Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: bugalon » śr sty 04, 2012 10:52

Vwmaniak pisze:Nie spinaj koleżko pośladów. Nie wierze ślepo w katalogi bo przecież wyraźnie napisałem "Jeżeli katalogi nie kłamią, to piasty były jednakowe..."
Dzięki przesympatyczny kolego za info :helm:
Nie ma za co :los2:

Do spinania mi daleko, po prostu mnie skręca jak ktoś podważa to o czym piszę (może faktycznie to jest spinanie :helm:. Ja, w przeciwieństwie do wielu innych, jak czegoś nie wiem lub nie jestem pewien, to po prostu nie doradzam i nie wypisuję głupot :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » śr sty 04, 2012 13:04

Tylko że ja nie doradzałem, napisałem tylko jakie informacje są dostępne w katalogu :bigok:
W każdym bądź razie przekładam zawias z VRa i składam parcha do kupy :)


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: bugalon » śr sty 04, 2012 13:46

Vwmaniak pisze:Tylko że ja nie doradzałem, napisałem tylko jakie informacje są dostępne w katalogu :bigok:
W każdym bądź razie przekładam zawias z VRa i składam parcha do kupy :)
Nie piję do Ciebie z tym doradzaniem, to uwaga ogólna do tego co sie tutaj dzieje - w szczególności w działach technicznych. Na palcach obu rąk można policzyć kompetentne osoby które dobrze doradzają. Niestety ich głos rozsądku ginie w otchlani spamu i wypowiedzi w stylu "wydaje mi sie" albo "kolega słyszał, że u jego kolegi bylo inaczej" itp :). To jest wlasnie powód dla którego nie odwiedzam w ogole podforum technicznego :)

Co do Twojego tematu to może przemyśl to jeszcze. Lepiej moim zdaniem dać nowe tarcze z dużym odsadzeniem, nowe piasty ze zwyklego VR6 (po 91) - są w IC po 60 złotych po zniżkach. Do tego używane przeguby z VR6 po 91 i wszystko będzie banglać. Pamiętaj że wymiana zwrotnic na takie z VR6 powoduje konieczność wymiany przegubów zewnętrznych (albo calych półosiek o ile takowe posiadasz).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » śr sty 04, 2012 14:04

No to zrodził się kolejny problem. Mam 6 biegową skrzynię bo SWAPowany był motor na TDI PD. Przeguby są ze skrzyni 6 biegów (duże 100MM średnicy). Musiał bym sprawdzić czy przegub 100MM ze skrzyni 6 bieg będzie bez problemu grał ze zwrotnicą z VR6.


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: bugalon » śr sty 04, 2012 14:37

Piszesz o przegubach zewnętrznych? Jeśli teraz masz piasty 4x100 i te przeguby pasują w te piasty, to na pewno nie będą pasować w piasty od VRa (jest inny wielofrez)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » śr sty 04, 2012 14:51

bugalon, Własciciel przedemną piastę 5x100 przerobił na 4x100 i miała ona drobny (36 zębów) frez, wiec pod tym względem powinno być OK. Zrobił chyba tak bo zależało mu na hamulcach z G i może miał już felgi 4x100. Mi zależało żeby nie robić druciarstwa i nie przerabiać piasty 5x100 na 4x100 i kupiłem piasty z Golfa 3 VR6 5x100 na 36 frezów i zostawiłem rozstaw 5x100 żeby nie rzeźbić.

Reasumując. Wtłoczyłem nowe piasty z Golfa 3 VR6 (Passat po 91 miał takie same???) 5x100 36 zębów w zwrotnice z G60. Teraz wystarczy kupić tarczę hamulcową z Passata B3 VR6 280MM 5x100 z odsadzeniem 39.5 i będzie to robić robotę?


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: bugalon » czw sty 05, 2012 00:02

Będzie, jeśli przegub ktory masz będzie pasowal wielofrezem w piastę. Przykręć zresztą sobie do tej piasty tarczę z g60 na jedną śrubę, jeśli Ci się wszystko zejdzie to będzie cacy. Tarcza z vr6 91 jest identczna jak tarcza z g60 ma tylko rozstaw 5x100 zamiast 4x100. Piasta z VR6 golf 3 jest taka sama jak piast vr6 passat od 92 w górę.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » czw sty 05, 2012 09:51

Przegub już przymierzałem, i pasuje w piastę. Dziś będę miał tarczę i będę przymierzał czy wszystko działa :pub:


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » pt sty 06, 2012 20:38

bugalon,

Założyłem piasty ze zwykłego VRa i tarcze o których pisałeś 5x100 ale z odsadzeniem 39.5MM. Jarzmo ładnie pasuje, ale tarcza nie chce mi idealnie siedzieć na pieście. Wygląda na to jak by piasta miała dosłownie o 1MM za dużą średnicę (lub tarcza za małą średnicę wewnętrzną), bo w tym miejscu gdzie tarcza styka się ze średnicą zewnętrzną piasty, brakuje minimalnie miejsca, i tarcza nie do samego końca wchodzi na piastę. Różnica jest dosłownie minimalna. Znajomy z forum robił taki zabieg jak ja, i jemu wszystko pasowało, dlatego zastanawiam się czy to nie czasem wina niedokładnego wykonania tarczy lub piasty przez producenta? (piasty i tacze kupione nowe).


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: bugalon » pt sty 06, 2012 23:19

Na pewno dales piaste z vr6 a nie piaste z mk4 co sie niby zamienialo w katalogu na piaste z vra ? otwor centrujacy jest 57,1 i nie ma lewara taki wymiar ma byc i na piascie i na tarczy (piasta w minusie tarcza w plusie)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: Vwmaniak » czw sty 26, 2012 12:18

Musiałem podtoczyć o 1MM tarcze z Passata B3 VR6 do 93.r i weszła mi na piastę :)


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: henio098 » śr lut 22, 2012 18:54

Moi drodzy chciałbym się upewnić co do jednej rzeczy bo tu czytam wątek i wyrosło pytanie.

Mam Golfa3 z silnikiem AGG i tarcze 256 wentylowane na zaciskach lucas.

Czy przekładka z vr6 podejdzie bez problemu? Chodzi głównie o przeguby i te 36 ząbków.
Z vr6 wejdą kompletne zwrotnice z piastami jarzmami i zaciskami.
Będzie to grało?

EDIT: tu już odpowiedź znalazłem, u mnie jest 22 ząbki więc nie podpasuje. Ale teraz kwestia czy przegub vr6 siądzie na półosie u mnie? Liczba ząbków wewnętrznych jest taka sama czyli 30 ale czy mogę napotkać jeszcze jakieś inne problemy?

VR
Obrazek

MOJE
Obrazek

EDIT2: Znalazłem na forum takie zdanie więc wydaje mi się, że problem rozwiązany. Ktoś potwierdzi? ;)
TheBiSHoP pisze:Tak ogólnie to wszystkie połosie od wszystkich mk2, mk3 i pochodnych mają takie same wielokliny i pasują na wszystkie dostępne przeguby czyli normalne, GTI/G60 (4x100), GTI/VR6 (5x100).
EDIT3: Ok jest potwierdzone, na półosie z AGG wchodzi przegub z 2.8, nie zostało nic jak tylko kompletować części i poskładać hamulce miejmy nadzieję, że obejdzie się bez problemów.
Gdzie mogę kliknąć pomógł samemu sobie? :grin:

Została już tylko sprawa tylnej belki. Słyszałem coś o hamulcach z mk4 ale nie znam tematu ktoś objaśni?
Bd bardzo wdzięczny za pomoc.
:okej:


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

Awatar użytkownika
henio098
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:19
Lokalizacja: Bytom

Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: henio098 » czw kwie 05, 2012 22:03

Witajcie ponownie, potrzebuję znowu podpowiedzi mam nadzieję, że tym razem znajdą się chętni do wymiany zdań :P

Kończę powoli zmagania ze zmianą hamulców w swoim samochodzie na tarcze 280.
Wymieniłem dziś pompę hamulcową na nową ATE 25,4mm i troszkę czuje niedosyt.
Pedał jest twardszy i trzeba użyć więcej siły aby mocniej zahamować. Po sporym nagrzaniu nie ma efektu zniknięcia hamulców ale ciągle trzeba naprawdę mocno depnąć.
Wydawało mi się, że właśnie powinien być pedał bardziej czuły na dotknięcie i hamulce będą reagować agresywniej.

Co o tym sądzić? czy tak to powinno wyglądać?


VW Golf MK3 Variant 1.8 GL 1993r. Sprzedany.
VW Passat 3BG Variant 1.9 AVF 2002r. Skradziony.
VW Golf MK3 Variant 2.0 1996r. <3 @ 20VT
VW Golf MK3 Syncro 1.9t 1996r. <3 @ 24V

rydzyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 16, 2011 06:02

Re: Swap hamulców z vr6 do 1.8 mk3

Post autor: rydzyn » wt lis 06, 2012 19:35

Witam.
Potrzebuję pomocy w kwestii wymiany hamulców.
Posiadam passata b4 tdi 90KM i chcę założyć hamulce z vr6.Posiadam kompletne hamulce z passata b4 vr6 (zaciski jażma zwrotnice)Nie pasuje wielofrez na przegubie zewnętrznym.Co musiałbym zrobić żeby dało radę dokończyć swap?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości