Tuleja tylnej belki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tuleja tylnej belki
Witam wszystkich. Mam problem od dłuższego czasu z lekkimi stukami w z tyłu podczas jazdy po nieróznościach - jestem po wymianie 2xamortyzatorów oraz tuleji amortyzatora i problem jest ten sam cały czas i cały czas z jednej i tej samej strony. Zastanawiam się czy takie objawy nie generuje zużyta tuleja tylnej belki??? bo to już chyba tylko zostało. Sprawdzałem dziś tuleje mam olejową (metalowa średnica 69mm) co podobno jest rzadkością - mam nadzieje ze dokupie taką ale u mnie taka występuje. Nie wiem jak sprawdzić czy tuleja jest ok czy nie bo wyciku nie widze ruszałem kołem do przodu i do tylu i widać jak pracuje ale z 2 strony tak samo chodzi a nic sie nie tłucze. Prosze o pomoc
Speed
- jjaworskyy
- Użytkownik
- Posty: 433
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
- Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK
Tuleja tylnej belki
Jezeli wymieniles amorki komplet z gornymi gniazdami to stawiam na tuleje belki, albo oblukaj czy gdzies tlumik nie stuka
Re: Tuleja tylnej belki
Ok popatrze na tłumnik jeszcze ale wydaje mi się że to nie jego wina bo stuki dochodzą z przeciwnej stronyjjaworskyy pisze:Jezeli wymieniles amorki komplet z gornymi gniazdami to stawiam na tuleje belki, albo oblukaj czy gdzies tlumik nie stuka
Speed
Re: Tuleja tylnej belki
tłumnik ok
kupiłem tuleje i bede brał sie za wymiane. Mam jeszcze tylko 2 pytania odnośnie jak zamontować tuleje. Otóż kupiłem leamfordera i nie wiem jak podczas montażu ustawić tuleje w belce. Tuleja ma takie rowki w gumie i czy te rowki mają być w pionie czy w poziomie??? Na zdjęciu są po bokach - w poziomie i tak ma wyglądać tuleja wprasowana w belce???
I 2 pytanie od której storny należy wprasowywać tuleje??? od wewnętrznej strony belki czy od zewnętrznej tzn. bliżej progu???
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
kupiłem tuleje i bede brał sie za wymiane. Mam jeszcze tylko 2 pytania odnośnie jak zamontować tuleje. Otóż kupiłem leamfordera i nie wiem jak podczas montażu ustawić tuleje w belce. Tuleja ma takie rowki w gumie i czy te rowki mają być w pionie czy w poziomie??? Na zdjęciu są po bokach - w poziomie i tak ma wyglądać tuleja wprasowana w belce???
I 2 pytanie od której storny należy wprasowywać tuleje??? od wewnętrznej strony belki czy od zewnętrznej tzn. bliżej progu???
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Speed
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Tuleja tylnej belki
Zamontuj tak jak jest stara wpasowana. Nie wiem jak w mk4 ale chyba są gumy proste. i nie ma to znaczenia od której strony sie je wkłada. Najlepiej, zabrać szpilke, zrobić stalowy pierścień który sie zaprze na krawędziach metalowych gumy, przełożyć szpilkę przez otwór belki zaprzeć płaskownikiem z otworem, dac podkładkę i nakrętke i kluczem wkręcać i szpilka ci wciśnie gume na miejsce. Zmierz suwmiarką ile guma wystaje po zewnętrzej belki i zrób tyle samo
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Tuleja tylnej belki
Wystarczyło do faq zajrzeć
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=370743" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=370743" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Tuleja tylnej belki
Wszystko ładni i pięknie, ale autor zapiera sie od wewnętrznej strony belki płaskownikiem o środkową tuleje, a jak kto woli ja proponowałbym zaparcie sie o stalowy kołnierz tuleji metalowo gumowej.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Tuleja tylnej belki
stalowy kołnierz...pamiętaj że tuleja jest plastikowaJohnatan pisze:ja proponowałbym zaparcie sie o stalowy kołnierz tuleji metalowo gumowej.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Tuleja tylnej belki
Cały czas o tym pamiętam ale mam też w głowie myśl że guma wyskoczy z plastiku bo właśnie to sie stało ze starą gumą i ktoś ja przyblokował wkrętami hah Autor zapiera sie płaskownikiem i działa bardzo mocno na dwa punkty. Rozłożenie tej siły po przez np kawałek rury wydaje mi sie lepszym pomysłemQto pisze:pamiętaj że tuleja jest plastikowa
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Tuleja tylnej belki
jakbyś poczytał forum to byś wiedział że nie jest rzadkością...mk4 z fabryki wyjeżdżały na takich tulejach a później zastąpiono je plastikowymi 72mmCaymann pisze:Sprawdzałem dziś tuleje mam olejową (metalowa średnica 69mm) co podobno jest rzadkością
Re: Tuleja tylnej belki
poczytałem forum i to wiem ale na forum czytałem różne rzeczy i pojawiały się wątpliwości czy te 72mm beda pasowały bo jedni użytkownicy mówili że tak a inni że nie i stąd mój dylemat. Dzwoniłem do serwisu i już faktycznie nie produkują tych olejowych jedynie jak na magazynach mają to sprzedająQto pisze:jakbyś poczytał forum to byś wiedział że nie jest rzadkością...mk4 z fabryki wyjeżdżały na takich tulejach a później zastąpiono je plastikowymi 72mmCaymann pisze:Sprawdzałem dziś tuleje mam olejową (metalowa średnica 69mm) co podobno jest rzadkością
Speed
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości