Momenty dokręcania śrub głowicy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DAB36
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn gru 19, 2011 20:19

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: DAB36 » czw gru 29, 2011 22:30

witam . tak na przyszłoś .. i dla potomnych śruby główki wymieniamy w dieslu , w benie nie trzeba..... poZdro


... w życiu piękne są tylko chwile ... R.R....
...człowiek z starą duszą...

Hiszpania32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 27, 2012 23:49

Re: Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Hiszpania32 » pt lut 03, 2012 22:15

Panowie możecie mi podać momenty dokręcenia głowicy w silniku 1Y 1.9D na poszczególnych etapach i powiedzieć na czym polegaja ostatnie te w stopniach? Nie bardzo to rozumiem. to znaczy ze dokrecam ośrube o np.90 stopni ale jakim momentem... nie kumam. Ja tez miałem przedmuch do układu chłodzenia, ktory nasilał się z czasem. Zdjołem głowke i szoook :( peknieta miedzy zaworami na 4 bankach. nie wiem co robic, widać ze uszczekla też pusciła, mało na 1 szym garku była peknieta przy cylindrze... uszczelke i śrubeczki mam juz Elringa ale mam dylemat co z głowica....



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: bongo » pt lut 03, 2012 22:21

Hiszpania32 pisze: na czym polegaja ostatnie te w stopniach? Nie bardzo to rozumiem. to znaczy ze dokrecam ośrube o np.90 stopni ale jakim momentem...
Na chama :bajer:
Czyli blokujesz klucz dynamometryczny na stałe i jazda :bajer:
Zresztą jak kupisz uszczelkę to tam powinna być kolejność dokręcania i moment.



Hiszpania32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 27, 2012 23:49

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Hiszpania32 » pt lut 03, 2012 22:24

juz kumam dzieki....



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Michał_1977 » sob sie 04, 2012 14:18

Odgrzewam kotleta :food:
Panowie mam pewną zagwózdkę.Otóż buduję silnik i wisi on sobie na wieszaku montażowym.Chciałbym założyć głowicę i przykręcić na 1 lub 2 etapy,a za kilka dni jak włożę go do auta,dokręcić jeszcze 2 X 90*.
Chyba nic nie powinno się uszczelce stać?...
Pacjent,to AAZ.
Prosiłbym o rady ludzi,którzy już w ten sposób robili,a nie "może","chyba" itd.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: souler » sob sie 04, 2012 22:12

Michał_1977, jesli masz stalowa uszczelke i nowe sruby to mozesz zrobic moim sposobem. tak jak zaleca ksiazka + 15 stopni dodatkowo. przy czym ja planowalem blok i glowice, zeby miec 100% pewnosci, ze jakas mala nierownosc nie spowoduje puszczania przy 2 barach doladowania. nie ma potrzeby dokrecania metalowych uszczelek po pewnym przebiegu. wystarczy dobrze poskladac. niech druga osoba ci pomoze i skrecaj na stojaku.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 05, 2012 06:51

souler pisze: nie ma potrzeby dokrecania metalowych uszczelek po pewnym przebiegu
Ehhh :banghead: ...chyba trochę niejasno opisałem o co mi biega...moja wina :?
souler, chodzi mi o to,że na stojaku nie dam rady dokręcić 3 i 4 etapu.Nooo,3 jeszcze może bym dokręcił,ale 4 za chiny ludowe nie dam rady,bo stojak jest na kółkach i nawet jak 3 osoby go będą trzymać,to i tak nie da rady,a pasuje,żeby dokręcanie odbywało się faktycznie w 90*,a nie w 80 lub 100 :bajer:
Mądra książka przewiduje dla AAZ'a 5 etapów :shock: 40Nm,60Nm,90*,90*,po nagrzaniu silnika jeszcze raz 90*,natomiast na uszczelce (Elring) są wytyczne,że dokręcamy w 4 etapach,czyli bez nagrzewania i ponownego dokręcania o 90*.Trzymam się wytycznych producenta uszczelki.Zawsze tak robiłem i nigdy mi jeszcze uszczelka nie poleciała.
Puki co,przyłapałem głowę tak ciut mocniej niż w palcach i zastanawiam się,czy tak zostawić i wszystkie etapy machnąć już w aucie,czy zrobić teraz ze 2... :-k


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: wesol » ndz sie 05, 2012 08:27

Zrob na aucie. W sumie to pwiem szczerze ze kiedys od reczoznawcy uslyszalem z emozna smialo dokrecic jeszcze glowice po np 10-20 tys km to zawsze to pewniej. Zazwyczja na opakowaniu od uszczelki nie podaja zadnych etapow dokrecania po zagrzaniu motorowni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 05, 2012 11:09

wesol pisze:Zrob na aucie
Wszystkie etapy?
wesol pisze: kiedys od reczoznawcy uslyszalem z emozna smialo dokrecic jeszcze glowice po np 10-20 tys km
A jeśli uszczelka jest metalowa?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: wesol » ndz sie 05, 2012 16:58

Dokrec tylko tak reka lekko by sie nic nie ruszalo i pozniej na aucie dokonczysz.
Zaden rzeczoznawca nie bedzie sie wypowiadal jak robisz cos innego jak normalnie sie robi. WG nich uszczleka ma byc taka jak poroducent przewiduje. Metalowa to juz to tuningu a tu panuja juz nieco inne zasady.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 05, 2012 17:12

wesol pisze:Dokrec tylko tak reka lekko by sie nic nie ruszalo i pozniej na aucie dokonczysz.
Też mi się tak wydaje.Będzie najpewniej :bajer:
Dzieki Panowie :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Re:

Post autor: _Bolec_ » sob wrz 08, 2012 13:46

jaszczur pisze:proszę bardzo :bajer:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
z jakiego programu można zaczerpnąc takie dane?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Momenty dokręcania śrub głowicy.

Post autor: wesol » sob wrz 08, 2012 14:34

w autodacie tez masz dosc duzo danych jakim momentem dokrecać korby, swiece czy nawet pokrywe zaworowa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości