1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: --Andree-- » śr sty 04, 2012 22:54

Witam. Mój problem się zaczął od razu po kupieniu mojego GTI 1.8 PF... Niestety zbieg złych okoliczności ciągnie się do dziś... Po wymianie nagrzewnicy, wymianie skrzyni (padł 2bieg) i silnika (panewka) auto sobie jakoś jeździło, aż pociekła nagrzewnica (znowu) po jej wymianie pomieszałem przewody zapłonowe kręciłem tak długo aż rozrusznik padł a w oleju przybyło benzyny około 0,2l. Po wymianie rozrusznika zapomniałem podłączyć masy co spowodowało padnięcie DIGIFANTA II. Po kupnie 2 sterownika auto nie chce odpalić. Pomysły mi się skończyły więc szukam pomocy na forum.

W aucie do teraz zrobiłem:
1. podłączona masa na tip top
2. wymieniona cewka na nową
3. wymiana oleju
4. wymieniony rozrusznik
5. wymieniony DIGIFANT II (miałem wersje 022BB a teraz 022EF czy to może być problem ze nie odpala?)
6. rozrząd ustawiony na znaki i po palcu rozdzielacza ustawiona kolejność przewodów zgodnie z ruchem zegara 1-3-4-2
7. sprawdzone przekaźniki i bezpieczniki
8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.

objawy:

1. pompka paliwa nie pracuje na nowym ECU po przekręceniu kluczyka nawet przekaźnik nie pyka, na spalonym kompie nabijała i rozłączała się wzorowo.
2. na wtyczce masę mam na wszystkich brązowych przewodach
3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinie 14 i 03
4. dziwi mnie masa na pinie 01


Obrazek

Za każdą rade pomoc z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony pn sty 09, 2012 21:13 przez --Andree--, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: majekMK2 » śr sty 04, 2012 23:06

a czy napewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: Johnatan » czw sty 05, 2012 00:28

--Andree-- pisze:8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
nadmiar paliwa jest wtedy jak nie ma iskry :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

spiderekkk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: śr lip 16, 2008 23:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: spiderekkk » czw sty 05, 2012 02:28

majekMK2 pisze:a czy napewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa
dla mnie tez jest to dziwne ze na nowym pompa niezaskakuje.


--==:spider:==--
viewtopic.php?f=87&t=498102" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: Paweł Marek » czw sty 05, 2012 10:37

--Andree-- pisze:3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinach 03 i 14. dziwi mnie masa na pinie 01
coś jest nie tak. Wg schematu 14 to owszem plus po zapłonie ale 3 to masa sterująca przekaźnikiem (od sondy, pomp i wtryskiwaczy) , a 1 to sygnał z rozrusznika. Myślę że wiązkę masz uszkodzoną, znajdź schemat i sprawdzaj kabelki sterownika po kolei miernikiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: emil429 » czw sty 05, 2012 11:05

Sprawdź tak jak mówi Paweł Marek u mnie też nie chodziła pompa paliwowa bo nie było masy zajrzyj do tematu którego ja zakładałem może pomoże.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=432545" onclick="window.open(this.href);return false;


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: --Andree-- » czw sty 05, 2012 17:41

Johnatan pisze:
--Andree-- pisze:8. przeczyszczone świece i wydmuchany nadmiar paliwa z cylindrów.
nadmiar paliwa jest wtedy jak nie ma iskry :)
i tu się mylisz. jak Ci powiem ze na padniętym ECU iskra była wzorowa rozłączona wtyczka od listwy a wtryski lały tyle ze aż do oleju dostała się benzyna. więc po mimo iskry paliwa było za dużo...
majekMK2 pisze: a czy na pewno ten nowy sterownik jest ok?? bo dziwne to ze na starym ciagnie pompa a na nowym nie to mysle ze wina stoi po stronie kompa
Kompa dostałem wczoraj więc nie zdążyłem jeszcze wszystkiego sprawdzić, Ale rozkręcałem go i ładnie wygląda a co najważniejsze scalak motoroli cały i żadna ścieżka nie upalona w porównaniu z moim ECU.
Paweł Marek pisze:
--Andree-- pisze:3. po przekręceniu kluczyka 12V mam na pinach 03 i 14. dziwi mnie masa na pinie 01
coś jest nie tak. Wg schematu 14 to owszem plus po zapłonie ale 3 to masa sterująca przekaźnikiem (od sondy, pomp i wtryskiwaczy) , a 1 to sygnał z rozrusznika. Myślę że wiązkę masz uszkodzoną, znajdź schemat i sprawdzaj kabelki sterownika po kolei miernikiem
Też myślę ze coś w wiązce się upaliło dziwi mnie tylko ze jak wkładam spalonego ECU do pompka śmiga. Problemem jest także brak zapalania się kontrolki od ciśnienia oleju. Dziś u mnie śnieg pada więc prace zostawiam na jutro dzięki za wskazówki jutro napisze czy wiązka jest w porządku.

mam pytanie odnośnie sygnału z rozrusznika czy powinna być na nim masa? pin 01

i pytanie 2 czy brak masy i spalenie ECU mogło uszkodzić wiązkę bo przedtem była w porządku.

rozpiska DIGI II:
01--sygnał rozrusznika
02--sonda lambda sygnał
03--sterowanie przekaznikiem pompy paliwa
04--knock sensor pin 1
05--knock sensor pin 2
06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)
07--knock sensor pin 3
08--hall pin 3 (vcc)
09--przeplywka pin 1 (sensor temperatury powietrza)
10--sensor temperatury cieczy
11--switche
12--wtryskiwacze
13--masa

14-- +12 z glownego przekaznika
15--
16--klima
17--przeplywka pin 3 (vcc)
18--hall pin 2
19--masa
20--
21--przeplywka pin 2 (regulacja)
22--ISV
23--ISV
24--
25--do modułu zaplonowego na pin 6
emil429 pisze:viewtopic.php?f=139&t=432545
dzięki za linka na pewno się przyda.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: jeryk10 » pt sty 06, 2012 21:25

na pinie 14 powinieneś mieć tylko plus po zapłonie na pinie 3 powinieneś mieć masę na przekaźnik paliwa jak włączysz zapłon sterownik na 3 sekundy podaje masę na pinie 1 nie powinno być nic dopiero jak kręcisz rozrusznikiem pojawia plus 12V trochę mnie zadziwia końcówka sterownika silnika EF PF takiej nie miały PB tez


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: --Andree-- » pn sty 09, 2012 14:33

jeryk10 pisze:... trochę mnie zadziwia końcówka sterownika silnika EF PF takiej nie miały PB tez
sterownik oryginalny był firmy "KEN" i miał numer 037 906 022BB , a ten co kupiłem to "KEN" nr. 037 906 022EF i pochodzi z golfa 1 cabrio 1.8

dzięki za wyjaśnienie jak powinny wyglądać sygnały na wtyczce stera. Postaram się to dzisiaj sprawdzić.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

alamakota
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 19, 2010 01:35
Lokalizacja: wwa

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: alamakota » pn sty 09, 2012 18:28

wiem że bb jest zamienne z fx .
ale jak ci nie zadziała dam głowę że masz zły sterownik
nie chcę cie straszyć niepotrzebnie bo mam nadzieję że się mylę ale te literki są bardzo ważne
przynajmniej wiem to na przykładzie mk3 2.0



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: --Andree-- » pn sty 09, 2012 20:48

alamakota pisze:wiem że bb jest zamienne z fx .
ale jak ci nie zadziała dam głowę że masz zły sterownik
nie chcę cie straszyć niepotrzebnie bo mam nadzieję że się mylę ale te literki są bardzo ważne
przynajmniej wiem to na przykładzie mk3 2.0
No właśnie chyba masz racje bo rozebrałem oba sterowniki i delikatnie się różnią niektórymi ścieżkami...


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: MAREK 74 » pn sty 09, 2012 22:36

wszystkie stery z PFa są takie same i muszą zagadać , jak wsadzisz z PB to też zagada


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: jeryk10 » śr sty 11, 2012 09:53

nie wszystkie bo jeżeli sterownik będzie od automatu to nie będzie chodzić


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: 1.8 PF DIGIFANT II nie odpala

Post autor: --Andree-- » czw sty 12, 2012 17:44

jeryk10 pisze:nie wszystkie bo jeżeli sterownik będzie od automatu to nie będzie chodzić
nie wiem czy ...022EN jest z automatu ale nie daje żadnego znaku życia nawet pompka paliwa nie startuje.

Po wstawieniu innego sterownika auto odpaliło ale nie trzyma obrotów więc podejrzewam ze w ECU popalone jest coś od krokowca.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości