Wymiana koncowek wtryskiwaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: latirro » wt gru 20, 2011 12:08

Witam, mam pytanie, posiadam golfa mk2 1.6td, chce zmienić końcówki wtryskiwaczy, moje pytanie polega na tym czy lepiej od razu kupić komplet i dać do wymiany, czy jechać, sprawdzać, ustawiać te które są? Wiadomo roboczogodzina kosztuje, auto ma na blacie ponad 250k przebiegu, więc moje pytanie czy lepiej od razu wstawiać i ustawiać nowy komplet czy ewentualnie wymienić te końcówki które już nie działają jak powinny, pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: italiano_83 » wt gru 20, 2011 22:07

Czy nie łatwiej zorientować się jaki jest koszt ustawienia wtryskiwaczy, jaki jest koszt nowych zestawów naprawczych a następnie policzyć czy się opłaca :bajer: 250 kkm to jedno, pytanie co było do baku lane i jak auto było serwisowane/eksploatowane. I pytanie jak długo chcesz jeszcze to auto zatrzymać dla siebie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: dominik7 » wt gru 20, 2011 22:42

Kolega placil 310zl za koncowki wraz z wymiana.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: latirro » śr gru 21, 2011 23:00

co do części to za 200zł mogę mieć komplet końcówek bosh'a, do tego podkładki, ale to już mniej istotne koszta. Właśnie ciężko wbić się do dobrego "szpeca" w mojej okolicy i nie chcę się w to dziesięć razy umawiać i ustawiać. Auto mam od sierpnia i staram się je jak najlepiej przygotować na surowe suwalskie klimaty;)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: t0mal » śr gru 21, 2011 23:12

Czy masz jakieś problemy z wtryskiwaczami? Silnik nierównomiernie pracuje? Kopci na wolnych obrotach niespalonym paliwem (gryzące spaliny)? Słychać metaliczne stukanie z pod maski?
Bo jeśli nie, to szczerze odradzam grzebanie przy wtryskach. Jeśli masz jeszcze oryginalne końcówki to lepszych już nie dostaniesz. Zmiany nie będzie żadnej, chyba że na gorsze, bo może pojawić się wyciek, mogą się ciśnienia rozjechać, można nawet uszkodzić głowicę, jeśli wtrysk jest zapieczony.



Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: latirro » śr gru 21, 2011 23:22

kopci przy większym przygazowaniu i przy odpaleniu na czarno, trochę szarpał, ale nie wiem czy nie było to spowodowane wykańczającym się przegubem wewnętrznym który ostatnio wymieniłem razem z półosią, no i wydaje mi się że spalanie 6-7 litrów to trochę sporo. Z tego co doczytałem może mi się już wykańczać pompa paliwowa, na zimnym odpala na dotyk, a jak postoi kwadrans ciepły to musi zakręcić 3-4 sekundy zanim zaskoczy, może niewłaściwy kąt wtrysku, rozważam wszystko i szukam dobrego fachowca w swojej okolicy.
Posiadanie wspomagania może również podnosić spalanie? Pompa wspomagania wiadomo też w jakimś tam stopniu "przeszkadza" silnikowi

edit. po odpaleniu auto nie dymi, i w sumie łapie od razu bez problemów, oleju nie ubywa w silniku



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: t0mal » czw gru 22, 2011 00:09

Filtr powietrza dawno zmieniany? Może turbo stoi dęba, jak doładowanie ile jest i przy jakich obrotach? Jak tam rozrząd, może już czas wymienić zestaw, zajrzeć do klina na wale?
Wszystko powyżej będzie powodowało kopcenie, szarpanie i problem z odpalaniem. Masz wspomaganie to masz zapewne spękany tłumik drgań w dużym kole pasowym, a co za tym idzie klin na wale dostaje po grzbiecie, szarpanie może powodować też zużyty pasek - z czasem zrobi się miękki jak guma od majtek, wydłuża się przez co opóźnia początek wtrysku.
Problem z turbosprężarką pojawia się kiedy silnik chodzi na minerale, niezbyt często wymienianym albo turbo nie było chłodzone, to na łożyskach koksuje się olej, wirnik nie obraca się swobodnie, przez co silnik ciężej zapala i puszcza bąka po odpaleniu.
latirro pisze:jak postoi kwadrans ciepły to musi zakręcić 3-4 sekundy zanim zaskoczy
Trzy, czy cztery sekundy to jeszcze nie jest usterka pompy, ani układu paliwowego. Jak miałbyś zużytą to na ciepłym nie zawsze by się udało uruchomić silnik za pierwszym razem, natomiast załapałby po schłodzeniu głowicy rozdzielającej (tej żeliwnej części). Skoryguj początek wtrysku.

Jeśli napisałbyś w profilu gdzie mieszkasz było by łatwiej kogoś polecić.



Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: latirro » czw gru 22, 2011 00:38

jestem z okolic Suwałk, w sumie te kręcenie jak trochę ostygnie nie jest jakieś tragiczne, ale w porównaniu do ojca 1,6d który odpala praktycznie po pół obrotu wału trochę mnie to drażni;)
Cały rozrząd łącznie z wałkiem mam nowy, poprzedniemu właścicielowi pękł wałek, turbina jest po regeneracji, olej w silniku świeży, filtry paliwa, oleju, powietrza, płyn od wspomagania - wszystko wymienione. Silnik nie ma żadnych nadmiernych drgań po odpaleniu i wyciągnięciu dźwigni przyspieszacza, za to lepiej odpala ciepły gdy się tę dźwignię wyciągnie.
Turbo załącza się tak około 2,2-2,5k obrotów i staram się nie przekraczać 2-2,5tys puki nie zagrzeję motoru. Ciśnienia doładowania nie mam jak sprawdzić, oryginalna pompa bez grzybka ale rozglądam się za taką z LDA albo będę regenerował tę z GTD, tę kwestię muszę przemyśleć



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: t0mal » czw gru 22, 2011 00:47

No to nie ma co marudzić, silnik z turbo zawsze nieco ciężej pali niż wolnossący, chyba że lejesz 0W40 to wtedy praktycznie nie ma różnicy. Wtrysk jakby padł to pewnie włosy by Ci dęba stanęły, tak potrafi walić.
W starszych taksówkach dobrze jest obadać przewody prądowe - masę i plus do rozrusznika oraz klemy. Dla świętego spokoju sprawdź napięcie przy odpalaniu (pod obciążeniem) Przyjmuje się, że jeśli spada poniżej 9V to należy zainteresować się baterią, albo rozrusznikiem.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: grandi » czw gru 22, 2011 01:08

Poszukaj użytkownika Lukasso mieszka w Płocicznie powinien Ci pomóc bo zna się na dieslach


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: latirro » czw gru 22, 2011 01:14

Zawsze chcemy żeby cykało jak najlepiej;) tym bardziej, że odpalić niegarażowane auto przy minus 20paru stopniach bywa wyzwaniem. Olej wlałem mineral 15w40, nie miałem pojęcia co było wcześniej ale na pewno dawno nie zmieniane.. Będę go okresowo wymieniać więc mam nadzieję że nie zaszkodzę. Aku trzyma dobrze, od sierpnia nic nie było doładowywane, a światła, radio i dmuchawa miały co robić. Sprawdzę jak będę miał możliwość początek wtrysku, może zakładając nowy rozrząd coś przestawili? Jakby znał ktoś dobrego fachowca z okolic Suwałk, Augustowa to chętnie skorzystam;) pozdrawiam



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: dominik7 » czw gru 22, 2011 10:10

No dobrze, ale tu nie chodzi o cykanie, a takie pukanie jakby plastikowe.
Jak chcesz żeby Ci zapalał w zimę, to zadbaj lepiej o filtr paliwa, akumulator, i sprawdź czy Ci grzeją wszystkie świece. Myślę że wtryski mają tu drugorzędne znaczenie.
Spalanie na poziomie 6-7 L (o ile w trasie) to może być wina wkręconej dawki paliwa. W mieście może być takie spalanie. Mi pali 6,5 L w mieście, ale ja mam wtryski od silnika AAZ (który nie grzeszy oszczędnością).Na stabdardowych wtryskach od JP palił mniej. Tyle że pukał któryś.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: arwam » czw gru 22, 2011 10:16

latirro, pompę możesz wykluczyć w tezn prosty sposób:
jak ostygnie i nie chce Ci palić to zrzuć wtyczkę czujnika temp od świec ten nadskrzynią biegów na króćcu do nagrzewnicy.teraz po włączeniu zapłonu mimo że silnik jest ciepły zacznie grzać świecami. jak zagrzejesz 4-5s to spróbuj zapalić.

jak zapali na dotyk to albo kąt wtrysku albo końcówki.
po za tym pierwszy kolor dymu jak odpalasz bez gazu?

a co do oleju to nie narzekaj potem przy ciężkim mrozie na trudny rozruch, bo minerał przy temp -20*C będzie tak gęsty że można go "odbijać młotkiem od wału"



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana koncowek wtryskiwaczy

Post autor: t0mal » czw gru 22, 2011 10:51

Olej 15W40 zamarza przy -20 stopniach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości