przedstawiać swoje zdanie i udzielać się na forum to, rób to w taki sposób, aby nie naruszało to regulaminu :chytry: Tego rodzaju wysławiania się oraz
souler pisze:w sklepie to akurat opierdalam ja chlopakow
nikt z moderatorów nie będzie tolerował na tym forum :bajer: Tak samo jak prywatnych wycieczek w stosunku do użytkowników.
souler pisze:koniec tematu!


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości