Nagrzewanie sie układu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Nagrzewanie sie układu

Post autor: KamilP » czw lut 17, 2011 18:08

Michał_1977 pisze:
kamil12451 pisze:Ogólnie w środku jest ciepło
Jak ciepło?
Np. w moim jak jest max nagrzany,to powietrze z nawiewów parzy dłonie :bajer:
No parzyć to nie parzy :) U brata w mesiu w202 c220 diesel to tak, tam aż parzy, a tutaj takie ciepłe. jak jest temp poniżej -10 to ciężko ogrzać auto tak żeby w środku było gorąco.. Nie wiem czy sie da wgl :) Ale jak jest cieplej to oczywiście. Termostat.. Może i tak, ale ten dolny przewód jest ciągle zimny.. więc chyba termostat zamknięty jest. Albo właśnie czujnik, tutaj tam praktycznie elektroniki nie ma to silnik większej dawki paliwa przez to nie dostaje, więc to tylko mnie oszukuje jak coś, mówi się trudno :bajer:



GadQQ86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 03, 2011 18:21

Nagrzewanie sie układu

Post autor: GadQQ86 » pt lut 18, 2011 11:51

ogrzewanie mam na 1 tylko po to żeby szyba nie parowała max 2



Awatar użytkownika
TomaszJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 11, 2011 22:17
Lokalizacja: Wrocław Zakrzów

Nagrzewanie sie układu

Post autor: TomaszJ » czw gru 22, 2011 11:42

Podłącze się pod temat, proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie

Myślałem, że walnięty jest termostat, bo wydawało mi się, że silnik wolno się rozgrzewa. Po obserwacji wydaje mi się jednak termostat jest ok i po prostu ten typ tak ma ;)
Otóż, rano jadąc do pracy ~25min. nie stoję w korkach i silnik w miarę szybko uzyskuje ~90 stopni, ale gdy wracam, są spore korki i stojąc w nich temperatura rośnie baardzo wolno (odwrotnie niż średnie spalanie ;), ale to ze względu na mały dystans ) po jakiś 17-20 min, nie ma jeszcze 90 stopni (3-4km).
Czy to jest ok? czy jednak coś nie gra?

Aaa, chodzi o TDI ASZ.


1994 1.9 D CL
2002 1.9 TDI ASZ Tiptronic
Zmiana warty.Astra H CDTI 150

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Nagrzewanie sie układu

Post autor: KamilP » czw gru 22, 2011 16:13

Na wolnych obrotach silnik wolniej się grzeje, niż pod obciążeniem czyli podczas jazdy. Norma nie przejmuj się. Brat kiedyś zostawił Golfa TDi na wolnych obrotach przez jakiś czas to albo mi się wydało albo wskazówka temperatury się cofnęła.. :) TDi-ka zagotować w zimie to ciężko :hmm:



arwam

Nagrzewanie sie układu

Post autor: arwam » czw gru 22, 2011 16:30

italiano_83 pisze:Normalne, diesel potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie się niż benzynówka

ciekwae czy powiedziałbyś to samo mając 1.6TD albo 1.6D
1.9 czy to D czy TD już trochę wolniej się nagrzewa a nie mówiąc już o TDI
taka uroda tych silników



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Nagrzewanie sie układu

Post autor: italiano_83 » czw gru 22, 2011 23:27

arwam pisze:ciekwae czy powiedziałbyś to samo mając 1.6TD albo 1.6D
Arwam napisałem "diesle"- ogolenie, pewnie i są wyjątki które się szybko rozgrzewają, ale patrząc na ogół niestety benzynowe silniki rozgrzewają się szybciej niż diesle/turbo diesle, mam mk3 1.8 pod domem i ledwo wyjadę z wioski i już ciepłe powietrze z nawiewów leci :bajer: A moje TDI - no cóż,na tym samym dystansie nie rozgrzeje się w ogóle :blush: , oszczędność w spalaniu nie bierze się z niczego w TDI, mniejsze straty- większa sprawność i sam fakt, że to motor z turbodoładowaniem więc, lekko dotykam gaz zanim się rozgrzeje, choć powiem Tobie szczerze, że nawet jak na autostradę wyjadę na zimnym silniku to i tak przy 120km/h musi swoje przejechać zanim chwyci 90C.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

arwam

Nagrzewanie sie układu

Post autor: arwam » pt gru 23, 2011 00:16

italiano_83, to proponuję zakup MK2 z TDkiem albo 70KM albo z 80KM
wtedy odstawisz TDI na boczny tor :jezor:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Nagrzewanie sie układu

Post autor: bongo » pt gru 23, 2011 00:56

arwam pisze:italiano_83, to proponuję zakup MK2 z TDkiem albo 70KM albo z 80KM
wtedy odstawisz TDI na boczny tor :jezor:
Tere fere :bajer: Wcale się tak szybko nie nagrzewał TD :bajer: Powiedziałbym nawet że wolniej od mojego tdi :bajer:
Uprzedzając pytanie termostat był sprawny.Ale to czysta seria była, więc pewnie temu :blush:
Co do wolnych obrotów, ja odpalam rano klekota i zanim wypiję kawę to już szyby spływają, a w środku przyjemnie się zaczyna robić :bigok:
A po dziewięciu kilometrach z załączonym ogrzewaniem od początku, muszę zmniejszać temperaturę bo za ciepło się robi :helm:



Awatar użytkownika
TomaszJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 11, 2011 22:17
Lokalizacja: Wrocław Zakrzów

Re: Nagrzewanie sie układu

Post autor: TomaszJ » pt gru 23, 2011 11:16

KamilP pisze:Na wolnych obrotach silnik wolniej się grzeje, niż pod obciążeniem czyli podczas jazdy. Norma nie przejmuj się. Brat kiedyś zostawił Golfa TDi na wolnych obrotach przez jakiś czas to albo mi się wydało albo wskazówka temperatury się cofnęła.. :) TDi-ka zagotować w zimie to ciężko :hmm:
No właśnie widze, chociaż mam wrażenie, że passat B5 110KM szybciej się nagrzewa.
Dzisiaj (temp na zew. +2 stopnie) po wyjeździe z garażu podziemnego (+8 stopni) temperaturę 90 stopni uzyskałem po ~16 min (10km).

Może by zamontować jakiś podgrzewacz płynu chłodzącego :chytry:


1994 1.9 D CL
2002 1.9 TDI ASZ Tiptronic
Zmiana warty.Astra H CDTI 150

arwam

Nagrzewanie sie układu

Post autor: arwam » pt gru 23, 2011 12:07

bongo pisze:Tere fere Wcale się tak szybko nie nagrzewał TD Powiedziałbym nawet że wolniej od mojego tdi
Uprzedzając pytanie termostat był sprawny.Ale to czysta seria była, więc pewnie temu

ale zapewne wiesz że od kata wtrysku też dużo zależy jak za późny to wcale tak szybko się nie będzie nagrzewał po drugie od stanu nagrzenicy też dużo zależy nie tylko wydajność ogrzewania ale i to jak szybko silnik osiąga temp roboczą.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Nagrzewanie sie układu

Post autor: italiano_83 » pt gru 23, 2011 15:31

arwam pisze:italiano_83, to proponuję zakup MK2 z TDkiem albo 70KM albo z 80KM
wtedy odstawisz TDI na boczny tor :jezor:
Dwie generacje do tyłu mam się cofać :blush: Nie dziękuje :grin: Mój TDI ma po 6-7km 90C na blacie, ale w porównaniu do 1.8 pb którym jeździ moja żona to i tak długo :bajer: Termostat mam sprawny/kąt wtrysku nawet przyspieszony, ale nie zmienia to faktu, że swoje musi przejechać, zanim zacznie dmuchać naprawdę ciepłym powietrzem, ale mi to specjalnie nie przeszkadza, mam grzane tyłki i do czasu rozgrzania się w pełni klekota mam ciepło w "tyłek" :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Nagrzewanie sie układu

Post autor: latirro » pt gru 23, 2011 17:28

Mój TD w mk2 również bardzo szybko dostaje temperaturę, uruchamiam go 3-5 minut przed wyjazdem nawiew w kabinie na II zakres i zapomniałem już co to skrobaczka odkąd go mam:) gdy grzanie ustawię na maksa i silnik osiągnie temp roboczą to przy kratkach dłoni nie utrzymasz :grin:



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Nagrzewanie sie układu

Post autor: zyggy » pt gru 23, 2011 20:00

TomaszJ pisze:Może by zamontować jakiś podgrzewacz płynu chłodzącego
A może już jest? Warto sprawdzić. Ja w mkIII AHU miałem, obecnie w Passacie B5 AFN też mam. Są to trzy świece zamontowane w metalowym króćcu wychodzącym z głowicy. Poszukajcie na forum, sporo tego było.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Nagrzewanie sie układu

Post autor: kllimek » wt sty 24, 2012 16:02

Ja ostatnio podłączyłem kompa i jadąc patrzyłem jak rośnie temp. wskaźnik na blacie osiągnął 90 C a komp pokazywał max 80C a w większości 78C? Czy to jest normalne że nagrzewa się tylko do takiej temperatury?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości