Jak zachowuje sie wskaznik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mufi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 23:50
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: golf III 1.4 benz TEMPERATURA

Post autor: mufi » wt lut 01, 2005 19:36

adamo122 pisze:mam golfa 1.4 benz z 93 roku , chciałbym dowiedziec sie jak u innych uzytkowników zachowuje sie wskaznik temperatury, wstawiłem nowy termostat (temperatura 83 stopnie, taki powinien byc według katalogu) i w zimie jesli bede jechac to najwyzsza temperatura wynosi okolo 78 stopni , jak jednak włącze ogrzewanie to max 60 stopni, nie wiem czy spróbować ponownie wymienic termoastat , szukac przyczyn w czyms innym czy poprostu ten typ tak ma, mam inne autko nieco nowsze i w nim obojętnie jaka jest temperatura na zewnątrz i obojetnie czy mam włączone ogrzewanie czy nie to temperatura jest ciągle na swoim miejscu (tj 90 stopni ) i nie drga, zaznacze jeszcze ze w omawianym golfie jesli zamkne ogrzewanie , auto bedzie stało w korku to nawet zimą szybko temperatura wzrosnie i zaraz włancza sie wiatrak, z góry dziekuje za porady [/b]
U mnie w 1,4 maksymalna temperatura to 70 stopni i niedawno wymienialem termostas , a przy 90 to juz mi sie wentylator zalancza.


www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » wt lut 01, 2005 19:43

Nie wiem jak to jest. Nie jestem mechanikiem ani gazownikiem :-)
Oczywiscie, ze musi miec odpowiednia temperature i osiaga ja bo jest wpiety w krotki obieg chlodzenia a tam sie robi dosc szybko wystarczajaco cieplo.
Przez dwie zimy przelaczalem na gaz w lanosie po kilku sekundach od uruchomienia i nic sie nie stalo nawet w kilkunastostopniowym mrozie. Sasiad od razu odpalal na gazie i tez jakos jezdzi dalej.
Oczywiscie nie jest to najrozsadniejsze i instynkt samozachowawczy podpowiada zeby jednak troche rozgrzac autko szczegolnie gdy jest ladnych pare stopni na minus.



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » wt lut 01, 2005 19:51

2 zimy i nic ?? ja chce swoim jeszcze z 5 pojezdzic bez remontu silnika czy wymiany kosztownych czesci :)



oaieuy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 31, 2005 21:42
Kontakt:

Post autor: oaieuy » wt lut 01, 2005 21:33

Golf III 1.8 monowtysk(90KM), mi też strasznie długo się nagrzewa,w zimie to nawet nie dochodzi do 70 stopni,przy postoju jednak temperatura idzie dość szybko w góre, wentylator włancza się(przynajmniej tak było latem, teraz nie testowałem) na długo szybciej niż wskazówka wskazywała 90 stopni. Nie wiem czy to termostat czy czyjnik temperatury źle pokazuje czy coś. Na zimę przykryłem jednak część chłodncy.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » wt lut 01, 2005 21:36

U mnie to samo nie ważne jakie panują warunki czy chodzi ogrzewanie czy nie zawsze mam 90 co jakiś czas wiatraczek.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » śr lut 02, 2005 09:40

mam tego golfa od pół roku ale nie daje mi to spokoju i bede walczyc z termostatami az znajde odpowiedni, przynajmniej zeby temperatura wynosiła ok 85 stopni i nie wachała sie o wiecej niz 1,5 mm, znajomy mechanik mówił mi , ze zmianiał juz 3 termostaty i nadal jest jak było i próbuje dalej , natomiast jego kolega z pracy kupił jeden i odrazu dobrze trafił wskazówka nawet nie drga, także nie poddam sie az nie trafie na odpowiedni



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr lut 02, 2005 13:26

a wiec tak
jezeli wymieniles termostat to fajnie ale z tego co piszesz musisz go ponownie wymienic zakres pracy termostatu, pomijam tu rodzaj silnika to 84-87 stopni i w takim zakresie ma dzialac ci uklad chlodzenia jezeli po wlaczeniu ogrzewania temperatura spada ci ponizej tych wartosci to termostat nie reguluje plynnie temperatury podobna sytuacja jest gdy zjezdzasz z wzniesienia np na luzie temperatura nie ma prawa spasc ponizej tej wartosci jezeli spada to termostat jest do wymiany
Co do tych nowych termostatow to naprawde trzeba trafic na idealny ja wymienilem 3 :) dopiero 4 mnie zadowolil takze nie przejmujce sie tym poprostu bierzcie fakturke czy paragon i reklamowac badziewie !!
pozdrawiam !!



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » śr lut 02, 2005 15:23

a wie ktoś moze czy da sie wymienic termostat bez spuszczania płynu? bo jesli trzeba spuscic płyn to raczej wskazany garaz i mechanik ? czy jest jakis prosty sposób? a moze posciskac wszystkie te przewody na około jakimis zaciskami i czy trzeba puzniej odpowietrzac czy samo sie juz odpowietrza?



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » śr lut 02, 2005 15:31

BruceLee30 pisze:a wiec tak
jezeli wymieniles termostat to fajnie ale z tego co piszesz musisz go ponownie wymienic zakres pracy termostatu, pomijam tu rodzaj silnika to 84-87 stopni i w takim zakresie ma dzialac ci uklad chlodzenia jezeli po wlaczeniu ogrzewania temperatura spada ci ponizej tych wartosci to termostat nie reguluje plynnie temperatury podobna sytuacja jest gdy zjezdzasz z wzniesienia np na luzie temperatura nie ma prawa spasc ponizej tej wartosci jezeli spada to termostat jest do wymiany
Co do tych nowych termostatow to naprawde trzeba trafic na idealny ja wymienilem 3 :) dopiero 4 mnie zadowolil takze nie przejmujce sie tym poprostu bierzcie fakturke czy paragon i reklamowac badziewie !!
pozdrawiam !!

reklamowałes juz termostat? i czy są jakiekolwiek szanse na odzyskanie pieniędzy? i jak juz pisałem wczesniej : czy mozna wymienic go samemu bez spuszczania całego płynu? termostat kosztuje ale bym chociaz zaoszczedził na wymianie :-)
i jeszcze jedno, czy lepiej kupic odrazu droższy? czy to raczej loteria drozszy nie znaczy lepszy? moze jakas konkretna firma?



Matioo1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 29, 2008 18:50
Lokalizacja: Kedzierzyn-koźle

Post autor: Matioo1 » czw maja 29, 2008 19:15

witam pomozecie mi i powiecie mi jak wymienic ten termostat...jak on ma bys wsadzony i wogole ja go raz wymienilem ale nie wiem czy dobrze został wsadzony teraz mam tak ze temperatura dochodzi tak do 92 ale to nic najlepsze jest to ze nalalem do max płyn chlodniczy borygo pojechalem na zakupy moze tak zrobilem 15 km przyjezdzam a mam moze 2 moze 3 czwarte pojemnika plynu...a i wiem ze na 100% on mi nie wycieka patrzylem 100 razy wiecie co moze byc przyczyna???



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » pt maja 30, 2008 19:02

92 stopnie? Masz cyfrowy wyswietlacz ze podajesz z taka precyzja? ;-)
92 stopnie jest ok. Płyn powienien byc nalany do polowy zbiornika, jak bedziesz miec wiecej to Ci wycisnie bokiem jak sie silnik zagrzeje.



Awatar użytkownika
Svirus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 12:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Svirus » ndz gru 14, 2008 08:42

Odnośnie tematu w moim golfie 1.8 gt temperatura po rozgrzaniu jest bliska 100 stopni, jak jadę średnio 140 km/h lub dam mu trochę wyższych obrotów wzrasta do 110 stopni, czy ta temperatura nie zaszkodzi silnikowi??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 318 gości