Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
MULTIVAN 2003 2,5 TDI 130 km. W tym roku około listopada zaświecił mi się komunikat na kompie - Oil Press! Stop motor! duży napis STOP. Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
Informacje wyskakuje na chwile i znika.
Treść komunikatu: Oil Press! Stop motor! lub Oil Press! Stop motor! manual service
Mogę jechać dalej. Czasem się zatrzymam, zgaszę silnik, odpalę go ponownie, wszystko jest OK ale komunikat pojawi się znowu za 40 km.
Głównie pojawia się w dłuższej podróży np na trasie, przy jeździe po mieście problem nie występuję.
Vaga nic kompletnie nie pokazuje do czego można się przyczepić.
Olej był zmieniany z filtrem oleju ( około sierpnia 2011). Filtry chyba firmy filtron, ale to już wyczytałem że mam zmienić na Knecht'a - jestem w trakcie zmiany
Pomiar ciśnienia oleju pokazuje 2.2 bary przy 2000 obrotach.
Założyłem używaną pompę oleju która teraz wskazuje ciśnienie 2,5 bara przy 2000 obrotach
Nie wiem czy ta wartość jest ok? czy powinna być większe ciśnienie oleju przy 2000 obrotach.?
Czujnik oleju wymieniłem na oryginał ale nie pomogło.
PROBLEM NADAL WYSTĘPUJĘ
Co Wy radzicie?? Proszę o wskazówki co zrobić?
PS: Przepraszam że piszę na forum o golfie ale nie mam forum T5 a widzę że piszecie tu w rożnych tematach a często problemy marki WV są takie same w rożnych modelach tego producenta
Informacje wyskakuje na chwile i znika.
Treść komunikatu: Oil Press! Stop motor! lub Oil Press! Stop motor! manual service
Mogę jechać dalej. Czasem się zatrzymam, zgaszę silnik, odpalę go ponownie, wszystko jest OK ale komunikat pojawi się znowu za 40 km.
Głównie pojawia się w dłuższej podróży np na trasie, przy jeździe po mieście problem nie występuję.
Vaga nic kompletnie nie pokazuje do czego można się przyczepić.
Olej był zmieniany z filtrem oleju ( około sierpnia 2011). Filtry chyba firmy filtron, ale to już wyczytałem że mam zmienić na Knecht'a - jestem w trakcie zmiany
Pomiar ciśnienia oleju pokazuje 2.2 bary przy 2000 obrotach.
Założyłem używaną pompę oleju która teraz wskazuje ciśnienie 2,5 bara przy 2000 obrotach
Nie wiem czy ta wartość jest ok? czy powinna być większe ciśnienie oleju przy 2000 obrotach.?
Czujnik oleju wymieniłem na oryginał ale nie pomogło.
PROBLEM NADAL WYSTĘPUJĘ
Co Wy radzicie?? Proszę o wskazówki co zrobić?
PS: Przepraszam że piszę na forum o golfie ale nie mam forum T5 a widzę że piszecie tu w rożnych tematach a często problemy marki WV są takie same w rożnych modelach tego producenta
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 17:16 przez 31tat, łącznie zmieniany 1 raz.
Oil Press! Stop motor! Kontrolka
Powinno być 2 bary / 2000obr.
Zmień filtr na razie, przynajmniej to wykluczysz
Zmień filtr na razie, przynajmniej to wykluczysz
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Oil Press! Stop motor! Kontrolka
prawie na pewno problemem będzie31tat pisze:Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
31tat pisze:filtron
Re: Oil Press! Stop motor! Kontrolka
OK sprawdzę filtr, dziękuję za informacje.
Jeśli ktoś jeszcze może coś doradzić proszę o informacje
Jeśli ktoś jeszcze może coś doradzić proszę o informacje
Oil Press! Stop motor! Kontrolka
to raczej wygląda na to ,że silnik sie kończy,czhyba że masz kiepskiej jakości olej i po mocnym nagrzaniu traci lepkość.31tat pisze:Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
Re: Oil Press! Stop motor! Kontrolka
Pierwszy raz spotykam się z taką opinią że kończy się silnik.to raczej wygląda na to ,że silnik sie kończy,czhyba że masz kiepskiej jakości olej i po mocnym nagrzaniu traci lepkość.
Było kilka tematów na tym forum w sprawie PRESS OIL i jeszcze nikt dał takiej diagnozy.
Co rozumiesz przez to że silnik się kończy? Jak można to sprawdzić? Jakieś inne objawy które mogę zaobserwować z tym faktem?
Oil Press! Stop motor! Kontrolka
Przecież dzieje ci sie to jak mocno dostanie w du.ę,czyli olej się bardziej nagrzewa i robi się rzadszy i wystarczy ,że na chwilę cisnienie spadnie poniżej 2bar,przy obrotach pow.1800 i już zapali kontrolkę.
Być może jest opcja w tym liczniku zmiany poziomu obrotów na wyższe,zeby np.min 2bar wymagane było przy 2500obr. Trzeba by zobaczyć w adaptacjach.
Być może jest opcja w tym liczniku zmiany poziomu obrotów na wyższe,zeby np.min 2bar wymagane było przy 2500obr. Trzeba by zobaczyć w adaptacjach.
Re: Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
No właśnie najgorzej że już sam nie wiem co mam robić....
Nie chciał bym doprowadzić do poważniejszej usterki jeżdżąc z tym problemem
Wykonałem już czynności:
- smog wyczyszczony miska i pompa
- czujnik olej zmieniony na nowy
- masa silnika sprawdzona
- kable czujnika oleju sprawdzone
- założyłem nawet drugą pompę oleju
Jutro zmieniam
- filtr oleju
- Olej też chyba zmienię mimo że był zmieniany w sierpniu 2011
Z tego co czytam problem występuje w WV i Audi i nikt nie daje konkretnych wytycznych do usunięcia problemu
Nie chciał bym doprowadzić do poważniejszej usterki jeżdżąc z tym problemem
Wykonałem już czynności:
- smog wyczyszczony miska i pompa
- czujnik olej zmieniony na nowy
- masa silnika sprawdzona
- kable czujnika oleju sprawdzone
- założyłem nawet drugą pompę oleju
Jutro zmieniam
- filtr oleju
- Olej też chyba zmienię mimo że był zmieniany w sierpniu 2011
Z tego co czytam problem występuje w WV i Audi i nikt nie daje konkretnych wytycznych do usunięcia problemu
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
a co za znaczenie ma czas,? kiliometry się liczą.31tat pisze:Olej też chyba zmienię mimo że był zmieniany w sierpniu 2011
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
Jutro zmienię też olej zobaczymy czy pomoże bo już nie wiem w czym jest problem
Re: Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
Wszystko sie wyjaśniło i problem okazał sie bardzo prosty.
Myślę że to jest bardzo pomocna informacja dla wszystkim którym zapala sie kontrolka PRESS OIL STOP MOTOR
Problem był bardzo prosty, dostawało sie paliwo do oleju przez nieszczelność uszczelki pod pompą wysokiego ciśnienia. ( paliwa chyba ) )
Fakt ten doprowadzał do rozrzedzenia oleju szczególnie w wyższych temperaturach pracy silnika
Problem został odkryty w momencie zmiany oleju i filtra.
Przy spuszczaniu oleju zeszło za dużo oleju do tego było czuć zapach paliwa.
Wymiana uszczelki rozwiązała problem.
Poświeciłem sporo czasu na rozwiązanie tego problemu a przyczyn może być kilka:
- masa silnika
- czujnik oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- pompa oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- olej, pora wymienić olej
- kiepski filtr oleju
- szczelność układu paliwowego aby paliwo nie dostawało się do oleju ( w moim przypadku wymieniono uszczelkę pod pompa wysokiego ciśnienia )
- smok, czyli zatkane otwory przelotowe
Myślę że to jest bardzo pomocna informacja dla wszystkim którym zapala sie kontrolka PRESS OIL STOP MOTOR
Problem był bardzo prosty, dostawało sie paliwo do oleju przez nieszczelność uszczelki pod pompą wysokiego ciśnienia. ( paliwa chyba ) )
Fakt ten doprowadzał do rozrzedzenia oleju szczególnie w wyższych temperaturach pracy silnika
Problem został odkryty w momencie zmiany oleju i filtra.
Przy spuszczaniu oleju zeszło za dużo oleju do tego było czuć zapach paliwa.
Wymiana uszczelki rozwiązała problem.
Poświeciłem sporo czasu na rozwiązanie tego problemu a przyczyn może być kilka:
- masa silnika
- czujnik oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- pompa oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- olej, pora wymienić olej
- kiepski filtr oleju
- szczelność układu paliwowego aby paliwo nie dostawało się do oleju ( w moim przypadku wymieniono uszczelkę pod pompa wysokiego ciśnienia )
- smok, czyli zatkane otwory przelotowe
Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2012 14:41 przez 31tat, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
Coście się tak uprzedzili do tego filtrona ,jakoś nigdy nie zaobserwowałem żadnych cudów z tymi filtrami ...rozumiem jeszcze jakieś hińskie no name .Jak coś się dzieje to zaraz "bo masz filtrona ,załóż knechta ,albo mana "Qto pisze:prawie na pewno problemem będzie
31tat napisał(a):filtron
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
munior, nie narzekałbym gdyby mi się ten filtr nie rozleciał...jego bebechy się rozleciały i skutecznie blokowały przepływ oleju...nie tylko ja na tym forum miałem taki problem z filtrem tej właśnie firmy.
...a filtr tej firmy miałem tylko raz, kiedy nie było mnie w kraju i olej wymieniał jakiś mechanik...założył filtr Filtrona. Raz tylko taki miałem i od razu miałem z nim problem...
...a filtr tej firmy miałem tylko raz, kiedy nie było mnie w kraju i olej wymieniał jakiś mechanik...założył filtr Filtrona. Raz tylko taki miałem i od razu miałem z nim problem...
Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka
możesz wyjaśnić jaka pompa paliwa ,jaka uszczelka itp..?,bo ja nie widzę takiej możliwości31tat pisze:Problem był bardzo prosty, dostawało sie paliwo do oleju przez nieszczelność uszczelki pod pompą paliwa.
chyba,że t5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości