Power Box by PSI co z tym zrobić
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Power Box by PSI co z tym zrobić
czyli jak najszybciej powinien to usunąć z auta
viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Power Box by PSI co z tym zrobić
Dlaczego?? Widziałem ostatnio u taksówkarza pod maską b5 coś takowego... zachwalał, że ze 110KM ma 140KM co ciekawe podobno zamontowane u nas w serwisie od wyjechania tego passata na polskie drogi... To co emituje ten box można w prosty sposób samemu zrobić .
Power Box by PSI co z tym zrobić
już nie wiem wkońcu
ma ten box jakikolwiek negatywny wpływ na silnik lub coś innego?
ma ten box jakikolwiek negatywny wpływ na silnik lub coś innego?
viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Re: Power Box by PSI co z tym zrobić
nie wiadomo gdyż auto już z tym było sprowadzone z zagranicymarcinas1983 pisze:TeeS, a jak długo z nim jeździ??
viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
Re: Power Box by PSI co z tym zrobić
niestety brak sprzętuWłochaty pisze:zrób logi tego passka
viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4
Power Box by PSI co z tym zrobić
Oj, nie ubliżałbym produktom firmy PSI, tym bardziej kiedy nie miałbym pojęcia na czym to jest robione.
PSI to byli prekursorzy. Ich boxy to był istny majstersztyk.
10 lat temu parametry ich najbardziej zaawansowanych boxów można było programować drogą radiową.
Na przekór temu co by mogło się wydawać, nie bazowali nigdy na "opornikch" z 10gr.
Te "zabawki" są w pełni cyfrowe.
Do CR już 10 lat temu robili skomplikowane układy opierające ingerencję na wydłużaniu czasu wtrysku na poszczególnym wtryskiwaczu.
Oferowane do dziś przez Vtech "programowalne" boxy do CRów ciągle są uczepione czujnika ciśnienia paliwa.
To, że można uzyskać jakiś tam efekt opornikiem w TDI, nie znaczy wcale, że inni robili to w ten sam sposób.
To jakby porównywać sportową zawiechę, którą ktoś by wyśmiał, bo to samo jest w stanie zrobić skracając kątówką sprężynę o jeden zwój.
To, że przez ostatnią dziesięciolatkę potwornie rozwinął się świat ingerencji w soft i produkcja oraz montaż boxów zatracił sens, to już inna sprawa.
PSI to byli prekursorzy. Ich boxy to był istny majstersztyk.
10 lat temu parametry ich najbardziej zaawansowanych boxów można było programować drogą radiową.
Na przekór temu co by mogło się wydawać, nie bazowali nigdy na "opornikch" z 10gr.
Te "zabawki" są w pełni cyfrowe.
Do CR już 10 lat temu robili skomplikowane układy opierające ingerencję na wydłużaniu czasu wtrysku na poszczególnym wtryskiwaczu.
Oferowane do dziś przez Vtech "programowalne" boxy do CRów ciągle są uczepione czujnika ciśnienia paliwa.
To, że można uzyskać jakiś tam efekt opornikiem w TDI, nie znaczy wcale, że inni robili to w ten sam sposób.
To jakby porównywać sportową zawiechę, którą ktoś by wyśmiał, bo to samo jest w stanie zrobić skracając kątówką sprężynę o jeden zwój.
To, że przez ostatnią dziesięciolatkę potwornie rozwinął się świat ingerencji w soft i produkcja oraz montaż boxów zatracił sens, to już inna sprawa.
Power Box by PSI co z tym zrobić
ok, ale chyba nie sugerujesz,ze ten konkretny box który tu widzimy to jest majstersztyk ?
co poradziłbyś autorowi?
co poradziłbyś autorowi?
Re: Power Box by PSI co z tym zrobić
Na tamte czasy, nie znałem lepszego, nie wiem czy do dziś tak nie jest.
Już poradziłem.
Już poradziłem.
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Power Box by PSI co z tym zrobić
Ja tu nie widzę nic nadzwyczajnego.
Zrobienie takiego boxa to żaden problem.
Kupić potencjometr od 1-1000 Ohm i podłączyć do jednej nóżki opornik o wartości 300 Ohm + włącznik. Opornik ma za zadanie nie pozwolić zejść za pomocą potencjometru poniżej 300 Ohm. Poniżej tej wartości obroty silnika zaczynają falować i w sumie nie ma już sensu schodzić niżej, bo mocy więcej nie będzie, tylko więcej dymu.
TeeS,
Może kolega na tym jeździć, ale niech to włącza sporadycznie (do wyprzedzania itp.) Jeżeli znowu wartość na boxie jest ustawiona tak, że przy butowaniu nie dymi, to może na tym jeździć i nic się nie stanie.
Zrobienie takiego boxa to żaden problem.
Kupić potencjometr od 1-1000 Ohm i podłączyć do jednej nóżki opornik o wartości 300 Ohm + włącznik. Opornik ma za zadanie nie pozwolić zejść za pomocą potencjometru poniżej 300 Ohm. Poniżej tej wartości obroty silnika zaczynają falować i w sumie nie ma już sensu schodzić niżej, bo mocy więcej nie będzie, tylko więcej dymu.
TeeS,
Może kolega na tym jeździć, ale niech to włącza sporadycznie (do wyprzedzania itp.) Jeżeli znowu wartość na boxie jest ustawiona tak, że przy butowaniu nie dymi, to może na tym jeździć i nic się nie stanie.
Power Box by PSI co z tym zrobić
Niestety grubo się mylisz. Box box-owi nie równy, tym bardziej twoje rozwiązanie nie ma nic wspólnego z tym boxem co ma kolega wyżej. Zauważ, że jest tam wzmacniacz operacyjny.
Widzisz ja miałem taki układ zrobiony, że silnik nawet przy rezystancji 300Ohm nie falował. A działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami.
NIe było żadnego efektu szarpania w trakcie włączania, ani wolno spadających obrotów, czy też falowania obrotów. Tym twoim samym rezystorem nie uzyskasz nigdy czegoś takiego.
Widzisz ja miałem taki układ zrobiony, że silnik nawet przy rezystancji 300Ohm nie falował. A działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami.
NIe było żadnego efektu szarpania w trakcie włączania, ani wolno spadających obrotów, czy też falowania obrotów. Tym twoim samym rezystorem nie uzyskasz nigdy czegoś takiego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Re: Power Box by PSI co z tym zrobić
jesteś pewien ze to tak ma działać? zauwaz ze w boxach czesto jest wykozystany pomiar przez przepływke a nie pomiar pedału przyspieszenia.Co stanie sie gdy w boxie o ktorym piszesz bedziesz jechał powoli a spreżarka nie bedzie jeszcze ładować i nagle depniesz w pedał, zmusisz wtedy nastawnik do podlania paliwa mimo ze nie bedzie jeszcze wystarczającej ilości powietrza. Po drugie w układzie o którym piszesz niby jest wzmacniacz operacyjny ale nie wiesz w jakiej jest on konfiguracji bo płytka jest zalana jakimś klejem, nie wiadomo czy pracuje on w układzie komparatora czy jest na nim zrobiony timer w celu opuźnienia załączania rezystora bo takie boxy tez widziałemA działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami
Re: Power Box by PSI co z tym zrobić
Ja tu pisałem o moim rozwiązaniu, nie od kolegi. Za długo się nie zastanawiałem, to był szybki projekt, a nie działało tak źle jak piszesz. Poza tym już dawno opanowałem te wielkie tajemnice chiptuningu, więc nie myślałem o "chipboxach".zaropiałek ASV pisze:jesteś pewien ze to tak ma działać? zauwaz ze w boxach czesto jest wykozystany pomiar przez przepływke a nie pomiar pedału przyspieszenia.Co stanie sie gdy w boxie o ktorym piszesz bedziesz jechał powoli a spreżarka nie bedzie jeszcze ładować i nagle depniesz w pedał, zmusisz wtedy nastawnik do podlania paliwa mimo ze nie bedzie jeszcze wystarczającej ilości powietrza. Po drugie w układzie o którym piszesz niby jest wzmacniacz operacyjny ale nie wiesz w jakiej jest on konfiguracji bo płytka jest zalana jakimś klejem, nie wiadomo czy pracuje on w układzie komparatora czy jest na nim zrobiony timer w celu opuźnienia załączania rezystora bo takie boxy tez widziałemA działo się to tak, że przy danej pozycji pedału gazu układ włączał odpowiednio grupę tranzystorów z rezystorami
U kolegi są tylko wtyczki do pompy wtryskowej, więc nie bierze żadnego syg. z przepływki, tym bardziej widać tylko W.O i potencjometr, więc można się tylko domyślać. Moja odpowiedz tyczyła się kolegi który 2 rezystorki porównywał do boxa.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości