M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » pn gru 26, 2011 18:54

arwam pisze: chodzi o to że pompa od 1.9TD czy D ma lepiej rozwiązane łożyskowanie wałka. jak masz luż na wałku a prawie każda pompa od 1.6TD ma luz masz wtedy problem z pływającym kątem wtrysku jak przy ściętym klinie na wale.

po za tym korpus pompy od 1.6 ze względu na zbyt wąskie łożyskowanie wałka i w dodatku znacznie mocniej obciążony niż wcześniej bardzo szybko się zużyje. dlatego ja nawet modząc 1.6 używam jako bazy pomp od 1.9.

W takim razie lepiej by było pewnie wykorzystać korpus z pompy od mastera bez dłubania a spróbować przełożyć LDA z 1.6 na nią i zobaczyć co z tego będzie? Czy w ogóle z tych pomp nie da się poskładać sensownego czegoś? (Master 2.5 , 1.6td i oryginał z 1.9tdi 1z elektroniczna)
Ostatnio zmieniony pn gru 26, 2011 19:07 przez Swid3r, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 18:56

tomogolf2 pisze:lub dac 1 grubsza podkladke bo na wysokich tak powyzej 5000obr muli sie...

jak praca nie jest twardsza to wręcz ujmij. stawiam że w górnych obrotach masz za późny kąt.

codo palenia u mnie też by było różowo jak bym tak bardzo nie odprężył.
P.S. jak teraz odpalam to wygląda tak jakby silnik wogóle nie miał kompresji a to tylko parę st poniżej zera.
jedynie co to pali od strzała ale po odpaleniu przez dłuższą chwilę mocno przebiera.


Swid3r pisze:Czy w ogóle z tych pomp nie da się poskładać sensownego czegoś?
da się ale trzeba się liczyć z tym że szybko wyjdą problemy z trzymaniem odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego
Swid3r pisze:W takim razie lepiej by było pewnie wykorzystać korpus z pompy od mastera bez dłubania a spróbować przełożyć LDA z 1.6 na nią i zobaczyć co z tego będzie?
próbować można ale i tak stawiam że trzeba się będzie pobawić z przeestawiaczem kąta wtrysku i ciśnieniem wewnętrznym



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tomogolf2 » pn gru 26, 2011 19:15

arwam pisze: jak praca nie jest twardsza to wręcz ujmij. stawiam że w górnych obrotach masz za późny kąt.
ładnie pracuje, nie klepie, teraz mam wsadzana sprezyne w timingu nie wiem od czego moze sb moze jp moze tranzit, ale wiem ze mam 2 cienkie podkladki.. jak zyletki... na wiosne pogrzebie przy tym, narazie to i tak powyzej 3000obr nie krece, bez sens w taka pogode jak i tak trakcji nie mozna zlapac


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 19:47

ja na razie nie jeżdżę bo choruję a jak się trochę lepiej czuje to dłubie w garażu przy gratach które później będą wkładane do audi.
jakbym do połowy tyg ewentualnie do czwartku wyzdrowiał to będę chciał koło soboty wjechać qp'ą do garażu i wrzućić silnik w mocowania i odpalić go na nowej pompie. myślę że będzie to ładnie współgrać.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 21:04

A ja się pochwalę... bawiłem się zaworkiem od JP'ka i pupa... ustawieniu ciśnienia wewnątrz pompy na takie dla MF'a auto chodziło bez problemu, ale zgasiłem go i już nie odpaliłem... założyłem zaworek od SB'ka z wartością ustawioną na serię ciśnienie i odpaliło bez problemu. Wyciągnąłem zaworek wybiłem prawie na zero i wkręciłem z powrotem. Odpaliłem auto i zaczęło przebierać, a w wężyku zasysającym paliwo pusto... to zacząłem wbijać go tak, że widać było że pompa zaczyna zasyać. Przegazówka widzę, że auto się nie muli... no to jeszcze deczko wbiłem i tak zostawiłem. Po 2-3 godzinach poszedłem sprawdzić czy auto odpali... odpaliło bez problemu, no to w trasę 150km miałem do przejechania... podczas jazdy zauważyłem, że auto jest żwawsze... turbo na 3 biegu już zaczyna pompować przy 2 tys obr/min. I co najlepsze... mniej pali :) . Na trasie nie jechałem jak emeryt zdarzyło się trochę auto przeciągnąć wskazówka nie leciała w dół :) . Jutro jeszcze sprawdzę tylko jak odpala z rana. Czyli w pompie nie tylko przestawia kąt wtrysku ale po części ma wpływ na dawkę.
arwam pisze:ja pytam czy głębokość od płaszczyzny osadzenia głowiczki do gniazda fali jest taka sama jak w pompie dawcy a nie o grubość podkładki.
tego to nie wiem... falę mam z wymiany za falę od TDI DE015, tłoczek z transita, a fala z transita niestety jest pokiereszowana od strony rolek więc nie sprawdziłbym dokładnie czy podsadzenie jest takie same.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » pn gru 26, 2011 22:04

arwam pisze:
Swid3r pisze:Czy w ogóle z tych pomp nie da się poskładać sensownego czegoś?
da się ale trzeba się liczyć z tym że szybko wyjdą problemy z trzymaniem odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego
Swid3r pisze:W takim razie lepiej by było pewnie wykorzystać korpus z pompy od mastera bez dłubania a spróbować przełożyć LDA z 1.6 na nią i zobaczyć co z tego będzie?
próbować można ale i tak stawiam że trzeba się będzie pobawić z przeestawiaczem kąta wtrysku i ciśnieniem wewnętrznym
Ok, dzięki. Te pare postów dało mi więcej info niż dziesiątki stron o mTDI :bajer: W sumie mam całe auto z którego będzie brany silnik + skrzynia także póki jeździ mogę zbudować pompę i sprawdzić jak to gada, jak będzie kiszka to będę zmuszony przełożyć silnik + wiązkę z kompem.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 22:45

marcinas1983 pisze:Czyli w pompie nie tylko przestawia kąt wtrysku ale po części ma wpływ na dawkę.

tego wpływu nie zauważysz inaczej jak tylko przez to że jak masz zły kąt wtrysku to żeby pokonać te same opory toczenia to trzeba bardziej naciskać na gaz a co za tym idzie więcej paliwa na tłoki się dostaje.

Swid3r, a tak z ciekawości zanim rozkręcisz pompę od tego reno to daj foto bo czasem się szuka korpusów bo akurat od VW nie ma pod ręką to i się podbiera od czego popadnie :wink: do swojej coupe pompę podebrałem na korpus od ROVER'a z silnikiem 2.0TD, korpus podobny do tego co mamy w 1.9 ale jest nimimalnie inny z tego względu że zarówno w rover'ach jak i w audi 2.5TDi masz pompy które się kręcą w lewą stronę.
można by było założyć od 1.9 po przełożeniu zewnętrznego pierścienia pompy wstępnej ale nadal byśmy mieli problem z przestawiaczem kąta wtrysku bo ciśnienie potrzebne do pracy przestawiacza byłoby po niewłaściwej stronie tłoczka.

a jeśli nastawiasz się na osiągi to już Ci mówię że jeśli nie przerobisz dźwignie dozownika, albo nie podbierzesz od innej pompy z bezpośrednim wtryskiem. to auto będzie oszczędne ale i słabebedzie poprostu efekt taki jakbyś nie wciskał gazu do końca tylko np 1/3 z tym że obroty będzie osiągał ale nie jak 1.9TDI a jak 1.4D



