Buczenie klapy gaszącej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Buczenie klapy gaszącej
Witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem VW Golf SDI 1999 r. Jak w temacie mam problem z klapą gaszącą, która głośno buczy przed odpaleniem silnika i po wyłączeniu. Wtyczka od klapy była odpinana przy wymianie świec i od tamtego momentu pojawił się problem. Po odpaleniu silnika klapa przymyka się co widać na załączonym filmiku. Sprawdziłem błędy Vagiem i mam błąd
1 Fault Found:
01283 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Po wykasowaniu błędu powraca on po następnym uruchomieniu silnika. Klapę wymontowałem i wyczyściłem, ponieważ była zabrudzona.
Filmik pokazujący pracę klapy:
http://w329.wrzuta.pl/film/6CazdvXdpqL/mov02408" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem szczęśliwym posiadaczem VW Golf SDI 1999 r. Jak w temacie mam problem z klapą gaszącą, która głośno buczy przed odpaleniem silnika i po wyłączeniu. Wtyczka od klapy była odpinana przy wymianie świec i od tamtego momentu pojawił się problem. Po odpaleniu silnika klapa przymyka się co widać na załączonym filmiku. Sprawdziłem błędy Vagiem i mam błąd
1 Fault Found:
01283 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Po wykasowaniu błędu powraca on po następnym uruchomieniu silnika. Klapę wymontowałem i wyczyściłem, ponieważ była zabrudzona.
Filmik pokazujący pracę klapy:
http://w329.wrzuta.pl/film/6CazdvXdpqL/mov02408" onclick="window.open(this.href);return false;
Buczenie klapy gaszącej
Na filmiku klapa działa poprawnie. Po uruchomieniu powinna się przymknąć lecz nie całkowicie a podczas gaszenia silnika powinna się otworzyć (i tu działa Ci poprawnie) czyli działa zupełnie odwrotnie niż w silniku TDI. Jeśli ciągle wywala błąd przerwanego obwodu lub zwarcia do plusa to wyjmij wtyczkę z V157 a następnie włącz zapłon i użyj multimetru do sprawdzenia napięcia na wtyczce w taki sposób :
jedną końcówkę pomiarową multimetru przyłóż do pinu czwartego wtyczki (czyli pierwszy pin od strony półokrągłej wtyczki) a drugą końcówkę przyłóż do masy (korpusu silnika bądź pompy wtryskowej) i sprawdź czy multimetr pokazuje taką samą wartość napięcia i czy cały czas jak wartość napięcia na akumulatorze pomiędzy jego zaciskami. Potem drugą końcówkę multimetru odłącz od masy silnika i przyłóż do pinu pierwszego wtyczki (czyli do pierwszego od strony kwadratowej wtyczki) - wynik pomiaru napięcia pomiędzy pinem 4 a 1 musi dać również taką samą wartość jak napięcie pomiędzy zaciskami na akumulatorze. Jeśli tak nie będzie to uszkodzona jest wiązka (będzie gdzieś przełamany kabelek zasilający idący do 4 pinu wtyczki) a jeśli pomiar będzie prawidłowy to przerwa będzie występować wewnątrz elektroniki V157. Podczas dodawania gazu na wolnych obrotach klapa gasząca powinna się otwierać - im bardziej wciśniesz pedał gazu tym klapa otworzy się bardziej - tak powinno być - sprawdź to tak samo jak na załączonym filmiku czyli bez założonej rury powierza na V157. Dodatkowo jeszcze możesz spryskać kontakt spray'em do złącz elektrycznych piny we wtyczce jak i w gnieździe V157 bo może już częściowo pokryły się śniedzią i nie przewodzą prawidłowo.
jedną końcówkę pomiarową multimetru przyłóż do pinu czwartego wtyczki (czyli pierwszy pin od strony półokrągłej wtyczki) a drugą końcówkę przyłóż do masy (korpusu silnika bądź pompy wtryskowej) i sprawdź czy multimetr pokazuje taką samą wartość napięcia i czy cały czas jak wartość napięcia na akumulatorze pomiędzy jego zaciskami. Potem drugą końcówkę multimetru odłącz od masy silnika i przyłóż do pinu pierwszego wtyczki (czyli do pierwszego od strony kwadratowej wtyczki) - wynik pomiaru napięcia pomiędzy pinem 4 a 1 musi dać również taką samą wartość jak napięcie pomiędzy zaciskami na akumulatorze. Jeśli tak nie będzie to uszkodzona jest wiązka (będzie gdzieś przełamany kabelek zasilający idący do 4 pinu wtyczki) a jeśli pomiar będzie prawidłowy to przerwa będzie występować wewnątrz elektroniki V157. Podczas dodawania gazu na wolnych obrotach klapa gasząca powinna się otwierać - im bardziej wciśniesz pedał gazu tym klapa otworzy się bardziej - tak powinno być - sprawdź to tak samo jak na załączonym filmiku czyli bez założonej rury powierza na V157. Dodatkowo jeszcze możesz spryskać kontakt spray'em do złącz elektrycznych piny we wtyczce jak i w gnieździe V157 bo może już częściowo pokryły się śniedzią i nie przewodzą prawidłowo.
Buczenie klapy gaszącej
Dzięki za wskazówki.
Wyniki pomiarów:
1 - 12,64 (4 pin i masa)
2 - 12,64 (4 i 1 pin)
3 - 12,64 (akumulator)
Na wolnych obrotach po dodaniu gazu klapa otwiera się. Na razie nie pryskałem sprayem na wtyczki, zrobię to w poniedziałek. Wykonałem też pomiary 1,2 bez przekręcania kluczyka, wynik pomiaru 0,4. Czy tak powinno być. Czy przy takich objawach nie powinienem wykonac adaptacji klapy VAGiem?
Wyniki pomiarów:
1 - 12,64 (4 pin i masa)
2 - 12,64 (4 i 1 pin)
3 - 12,64 (akumulator)
Na wolnych obrotach po dodaniu gazu klapa otwiera się. Na razie nie pryskałem sprayem na wtyczki, zrobię to w poniedziałek. Wykonałem też pomiary 1,2 bez przekręcania kluczyka, wynik pomiaru 0,4. Czy tak powinno być. Czy przy takich objawach nie powinienem wykonac adaptacji klapy VAGiem?
Buczenie klapy gaszącej
Sztomel możesz pokierować jak dokonać pomiaru V157co trzeba rozebrać i jak.Wtyczka i gniazdo popryskane spray'em kontakt i dalej to samo.Zapomniałem jeszcze o jednym po wymianie świec miałem jeszcze na drugi dzień awarie rozrusznika mianowicie przegnił ten cienki przewód .Z uwagi na to że przegnił przy samej kostce, kostka zdjęta i został zarobiony kabel na żeńska wsuwkę i podpięty w miejsce wtyczki na rozruszniku.Teraz się zastanawiam czy to nie ma jakiegoś wpływu bo właśnie wtedy zauważyłem piszczeć w klapie może to coś z prądem na rozruszniku co ty na to.POZDRAWIAM I DZIĘKI Z GÓRY ZA ZAINTERESOWANIE TEMATEM
Buczenie klapy gaszącej
Nie dam Ci wskazówki z fotkami i dokładnym opisem rozbiórki V157 od SDI bo nie rozbierałem go jeszcze nigdy. Owszem rozbierałem elektroniczny N18 w A4 z silnikiem BLB ale to praktycznie to samo z małymi różnicami. Wiadomo, że najpierw trzeba zdjąć dekiel a potem spojrzeć na elektronikę i mechanizm przeniesienia napędu z silniczka na oś obrotu samej klapy czyli przesłony wlotu powietrza. Zazwyczaj przyczyną buczenia może być albo przycinający się mechanizm przeniesienia napędu lub sam silniczek zaś przerwy w obwodzie powodować będzie elektronika. Skoro zarobiłeś przewód przy rozruszniku i ma teraz pewne przewodzenie to z pewnością nie będzie on źródłem tych objawów a jedynie zgrało się to w tym samym czasie zupełnie przypadkowo.
Buczenie klapy gaszącej
Jak ten dekielek jest mocowany na wcisk bo nie ma tu żadnych śrub czy zatrzasków ma on jakieś uszczelnienie.W jaki sposób go zdejmować mam obawy żeby czegoś nie sknocić i czy po otwarciu coś się nie wysypie.Dla mnie wygląda to tak jakby był on zaprasowany(zaciśnięty) i należało by go delikatnie zbić.Czy po zdjęciu założę go na wcisk ponownie i będzie się trzymał.
Buczenie klapy gaszącej
Witam
Trzeba trochę poszukać na forum .
Było kilka razy to opisywane .
http://www.touranpassion.com/forum/topic9108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pzdr
Trzeba trochę poszukać na forum .
Było kilka razy to opisywane .
http://www.touranpassion.com/forum/topic9108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pzdr
- krzysiek737
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 22:52
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Buczenie klapy gaszącej
U mnie pomiar wygląda tak :
1 - 0,64 (4 pin i masa)
2 - 0,64 (4 i 1 pin)
3 - 12,64 (akumulator)
Wygląda na to że prąd nie dochodzi . Nie mam pojęcia co teraz robić . Wiecie może dokąd idą te przewody od klapy gaszącej .
1 - 0,64 (4 pin i masa)
2 - 0,64 (4 i 1 pin)
3 - 12,64 (akumulator)
Wygląda na to że prąd nie dochodzi . Nie mam pojęcia co teraz robić . Wiecie może dokąd idą te przewody od klapy gaszącej .
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:42
Buczenie klapy gaszącej
Mam ten sam problem z buczeniem tej klapy.Pomiary napięcia są ok.Klapa pracuje jak na filmiku kolegi saganx.Zastanawiam się jeszcze, czy przy gaszeniu silnika klapa nie powinna się zamknąc na chwilę aby silnik miękko zgasł(u mnie nim zatelepie).
Buczenie klapy gaszącej
Kolega taka klapa "buczy" u mnie tak samo i pisalo przez ostatnie 5 lat pare osob na PW z tym samym pytaniem wiec na 99,9% to jest normalne. Tak, klapa przy gaszeniu powinno sie przymknac a nastepnie otworzyc. A jak sciagniesz waz na zgaszonym silniku to bedzie otwarta na maxa.
Buczenie klapy gaszącej
Mam pytanie odnośnie tej klapy gaszącej, u mnie jest taki problem po podpięciu komputera wyskoczył błąd tej przepustnicy (klapy Gaszącej) czy ma to jakiś wpływ na mułowatoś samochodu bo moje odczucie jest takie ze jak błąd sie wykasuje to jakoś samochód lepiej przyspiesza, za każdym razem ale nie od razu błąd powraca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 142 gości