rezystor22 pisze:Ja na jego miejscu pierwsze co bym zrobił to sprawdził czy dany typ lampy nadaje się do ksenona, lampa ma oznaczenia a google ma na to odpowiedź (założę się że nie nadaje się) Jak się nadaje to ok a jak nie to trzeba kupić odpowiednie lampy z soczewką i dopiero myśleć o ksenonie.
Gdy misiaki to zauważą to dowodzik zabrany + 100 pln mandatu, do tego oślepia innych kierowców i nie życzę mu żeby któryś się za to zemścił, a w razie wypadku może przegrać sprawę przez oślepienie drugiego pojazdu przez swoje 'nielegalne' światła,lustra w zwykłych lampach odbarwiają się od ksenona przez zbyt wysoką tremperaturę - efekt nieodwracalny. Mam nadzieje że to przemyśli a jeżeli jest wszystko zgodnie z prawem to ok i niepotrzebne moje wypociny.
Przekaźnik jak najbardziej wskazany. Znajdź sobie jakiś i opis do niego ale dokładny. Włącznik w samochodzie podłącz pod cewkę w przekaźniku a zestyki od jednej strony do aku a druga strona do lamp. Bobrze będzie jak przekaźnik będzie miał 2 wyjścia do lamp, osobno na każdą stronę. Co do doboru jakiegoś to niech ktoś doświadczony ci doradzi bo ja nie mam zbyt dużego doświadczenia w nazewnictwie i rodzajach przekaźników.
Kolego do golfa mk3 nigdy nie było i nie będzie legalnych ksenonów. Nie ważne czy soczewka czy ryflowane szkło, jeśli masz reflektor z soczewką ale homologację na H1 to po włożeniu ksenona masz nielegal pełną gębą... A z tego co pisze kolega Martin, jego znajomek włożył ksenona do zwykłego reflektora pewnie H1, więc jak bym takiego spotkał to bym rozwalił auto.
Co do schematu - tam masz w temacie wszystko kompletnie i ładnie opisane. Przeróbka wiąże się z:
A - na łatwiznę - cięcie kabli, lutowanie (musi być porządne), owijanie kabli taśmą tekstylną nasączaną, koszt takiej zabawy to jakieś 40 zł
B - porządnie - załatwienie wtyków z innego auta oraz gniazd, włożenie wszystkiego w hermetyczną puszkę, założenie tego cuda i zdemontowanie będzie trwało chwilę, więc jak gliniarz się przyczepi to nie ma problemu i szybki demontaż, koszt w moim wypadku wyniósł koło 80 zł.
Schemat:
Pin 86 - plus który idzie standardowo do zasilania żarówki
Pin 85 - masa
Pin 87 - plus akumulatora
Pin30 - plus przetwornicy
Masę i plus ciągniemy bezpośrednio z akumulatora. 1 przekaźnik na jedną przetwornicę. Każdy plus zabezpieczamy bezpiecznikiem przynajmniej 10 A.