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 22:58

arwam pisze:tego wpływu nie zauważysz inaczej jak tylko przez to że jak masz zły kąt wtrysku to żeby pokonać te same opory toczenia to trzeba bardziej naciskać na gaz a co za tym idzie więcej paliwa na tłoki się dostaje.
no tak, ale ja kręciłem dawką w lewo i prawo... zjechałem jak najniżej się da, żeby auto jechało a i tak nadal paliło dużo...więc coś w tym musi być...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 23:08

marcinas1983 pisze:żeby auto jechało a i tak nadal paliło dużo...więc coś w tym musi być..
bo był zły kąt wtrysku - a więc złe wykorzystanie wtryśniętego paliwa, żeby pokonać te same opory toczenia trzeba więcej lać a spalanie u Ciebie najwięcej podnosiła jazda ze stałą prędkością bo wtedy i tak musiałeś lać więcej paliwa, bo przy butach i tak masz ograniczony max wydatek tyle że żeby np rozpędzić się do 120km/h musiałeś pedał trzymać wciśnięty dłużej o powiedzmy 2s

poczytaj o wykresach indykatorowych silnków czy to ZI czy ZS. dokładne zrozumienie istoty działania silnika i praw nim rządzących bardzo dużo potem ułatwia.

P.S. jak szybko się nagrzewa względem wcześniejszego setupu?



Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » pn gru 26, 2011 23:15

arwam, Jak jutro będę na warsztacie to pyknę foty i numer spiszę z niej. Czy ta dźwignia dozownika podjedzie od jakiejś elektronicznej czy jest inna?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 23:18

arwam pisze:P.S. jak szybko się nagrzewa względem wcześniejszego setupu?
chyba szybciej... na wyższym ciśnieniu + sprężyna tymingu z ASV i dekiel podczas jazdy temp. nie sięgała połowy wskaźnika... zaś teraz jadąc na ori tymingu a niższym ciśnieniu stała na połowie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt gru 27, 2011 01:30

szukaj nawet jakiejś uszkodzonej pompy z większych wolno obrotowych silnikówitylko z mechanicznych pomp. u mnie w pompie 12mm na lato zastosowałem dźwignię z pompy z MAN'a.
można też z transita podebrać jeśli nie bedziesz miał osobnej regulacji wolnych obrotów.jeśli chcesz mieć osobną regulację to Cię czeka trochę rzeźbienia.

marcinas1983 pisze:chyba szybciej... na wyższym ciśnieniu + sprężyna tymingu z ASV i dekiel podczas jazdy temp. nie sięgała połowy wskaźnika... zaś teraz jadąc na ori tymingu a niższym ciśnieniu stała na połowie.
zakładając że masz statyczny kąt ten sam to masz wcześniejszy dynamiczny kąt



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt gru 27, 2011 01:54

Czyli wcześniej jak miałem wyższe ciśnienie w pompie to dynamiczny był przyspieszony mimo różnych kombinacji z podkładkami, sprężynami i deklami??
Statyczny w obu przypadkach jest ten sam. Jutro zobaczę jak auto odpala... jak będzie przebierać to go lekko przyspieszę, a jak odpali bez problemu to tak zostawiam i nic nie ruszam :helm: .
arwam pisze:można też z transita podebrać jeśli nie bedziesz miał osobnej regulacji wolnych obrotów.jeśli chcesz mieć osobną regulację to Cię czeka trochę rzeźbienia.

od transita też nie podejdzie p&p a to z prostego powodu... w pompie od transita dźwignia gazu jest po drugiej stronie a nie tak jak w VW... musi przerobić i element do którego mocuje się gov'a oraz może dospawać element odpowiadający za regulację wolnych obrotów... ja tak mam i działa to bez problemu...

Obrazek

po lewej dźwignia dozownika od transita po przeróbce na podobieństwo tej co mają pompy z VW

A tutaj porównanie dźwigni dozownika:

Obrazek

lewa VW z pompy SB, środkowa transit, skrajna prawa to opel omega 2.3TD


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt gru 27, 2011 02:08

marcinas1983 pisze:Czyli wcześniej jak miałem wyższe ciśnienie w pompie to dynamiczny był przyspieszony mimo różnych kombinacji z podkładkami, sprężynami i deklami??
krysztłowej kuli nie mam i nie wiem jakie miałeś sprężyny i podkładki ani czy te sprężyny trzymały swoją charakterystykę
marcinas1983 pisze:od transita też nie podejdzie p&p a to z prostego powodu...
uwierz że podejdzie :helm: ale nie P&P



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości