hamulce 312

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: hamulce 312

Post autor: jaaano » sob gru 31, 2011 00:19

Passat944 pisze:Ja zakładałem już kilka takich kompletów czy to do MK2/MK3 czy Passata B4, wszystko pasuje P&P, wystarczy tylko dać podkładki między zwrotnicę a jarzmo (to jest właśnie wynikiem innej wysokości tarczy).
A czy mógłbyś podać od czego zastosować jarzma,tarcze i zaciski do Passata B4 zmieniając z 280 na 312? Wiem że wymaga to przede wszystkim wymiany zwrotnicy z 280 na 288,ponieważ rozstaw śrub jarzma 280 jest inny niż 288 i 312 gdzie tu są takie same.Na razie mam wersje rozwojową pod te 312 bo przód to 280 z zaciskami S2,tył 256 oraz pompa 25,4 i serwo T4.Jak widać do szczęścia brakuje tylko 312 przód i przekodowanie sterownika pompy ABS-u.Fele 16" czekają tylko nie znam z czego zastosować te 312.Szkoda troche tych zacisków z S2 bo to zawsze dwa tłoczki ale podobno 312 i dużo za tym przemawia są wydajniejsze.Szukałem jakiś rozwiązań co by ożenić tarcze 312 z tymi zaciskami S2 ale nic nie znalazłem.Więc za czym sie rozglądać?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

hamulce 312

Post autor: siman20 » sob gru 31, 2011 00:21

Wydaje mi się ze jeszcze dobrym rozwiazniem i stabilniejszym da całości było by nakręcenie nakrętki zamiast tych podkładek. Tylko pewnie śruba ma taki skok gwintu ze nigdzie takiej nakrętki nie dostanie..



Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

hamulce 312

Post autor: vr6syncro » sob gru 31, 2011 00:32

siman20 pisze:ja mam BBS RS 772 et 42 orientuje się ktoś możne czy się to zmieści w tej feldze?
maciekZST miał taki zestaw i wchodziło to na styk (chyba nawet trzeba było lekko liznąć zacisk żeby weszło)


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

hamulce 312

Post autor: Passat944 » sob gru 31, 2011 01:12

jaaano pisze:Wiem że wymaga to przede wszystkim wymiany zwrotnicy z 280 na 288,ponieważ rozstaw śrub jarzma 280 jest inny niż 288 i 312 gdzie tu są takie same.
W swoim B4 miałem najpierw 280, później 288 i na końcu 312mm. Zwrotnicy nie zmieniałem, rozstaw otworów pod jarzma jest taki sam w tych heblach.



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

hamulce 312

Post autor: jaaano » sob gru 31, 2011 03:08

OK, to od czego miałeś te 312?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

hamulce 312

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 31, 2011 10:39

Ja mam zaciski od skody octavii I RS z tarczami razem i tak jak pisali koledzy potrzebne są podkładki ja mam 6,5 mm grubości i o tyle dłuższe śruby do jarzma i jest OK


Obrazek

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

hamulce 312

Post autor: siman20 » sob gru 31, 2011 16:18

Jesionvr6 a skąd wzieles takie śruby?



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

hamulce 312

Post autor: Passat944 » sob gru 31, 2011 19:02

siman20 pisze:Jesionvr6 a skąd wzieles takie śruby?
Ze sklepu ze śrubami ??

Ori są takie:

Obrazek



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

hamulce 312

Post autor: Jesionvr6 » ndz sty 01, 2012 18:26

kupiłem w sklepie ze srubami twardosc 10,9


Obrazek

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

hamulce 312

Post autor: siman20 » ndz sty 01, 2012 21:43

nie sa za słabe? a i jeszcze jedno tzn co ze skokiem gwintu? bo przewaznie jest drobny gwint albo o odpowiednim skoku gwintu i zwykła sroba nie podejdzie. ja akurat mieszkam tam gdzie mieszkam i mimo ze mamy churtownie srob to z dostempnoscia na sztuki jest słabo. tzn sprowadza mi ale musz kupic np. 1kg albo z 100szt. wiec troche mało oplacalne. z tad moje pytanie o sruby.



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

hamulce 312

Post autor: Leszek Madison » pn sty 02, 2012 12:30

Musisz wyskoczyć do jakiegoś sklepu gdzie mają śruby stricte do motoryzacji.
10.9 to bardzo dobra twardość - takie są oryginalnie i dowala się je z momentem koło 70-80Nm
Śruby w kołach M12 są dowalane z momentem 100Nm tak dla porównania (też 10.9).
Skok gwintu oczywiście 1,5



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

hamulce 312

Post autor: siman20 » pn sty 02, 2012 16:29

Leszek Madison, M12 to chyba jak masz 4x100 :grin: normalnie w 5x100 (a o tym przypadku mówimy) jest M14 i 110Nm dla ścisłości. to ze u mnie w miescie to bd wlasnie Ciezko zdostmnoscia i sroby i sklepu hehe. wim tez ze jest jeszcze twardosc bodajze 12 i szceze wolałbym z takiej twardosci bo niechciał bym zeby przy dokrecaniu sroba sie zerwała i została mi jej czesc w zwrotnicy.. w skoro to bd taka druciarska robota na podkładki czy tulejki to 70-80Nm to stanowczo zamało moim zdaniem poniewaz przy tak lekim dokreceniu bd na podkładka pracowac w te i nazat



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Re: hamulce 312

Post autor: Leszek Madison » wt sty 10, 2012 14:30

siman20 pisze: normalnie w 5x100 (a o tym przypadku mówimy) jest M14 i 110Nm dla ścisłości
O tym wiem baaaardzo dobrze, ale polecam czytać ze zrozumieniem:
Leszek Madison pisze:Śruby w kołach M12 są dowalane z momentem 100Nm tak dla porównania (też 10.9).
;)

Nie kombinuj z jakimiś 12, bo 10.9 jest seryjnie w osobówce, takiej śruby nie zerwiesz byle rękami.



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

hamulce 312

Post autor: siman20 » śr sty 11, 2012 10:15

Leszek Madison, no to tak dla poruwnania zdarzylo mi sie juz sama grzechotka bez przdluzki pourywac sruby M12 w golfie mk2 kiedys takiego mialem dokrecalem kolo mialem nowe sruby se sklepu oczywiście nieoryginalne. i w 2 lep sie urwal i gwint zostal.. wiec nie trzeba wcale takiej wielkiej sily.. dodam ze w tym przypadku tez bierzemy nieoryginalne śruby.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości