Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
vwcorradovr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:05
Lokalizacja: Bolszewo

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: vwcorradovr6 » czw sty 05, 2012 21:12

Jak mogę ustawić negatyw na tylnich kokołach (chodzi o pochyleniue kół) w Corrado. Prosiłbym o instrukcję jak ktoś wie najlepiej ze zdjęciami



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Micjusz » czw sty 05, 2012 23:03

Podkłada się podkładki pod dolne śruby mocujące czop


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
vwcorradovr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:05
Lokalizacja: Bolszewo

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: vwcorradovr6 » pt sty 06, 2012 00:33

a wiesz gdzie dostanę takie podkładki ? i w jakiej około cenie są?



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Micjusz » pt sty 06, 2012 12:40

Zwykłe podkładki w każdym sklepie żelaznym i itp. tylko nie jestem pewien czy fi 10 czy fi 12


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Dj Darecki » pt sty 06, 2012 17:31

Można też cienkie blaszki podłożyć na całej powierzchni styku z czopem od dołu .


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: finch » sob sty 07, 2012 00:52

Witam,

Panowie widziałem już jette po takim zabiegu, przy stłuczce koło odfrunęło z tylnej belki. Siły z czopu nie są przenoszone tylko przez śruby przykręcone do belki, ale przez całe przylegające do siebie powierzchnie czopu i tej belki(podobnie jak ze sprzęgłem i wałem korbowym). Jeżeli już robić coś takiego to moim zdaniem powinno się zrobić przekładkę podkładaną pod cały czop ze sfrezowaną jedną stroną pod żądanym kątem żeby zachować pełną płaszczyznę styku czopu z belką.

Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: SZOPENN » sob sty 07, 2012 09:05

Camber kita trzeba, nie są drogie


http://www.ebay.co.uk/itm/Eibach-Rear-C ... 4150d54c33" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Dj Darecki » sob sty 07, 2012 12:29

finch pisze:Witam,

Panowie widziałem już jette po takim zabiegu, przy stłuczce koło odfrunęło z tylnej belki. Siły z czopu nie są przenoszone tylko przez śruby przykręcone do belki, ale przez całe przylegające do siebie powierzchnie czopu i tej belki(podobnie jak ze sprzęgłem i wałem korbowym). Jeżeli już robić coś takiego to moim zdaniem powinno się zrobić przekładkę podkładaną pod cały czop ze sfrezowaną jedną stroną pod żądanym kątem żeby zachować pełną płaszczyznę styku czopu z belką.

Pozdrawiam,
finch
A co powiesz na plastyczki niebieskie?
dodam że mają atesty :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: finch » sob sty 07, 2012 16:15

Dj Darecki pisze: A co powiesz na plastyczki niebieskie?
dodam że mają atesty :)
A ja Ci powiem na to żebyś przyjrzał się temu jak fabryczne Cambery są zrobione. Na zdjęciu powyżej widać że są to przekładki obejmujące całą powierzchnię styku belki z czopem. I o to właśnie chodzi żeby 1/3 czopu nie wisiała w powietrzu, a materiał nie jest aż tak mocno istotny ważne tylko żeby nie zrobił się z niego naleśnik jak będziesz dokręcał czop bo wtedy nici z negatywu.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Dj Darecki » sob sty 07, 2012 16:20

finch pisze:A ja Ci powiem na to żebyś przyjrzał się temu jak fabryczne Cambery są zrobione.
Mam je w domu to wiem :) , ale i tak jeżdżę na blaszkach pod czopem .....................


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: finch » ndz sty 08, 2012 01:09

Dj Darecki pisze: Mam je w domu to wiem :) , ale i tak jeżdżę na blaszkach pod czopem .....................
Powiem Ci tak: "grzeje mnie to" na czym jeździsz".
Ja wiem o co chodzi w przenoszeniu sił skręcających i ścinających jak dla mnie to możesz sobie jeździć jak chcesz. Piszę na podstawie własnych doświadczeń i rozmowy z ludźmi którzy tematy przenoszenia sił i momentów przerobili w wielu różnych zagadnieniach i wiem że mają rację. Ponadto miałem mechanikę na studiach i dyskutowałem rysując na papierze przykłady i wychodziło na moje.

BTW: jeden z forumowiczów też jeździł na pseudo camberze do póty do póki nie miał kolizji i zwyczajnie w samochodzie urwało koło- dziwne?

end bo się off top robi

Pozdrawiam
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: SZOPENN » ndz sty 08, 2012 09:39

finch pisze:BTW: jeden z forumowiczów też jeździł na pseudo camberze do póty do póki nie miał kolizji i zwyczajnie w samochodzie urwało koło- dziwne?

trochę dziwne że przytaczasz to jako argument.... z prostego powodu.. to był wypadek.. siły mogły być takie, że koło by odpadło nawet gdyby nie było tam podkładek, ale takiej opcji nie rozpatrujesz nawet....

Skoro wszyscy Twoi znajomi są od wyliczeń z mechaniki, to niech ktoś zrobi testy, a ja wiem że obliczeniami tego się nie zrobi, tylko taki czop trzeba byłoby poddać testom obciążeniowym. I oczywiście nie zaprzeczam Twoim racjom, ale.. gdyby ktoś zrobił testy to mogłoby się okazać że czop jest słabszy o wartości niewiele odbiegające od czopu zamocowanego fabrycznie....

To taka sama polemika jak przy poliuretanach, ja widziałem pękające wahacze od tego gówna, a tu ludzie zakładają, bo innym pęka bo założyli za twarde tuleje....

Co do niebieskich podkładek, podpierają cały czop i ustawiają nie tylko kąt ale zbieżność.. to wiadome.. na innych forach ludzie wykonują własne podkładki, nie wiem czy na CNC czy jeszcze gdzieś indziej, i nie widze aukcji oferujących takie przekładki co np 0.5 stopnia wraz z odpowiednią zbieżnością



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: Kowal_ » pn sty 09, 2012 18:17

SZOPENN pisze:rochę dziwne że przytaczasz to jako argument.... z prostego powodu.. to był wypadek.. siły mogły być takie, że koło by odpadło nawet gdyby nie było tam podkładek, ale takiej opcji nie rozpatrujesz nawet....
Od nas z grupy dwóch chłopaków miało taki przypadek, jeden kolizja (uderzenie nie poszło nawet na koło), drugi dziura. W obu przypadkach koło odfrunęło razem z czopem i hamulcami i w obu podkładki pod czopem. Ewidentnie było widać, że śruby są pozrywane. Przy normalnie przykręconym czopie w życiu w takim przypadku nie będziesz miał takiej akcji, felgę pognie, łożysko rozwali, belkę pognie, ale nie odfrunie cały zestaw.


330KM/450Nm

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?

Post autor: finch » pn sty 09, 2012 18:41

Kowal_ pisze: Od nas z grupy dwóch chłopaków miało taki przypadek, jeden kolizja (uderzenie nie poszło nawet na koło), drugi dziura. W obu przypadkach koło odfrunęło razem z czopem i hamulcami i w obu podkładki pod czopem. Ewidentnie było widać, że śruby są pozrywane. Przy normalnie przykręconym czopie w życiu w takim przypadku nie będziesz miał takiej akcji, felgę pognie, łożysko rozwali, belkę pognie, ale nie odfrunie cały zestaw.
I kto ma racje?
BTW: Ostatnio widziałem renówkę po ślizgu do rowu. Uderzenie było tak silne że pogięło belkę i podgięło czop do góry ale całość została na miejscu. Mocowanie było rozwiązane bardzo podobnie jak w VW.

Dla mnie temat zamknięty.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości