Brak elastyczności 1.6 TDic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 00:49

Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa mk2 1.6 TDic z 1991r. :hmm:
Otóż przy silniku coś napewno było kręcone... niesamowicie wciska w fotel, lecz dopiero powyżej 2800obr/min :grrr:

Załóżmy.. Jadę 50km/h na 5 biegu mam 1000obr/min dodaje gazu i nic.... jakoś tam się hula ale musiałem poczekać przynajmniej 2 minuty jak doszedł do ok 2800obr/min i dopiero wtedy rozpędzał się jak burza. Dodam że tak jest na każdym biegu oprócz pierszego.

Więc moje pytanie brzmi: Czy to normalne i czy można coś z tym zrobić?

Z góry dziękuję i pozdrawiam forumowiczów.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: stefano189 » sob sty 07, 2012 01:05

po pierwsze, jak chcesz szybko pożegnać silnik do dalej wciskaj gaz do oporu od 1000 obr/min, a po drugie masz z pewnością turbiną WG, więc ona potrzebuje troche więcej czasu żeby się rozkręcić, to nie to co VNT że " ciągnie " od samego dołu... :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 01:08

Dzięki za poradę (w czwartek odebrałem prawko)

Tz. że nic z tym nie zrobię? A jakby przymknąć zawór bezpieczeństwa?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: italiano_83 » sob sty 07, 2012 01:11

DDD pisze:Tz. że nic z tym nie zrobię? A jakby przymknąć zawór bezpieczeństwa?
On i tak jest zamknięty- jeśli mowa o zaworze WG prz turbo.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 01:12

Jakieś propozycje?

A i jeszcze jedno! najważniejsze!!

Edit:
Silnik odpalony, obroty jałowe 900 i chcę ruszyć, pedałem gazu staram się podwyższyć obroty do 1300-1500 ale nie mogę bo powyżej 1100obr podskakuje od razu na ponad 2000obr i tu przychodzi problem z ruszaniem... jak za mało gazu to mi gaśnie a jak za dużo to zaczyna mi wyć.


Nie piszemy posta pod postem, używamy funkcji edycji italiano_83
Przepraszam.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: stefano189 » sob sty 07, 2012 01:27

może jakiś kiepski magik grzebał przy turbinie, spytaj forumowicza arwam - on z tego co wiem zjadł zęby na dopasowaniach turbin do silników, może spotkał się z takim problemem. Jeśli chodzi o przyspieszanie, to w golfie też mam turbinę WG, w prawdzie to 90 konne TDI a nie TD, ale zasada działania ta sama. U mnie czuć wyraźną różnicę w przyspieszaniu po przekroczeniu 2100 obr, więc te twoje 2800 obr, wydają się być za późne..., ale mogę się mylić.

edit: jeśli świeżo kupiłeś auto, to zacząłbym zabawę standardowo: - WSZYSTKIE filtry nowe + olej, wtedy wiesz co masz pod machą i np. można wykluczyć że stary - zapchany filtr powietrza przyczynia się do słabego "kopa". :jezor:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 01:45

W poniedziałek jedzie na warsztat.

Nie jest w najlepszym stanie np. tylne hamulce nie działają w ogóle, ale teraz samochód będzie w dobrych rękach, zobaczymy jak będzie po wymianie.

Wielkie dzięki za porady.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: Michał_1977 » sob sty 07, 2012 08:01

DDD pisze:Jadę 50km/h na 5 biegu mam 1000obr/min dodaje gazu i nic
Jak dalej tak będziesz śmigał,to na dzień dobry,panewki na wale i korbach pójdą spać.
DDD pisze:Czy to normalne i czy można coś z tym zrobić?
Raczej normalne,bo 1000rpm,to niemalże obroty biegu jałowego i od takich nie bada się silnika na elastyczność.
Piszesz,że jak złapie obroty,to zapina niemiłosiernie,więc ktoś paluchy już tam pchał.Sugeruję,że jest zrobiony governor-mod,ale coś poprzednikowi nie wyszło (coś jest nie tak ze sprężyną średnich obrotów),stąd te gwałtowne przeskoki obrotów.
Proponuję sprawdzić co z dymieniem podczas jazdy pod obciążeniem,bo być może ktoś ruszył boostpinem,zwiększył ciśnienie,zrobił gov-mod,ale nie ruszył dawką,dlatego silnik jest zamulony z dołu.Podlałbym go troszkę paliwkiem i będzie mu lepiej.
Kąt wtrysku paliwa proponuję sprawdzić,bo jeśli za wczesny,to turbina wstaje dość leniwie (późno).
DDD pisze:W poniedziałek jedzie na warsztat.
Jeżeli grzebał przy pompie jakiś forumowy magik,to pierwszy lepszy mechanik za cholerę nie dojdzie o co chodzi i będziesz tylko widywał rozkładane ręce :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 15:36

Dzisiaj sprawdzałem LDA i nic przy nim grzebane nie było jest tylko jedna rysa od tej iglicy ale zmartwiło mnie to, że od górnej strony membrany był olej..

Teraz staram się uporać z tym skokiem obrotów z 1300 do 2000 ktoś ma jakiś pomysł? Czytałem temat o regulacji pompy > http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko nie wiem dokładnie do czego służą śrubki ze strzałką żółtą i niebieską....



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: Michał_1977 » sob sty 07, 2012 21:27

DDD pisze:Teraz staram się uporać z tym skokiem obrotów z 1300 do 2000 ktoś ma jakiś pomysł?
Przecież Ci napisałem.Czytałeś w całości mój post,czy tylko "po łebkach"? :chytry:
DDD pisze:zmartwiło mnie to, że od górnej strony membrany był olej..
Zawsze trochę oleju tam trafi z turbiny.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 21:57

Michał_1977 pisze:
DDD pisze:Teraz staram się uporać z tym skokiem obrotów z 1300 do 2000 ktoś ma jakiś pomysł?
Przecież Ci napisałem.Czytałeś w całości mój post,czy tylko "po łebkach"? :chytry:

Przeczytałem dokładnie twój post i to kilka razy tylko, że jestem nowicjuszem i nie wiem gdzie znajduje się "sprężynka średnich obrotów" stąd moje zapytanie do czego służą śrubki oznaczone żółtą i niebieską strzałką... :kac:



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: Q_mac » sob sty 07, 2012 22:09

Poszukaj sobie info o gov-modzie i będziesz wiedział o co kaman ;) Ogólnie duużo lektury Cię czeka, ale uwierz-warto. Poszukaj tematu o tuningu TD i będziesz wszystko wiedział (nie tylko w kwestii podkręcania, ale także o wielu innych regulacjach)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: Michał_1977 » sob sty 07, 2012 22:35

:bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2012 00:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Brak elastyczności 1.6 TDic

Post autor: DDD » sob sty 07, 2012 22:57

Ok już chyba wiem co to jest gov-mod.... rozumiem że powinien się kręcić max do 4500obr jeżeli niema gov-moda? Jeżeli tak to mam zrobionego gov-moda na 100% Trochę boje się rozkręcać pompy nie chce popsuć dopiero co kupionego auta! :?

Tak jeszcze przy okazji to ruszyłem LDA zgodnie z poradnikami spiłowałem troszkę plastikową podkładkę i ustawiłem większą wnęką w kierunku bolca teraz zaczął więcej kopcić przy załączeniu turbiny dym jest szaro-niebiesko-czarny (sprawdzane oczywiście na rozgrzanym silniku) czy to dobrze? Wiem że dieselek lubi sobie puścić czasami porządnego bąka ale z tego co mnie uczono na chemii to dym jest oznaką niecałkowitego spalania czyli może to oznaczać zbyt dużo paliwa i za mało powietrza. Czy mam rację? Jak nie to mnie z***cie niech się uczę. :los2:

(Mam podejrzenia że auto należało do jednego z forumowiczów auto jest z Gniezna)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości