Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » pt gru 30, 2011 01:26

Witam !
Kupiłem 1,5 miesiąca temu VW Golfa w wersji gti z silnikiem diesla 1,9 tdi ahf 110 km. Na początku chcialem na wakacje wystawić go na sprzedaż, jednak po zastanowieniu postanowiłem doinwestować go i pojeździć tym modelem trochę dłużej. Przymierzam się do wymiany zawieszenia, gdyż obecne jest już nie co ,,zjeżdżone". Proszę o poradę gdyż mam zamiar przeprowadzić również profesjonalny chip tuning silnika na ok 140 - 150 KM, ponieważ obecnie jest trochę mułowaty ( jak na wersję gti to w ogole porażka ! ) i oto nasuwa się pytanie, jakie zawieszenie było by lepszym rozwiązaniem ? Chciałbym żeby golf po modyfikacji był nie co twardszy, zeby lepiej sie trzymał w zakretach i znosił większą moc. Proszę o sugestie.


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
W&M-PITER
niskamiska.pl
niskamiska.pl
Posty: 510
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:04
Lokalizacja: Olsztyn

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: W&M-PITER » pt gru 30, 2011 11:39

110km i mułowaty ty chyba nie jezdziłeś nigdy zdrowym 110 najpierw zobacz czy masz wszystko ok z silnikiem a dopiero potem możesz go podkręcić


SPRZEDAM RADIO GAMMA V + ODTWARZACZ CD STAN BDB + kostka na wyjście do wzmacniacza
Sprzedam Tanio : BRA Golf IV Boczki czarne bez elektryki 5d stan idealny
:dzida: :dzida: :dzida: :dzida: :dzida:

Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » pt gru 30, 2011 15:21

Nie jest to rakieta, jeździłem wcześniej ojca a3 -1,8T i mam porównanie, może dlatego brakuje mi mocy. Po kupnie w ogóle nie miał mocy, ponieważ wężyki od podciśnienia były poprzecierane - wymieniłem i się polepszyło jednak dalej brakuje mi mocy. I jestem juz zdecydowany na modyfikacje jeśli mam jeździć moim Golfem jeszcze przez przynajmniej rok.


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dejvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob sty 15, 2011 22:25

Re: Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Dejvw » pt gru 30, 2011 16:29

Feniks89 pisze:jak na wersję gti to w ogole porażka !
Zacznijmy od tego, że nie masz żadnego GTI, bo prawdziwy Golf IV GTI ma 1.8T, także możesz mieć co najwyżej pakiet stylistyczny i porównywanie tu 110 konnego ahf z turbodoładowanym 1.8 nie ma jakiegokolwiek sensu. Co do zawieszenia, jeśli masz zawieszenie od GTI, a nie masz zamiaru wkładać 17" czy 18" felg, to wymień sobie same amorki, bo sprężyny już masz obniżone o ok. 20-25mm w stosunku do serii. Jak planujesz wsadzać większe felgi, to rozglądałbym się nad jakimś kitem, powiedzmy -40mm, żeby mieć jakiś kompromis między prowadzeniem, a komfortem jazdy. Mój wujek ma ARLa stuningowanego na ponad 185 koni, zawieszenie od GTI i prowadzi się to porównywalnie do mojego Golfika z kitem -40mm, chociaż to pewnie przez to, że ma seryjnie stabilizator z S3(zdziwiony byłem jak dobrze się to trzyma w zakręcie). Najpierw zastanów się na jakich felgach masz się zamiar toczyć i jak bardzo chcesz utwardzić zawieszenie. Będziesz wiedział czy decydować się na zawiechę z Golfa GTI i powiedzmy dokupić sobie stabilizator ARL, czy jakiś kit, a może chcesz konkret glebę i wtedy gwint



Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » pt gru 30, 2011 16:44

Nie wiem, mam z tylu oryginalny znaczek GTI na klapie, skórzane kubełki recaro z pełną regulacją z przodu, oraz znalazłem info ze do 99 roku była wersja golfa gti w TDI właśnie 110 KM ...
Co do felg, planuje wrzucić 17, obecnie jeżdżę na oryginalnych 16 BBS, które posiadała wersja golfa którego posiadam w serii. Co do zawieszenia - wczoraj porównywałem moje auto z golfem kolegi z tego samego roku, z tym że z silnikiem 1,4 i mój golf był zdecydowanie niższy. Co do twardości zawieszenia - chce poprostu żeby się pewnie prowadził w zakrętach, z mocą nie będę szalał, prawdopodobnie zrobie jedynie wirusa na ok 140 km i 300 niutków i powinno wystarczyć.

Co do gleby to zdecydowanie odpada ! Silnik jest strasznie nisko zawieszony i czesto zdarza mi się otrzeć misą olejową gdy jadę z naprawde mała prędkością po wybojach ;/


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
W&M-PITER
niskamiska.pl
niskamiska.pl
Posty: 510
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:04
Lokalizacja: Olsztyn

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: W&M-PITER » pt gru 30, 2011 18:48

jak będziesz sprzedawał 16-stki bbs to ja się pisze na nie,tak jakby co :pub:


SPRZEDAM RADIO GAMMA V + ODTWARZACZ CD STAN BDB + kostka na wyjście do wzmacniacza
Sprzedam Tanio : BRA Golf IV Boczki czarne bez elektryki 5d stan idealny
:dzida: :dzida: :dzida: :dzida: :dzida:

Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » pt gru 30, 2011 19:09

Trzeba je zregenerować, bo są przyniszczone, nie wiem czy nie zostawić ich sobie razem z zimówkami. Jakby szły na sprzedaż to napewno się ogłoszę na forum ;-)


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » sob gru 31, 2011 14:06

Dejvw pisze:Zacznijmy od tego, że nie masz żadnego GTI
Zacznijmy od tego że jeżeli wg. dokumentów ma, to ma - gti nie wychodziły tylo w 1.8T znawco ;]
Feniks89 pisze:Co do gleby to zdecydowanie odpada ! Silnik jest strasznie nisko zawieszony i czesto zdarza mi się otrzeć misą olejową gdy jadę z naprawde mała prędkością po wybojach ;/
Każdy tak z początku mówi - zmienisz zdanie ;] jeżeli chcesz minimalną różnicę to szukaj eibachów -30 i np. bilsteinów b6 do tego - prowadzi się to podobno super, obniża lekko i nie traci się wiele na komforcie. Jeżeli sądzisz że jednak Ci się zachce gleby kiedyś, to kup gwint fk - miękki, stosunkowo komfortowy (jak na gwint), a jak trzeba będzie to sobie wykręcisz ile trzeba.



Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » sob gru 31, 2011 15:46

Dzięki Shmatan za info ;-) A mógłbyś orientacyjnie powiedzieć jaki jest koszt takiej przeróbki ? Staram sie wyliczyć co bardziej mi się opłaci, czy wymiana auta na inne czy doinwestowanie golfa.
PS: bardzo ładny masz sprzęcik, przeróbki zrobione ,, ze smakiem ". Coś podobnego chcę zrobić ze swoim, żeby za bardzo nie rzucał się w oczy a jednak odróżniał się od golfów, których jeździ b.dużo ;-)


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » sob gru 31, 2011 16:32

Feniks89, wymiana auta ze względu na zawieszenie ;]?

Gwint nówkę fk ak street kupisz za ok 1000zł (licząc nowe łożyska itp.) - springi same koło 150zł a z amorami liczmy do 500zł ale oczywiście całość w używce. Możesz też zacząc od samych springów eibach -30 (35) na seryjnych amorach - całkowite koszta nie przekroczą 200zł (z nowymi łożyskami) jak sobie sam wymienisz wg. fotoporady którą kiedyś robiłem. Tą ostatnią opcję bym Ci poradził, bo jak kupisz kit to będziesz sobie pluł w brode że odrazu gwintu nie wsadziłeś, a tak to na springi zawsze znajdziesz chętnego i kupisz gwinta ;]

W podobnej kasie jak nowe fk (1000zł) możesz też szukać jakiejś używki gwintu z regulacją twardości - kw var 2 inox np.

A - i dzięki za dobre słowo ;]



Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » sob gru 31, 2011 16:39

NIe nie nie, wymiana auta ze względu na to, że połowa moich znajomych ma właśnie Golfa, a i na ulicach jest ich całe multum ! Oraz niska dynamika obecnego silnika, ale wszystko da się naprawić ;-) Pomyślałem że warto będzie doinwestować 4-5 tys i będę wiedział czym jeżdże, niż dołożenie 10tys do nowego auta i dalej nie będzie to nowy samochód.

Czyli gwint + nowe amory to koszt ok 1500zł, dobrze zrozumiałem ? Montaż oczywiśnie własnoręcznie - ewentualnie z pomocą taty który jest pasjonatem i znawcą.


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » ndz sty 01, 2012 15:59

"gwint" ma w sobie nagwintowane kolumny (amortyzatory) i sprężyny - do gwintu nic więcej się nie dokupuje (poza poduszką i łożyskiem na kolumnie)



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: MAPET » śr sty 04, 2012 02:04

nie wiem czy polecam ci samemu montowac skoro piszesz m.in
Feniks89 pisze:Czyli gwint + nowe amory to koszt ok 1500zł, dobrze zrozumiałem ?

widac ze nie masz o tym zielonego pojecia i raczej dalbym to do ogarniecia komus kto sie conieco zna lub poczytaj spoooooro....


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » śr sty 04, 2012 13:07

Przyznaje że się na tym nie znam, ale za to mój ojciec sie zna b dobrze na tym, więc wszystko będzie robione pod jego okiem ;-) Jest to mój pierwszy samochod, od tego mam forum żeby pogłębiać wiedzę. Pzdr


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości