[mk2] Cewka zapłonowa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Cewka zapłonowa

Post autor: marceliii » sob lip 01, 2006 12:07

Potrzebuje informacji jaki model cewki zapłonowej powinien być silniku PF , bo u mnie jest taka w kształcie walca BOSHa , i jakieś informacje w jaki sposób można sprawdzić tą cewke , bo mam małe problemy z iskrą jak jest wilgotno , a przewody są nowe NGK .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 02, 2006 11:48

Możesz spróbować multimetrem pomierzyć.Uzwojenie pierwotne to te dwie małe wsówki będą, wtórne na wyjściu przewodu WN i połączone z jedną z wsówek.Rezystancja pierwotnego uzwojenia 0,5 - 1 oma, wtórnego 2,5 -3 K



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz lip 02, 2006 15:21

A więc mam cewke z zieloną nalepką ,m nie wiem czy taka powinna być w PF-ie , bo wydaje mi się że powinna być z szarą .
Co do rezystancji to troche dziwnie , na wtórnym mam 3kohm ale nba pierwotnym bez włączonego zapłonu mam 1,1ohm a przy włączonym zapłonie mam 4,8ohm , a gdzieś słyszałem że na pierwotnym trzeba sprawdzać przy włączonym zapłonie .
:(
Nadaje się do wymiany czy jak ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 02, 2006 18:14

Troszke inaczej. Przede wszystkim nie tylko nie włączać zapłonu, ale odkręcić nawet wszystkie kabelki od cewki. Dla twojego silnika uzwojenie pierwotne 0,6 - 0,8 oma, wtórne 6,9 - 8,5 koma. Oczywiście tak nie sprawdzisz przebić które pojawić się mogą przy pracującym układzie. Twoja cewka jest raczej z innego modelu, co jednak nie powiino mieć większego znaczenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn lip 03, 2006 22:33

Chyba jednak mam bo w zależności od tych oporów , jest różnica w napięciu jakie daje cewka , a w moim motorze powinno być większe , czyli jednak szara nalepka .
Do tego fakt że jeżdże na gazie , więc też przydała by się mocniejsza iskara .
Trzeba szukać cewki z szarą nalepką .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości