pomocy jak można zmienić dzwięk silnika w mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
norberto3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 11:33
Lokalizacja: jurata
Kontakt:

pomocy jak można zmienić dzwięk silnika w mk3

Post autor: norberto3000 » czw cze 29, 2006 20:01

mam pytanie jak można zmienić bżmienie silnika bez zmiany wydehu
żeby fajnie buczało słyszałem coś o filtsze powietsza ale niewiem jak i co



QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » czw cze 29, 2006 20:04

Filtr stożkowy......daje fajny dzwiek.....ale wiecej sie nie wypowiadam bo nie wiem czy to dobre czy nie....ale chętnie wysłucham opini...



Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » czw cze 29, 2006 21:51

a jaki masz silnik człowieku??mimo to polecam przynajmniej ...końcowy wydech ..wydatek to wielki nie jest..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » czw cze 29, 2006 22:01

imp pisze:polecam przynajmniej ...końcowy wydech
dokładnie zakładasz sam końcowy np. dedykowany przez ULTER-a NIE wycinając środkowegi itp. a potem autko bardzo ładnie brzmi nie hałasuje tylko sobie fajnie delikatnie mruczy


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
norberto3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 11:33
Lokalizacja: jurata
Kontakt:

Post autor: norberto3000 » pt cze 30, 2006 01:48

mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » pt cze 30, 2006 10:18

norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » pt cze 30, 2006 10:55

vaclavo pisze:
norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P
vaclavo - a dlaczego nie może napisać w ten sposób?? - przecież kompresora ani turbo ten silnik nie ma, więc... jest wolnossący... chyba że czegoś nie zrozumiałem :D


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » pt cze 30, 2006 11:08

krzychGTD pisze:
vaclavo pisze:
norberto3000 pisze:mam silnik 1,6 wolno ssoncy na puł wtrysku

[ Dodano: 30 Cze 2006 01:48 ]
mo właśnie tak hyba zrobie zmienie koncowy wydech
CO???????? wybacz ale czy Tobie chodzi o 1.6 ABU benzynke?? wolnossący to diesel jest a w mk3 był 1.9 :P
vaclavo - a dlaczego nie może napisać w ten sposób?? - przecież kompresora ani turbo ten silnik nie ma, więc... jest wolnossący... chyba że czegoś nie zrozumiałem :D
to ja już sam nie wiem - wg mie 1.6 benzynka jest na wtrysku :) jak źle napisałem to sorki wszystkich :D


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt cze 30, 2006 11:46

vaclavo pisze:wolnossący to diesel jest
Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy :D



Awatar użytkownika
Bazyl GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: MK3 1.8 GT
Silnik: ADZ

Post autor: Bazyl GT » pt cze 30, 2006 12:00

SToRM pisze:
vaclavo pisze:wolnossący to diesel jest
Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy :D
Oczywiście! Wolnossący = niedoładowany (bez turbo lub kompresora). A może on być dowolnie zasilany - gaźnik, wtrysk, diesel.

A wracając do tematu : Ciekawszy dzwięk można uzyskać stosując jako dolot powietrza aluminiową rurę giętką (jak do wentylacji) - ważne żeby była cienkościenna! Ja mam tak u siebie (filtr seria) i bardzo fajnie słychać przy dużym otwarciu przepustnicy. Jak nie deptasz to nie hałasuje. Chodzi tu oczywiście o szum wciąganego powietrza. Jednak trzeba trochę pokombinować i ingerować w kształt układu. :hmm:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt cze 30, 2006 12:02

SToRM pisze:vaclavo napisał/a:
wolnossący to diesel jest

Niedoladowana benzyna to rowniez silnik wolnossacy
Zdecydowanie tak. Na dodatek dodam że ABU nie jest na żadnym półwtrysku tylko na wtrysku jednopunktowym.
A zmienić to tu można tylko wydech. Można jeszcze zmienić jakoś wlot powietrza do filtra osiągając gwizd jak w F125p lub Polonezie :grin: , ale wydaje mi się że to bez sensu. Zresztą generalnie wszystko co tyczy się dżwięku konstruktorzy ustalają poprzez kształt i wielkośc układu wydechowego.



Awatar użytkownika
norberto3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 11:33
Lokalizacja: jurata
Kontakt:

Post autor: norberto3000 » pt cze 30, 2006 16:44

dzięki za wypowiedzi hyba sobie zmienie wydech a niebęde kombinował myślałem jeszcze o zmianie filtra powietsza na stoszkowy ale to puzniejszy temat a co do silnika to mam 1,6 benzyna na wtrysku jednopunktowym. właśnie sie teraz dowiedziałem pozdrawiam wszystkih i dzięks :bigok:



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt cze 30, 2006 18:45

Wolnossący = niedoładowany kompresorem ani turbo.
Jest to tak jak Bazyl GT napisał i diesel i benzyna - i gażnik i półwtrysk i pełny wtrysk.
Dźwięk najładniej zmienia filtr powietrza stożkowy.
Im więcej powietrza zasysanego tym bardziej basowy "mruczący" dźwięk.
Trzeba jednak pamiętać, że taki filtr bez zimnego dolotu powietrza w zasadzie oprócz dźwięku nie daje nic... - a może nawet pogorszyć osiągi względem seryjnego filtra.
Pomijając kwestję mocy to jak dla mnie o wiele leprzy (przyjemniejszy) efekt dźwiękowy jest ze stożka - kiedy to słyszymy przyjemne dla ucha mruczenie silnika a nie pierdzenie z rury wydechowej...
To tylko moja opinia oczywiście.... :bigok:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pt cze 30, 2006 23:39

Ja jak kupiłem mojego Golfa to musialem zmienić końcowy tłumik. Kupiłem najtanszy jaki był po pół roku chyba wypalił się w środku i teraz fajnie buczy :bigok: Kumpel kupił do Hondy Ultera extra Bass i przy 120 łeb ci roz******** od hałasu a mój golfik na zwykłym tłumiku tak fajnie mruczy :okej: No i oczywiście mam ABU :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości