Porównanie 1.4 AEX z 1.4 ABD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Porównanie 1.4 AEX z 1.4 ABD
Witam
Chciałbym znać wasze opinie o tych dwóch silnikach który jest lepszy? Ponieważ ciągle się spotykam z ludzmi którzy twierdzą że te silniki sa za słabe do golfa.
Ja osobiście posiadam AEX i powiem szczerze ze w porownaniu z ABD zamontowanym w Ibizie to przyspiesza dużo lepiej. Nikt mi nie wierzy bo każdy twierdzi że Aex ma 60 KM i ABD tez ma 60KM w aex jest tylko niewiele wyzszy moment obrotowy.
Ale ja naprawde odczuwam różnice i to w wielu innych autach z grupy Vw w których są te silniki.
Proszę was o konkretne wypowiedzi może doświadczenia i spostrzeżenia.
Pozdrawiam
Chciałbym znać wasze opinie o tych dwóch silnikach który jest lepszy? Ponieważ ciągle się spotykam z ludzmi którzy twierdzą że te silniki sa za słabe do golfa.
Ja osobiście posiadam AEX i powiem szczerze ze w porownaniu z ABD zamontowanym w Ibizie to przyspiesza dużo lepiej. Nikt mi nie wierzy bo każdy twierdzi że Aex ma 60 KM i ABD tez ma 60KM w aex jest tylko niewiele wyzszy moment obrotowy.
Ale ja naprawde odczuwam różnice i to w wielu innych autach z grupy Vw w których są te silniki.
Proszę was o konkretne wypowiedzi może doświadczenia i spostrzeżenia.
Pozdrawiam
don't running
domelelx, mam w mkIII silnik AEX. Kiedy go kupiliśmy wszyscy twierdzili że to za mało do trójki. No i jak się okazało silniczek jest naprawde żwawy. Ładnie przyspiesza ogólnie oceniam in plus. Jedynie spalanie jest troche za duże. Pali 8 litrów gazu po trasie (sekwencja). Jak to bez gazu wygląda było liczone ale nie pamiętam. A ABD miałem okazje jechać w Ibizie właśnie jest bardziej mulasty niestety, ale podobno 180 bezproblemowo wyciska. Także myśle że kwestja skrzynia+różnice w momencie obrotowym.
Ogólna ocena: AEX rulezz
Ogólna ocena: AEX rulezz
Frakcja Proud Member
Moze troszke off topic napisze, ale:
rodzice maja AEX w seacie ibizia i powiem ze silnik calkiem calkiem, zauwazylem ze przy starcie jest bardzo zywy, problemy zaczynaja sie w trasie podczas wyprzedzania do 120 leci ladnie ale pozniej juz niestety trzeba sie nieco napocic (choc generalnie na auostradzie okolo 170 nim jechalem i bylo spoko)generalnie w trasie ojcu pali okolo 5,5-6 litrow PB czyli dosc ekonomiczny silniczek (nie wiem ile golf wazy, bo jesli wiecej to i wiecej bedzie palil).
rodzice maja AEX w seacie ibizia i powiem ze silnik calkiem calkiem, zauwazylem ze przy starcie jest bardzo zywy, problemy zaczynaja sie w trasie podczas wyprzedzania do 120 leci ladnie ale pozniej juz niestety trzeba sie nieco napocic (choc generalnie na auostradzie okolo 170 nim jechalem i bylo spoko)generalnie w trasie ojcu pali okolo 5,5-6 litrow PB czyli dosc ekonomiczny silniczek (nie wiem ile golf wazy, bo jesli wiecej to i wiecej bedzie palil).
mam aex
mam silnik aex moje spostrzeżenia są takie:
- silnik bardzo oszczędny ( mój na długich trasach pali ok 5,5 l/100km )
- dynamika zadowalająca ( jak jadę sam albo w 2 osoby sprawuje się świetnie, szybko się zbiera, dobrze się wyprzedza, prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 178 km/h (mogło być lekko z górki i z wiatrem ) kiedy na pokładzie mam komplet jest zdecydowanie za słaby a różnica bardzo odczuwalna przy wyprzedzaniu, podjazdach pod góre itp. z abd nie miałem do czynienia, ale z tego co wiem jest to starsza technologia a zatem wydaje mi sie ze gorsza. Pozdrawiam
- silnik bardzo oszczędny ( mój na długich trasach pali ok 5,5 l/100km )
- dynamika zadowalająca ( jak jadę sam albo w 2 osoby sprawuje się świetnie, szybko się zbiera, dobrze się wyprzedza, prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 178 km/h (mogło być lekko z górki i z wiatrem ) kiedy na pokładzie mam komplet jest zdecydowanie za słaby a różnica bardzo odczuwalna przy wyprzedzaniu, podjazdach pod góre itp. z abd nie miałem do czynienia, ale z tego co wiem jest to starsza technologia a zatem wydaje mi sie ze gorsza. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 14:08
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
AEX ma wielopunktowy wtrysk paliwa,
ABD ma jednopunktowy wtrysk paliwa.
Ja jeżdżę 1.4 ABD i powiem szczerze że nie mam co na niego narzekać. Prosta konstrukcja i mało awaryjna jednostka. Jeżeli trafi się na zadbaną jednostkę(tak jak ja) i będzie o niego dbało(filtry i oleje na czas i dobrej jakości) to ten silnik dużo potrafi i dużo wytrzyma...
ABD ma jednopunktowy wtrysk paliwa.
Ja jeżdżę 1.4 ABD i powiem szczerze że nie mam co na niego narzekać. Prosta konstrukcja i mało awaryjna jednostka. Jeżeli trafi się na zadbaną jednostkę(tak jak ja) i będzie o niego dbało(filtry i oleje na czas i dobrej jakości) to ten silnik dużo potrafi i dużo wytrzyma...
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 14:08
- Lokalizacja: Warszawa
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Potwierdzam.robert14-83 pisze:Ja jeżdżę 1.4 ABD i powiem szczerze że nie mam co na niego narzekać. Prosta konstrukcja i mało awaryjna jednostka. Jeżeli trafi się na zadbaną jednostkę(tak jak ja) i będzie o niego dbało(filtry i oleje na czas i dobrej jakości) to ten silnik dużo potrafi i dużo wytrzyma...
fakt, mocy to ten silnik nie ma za tęgo, ale wystarczy do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Żywotność to on ma, i to muszę przyznać.
Przy zakupie auta 4 lata temu przebieg 197 tys. i do 216 tys. latał na syntetyku MOBIL. Obecnie przebieg 305 tys. i nadal na półsyntetyku, oleju nie bierze, bardzo prosty w naprawach u obsłudze ("nezkanałowa" wymiana oleju - korek sięgam od góry), mało awaryjny.
Spalanie PB trasa 6,5 l, miasto 8,5 l na 100 km
LPG ok. 8-8,5 l trasa, 9 l miasto na 100 km.
vmax 155 km/h na PB - katalogowo na PB
na LPG 165 km/h - byćmoże miałem trochę skręcony gaz.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 16:14 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości