Tak działa SYNCRO...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Tak działa SYNCRO...

Post autor: daniel1d » sob sie 13, 2011 21:38

Miałem wsadzony w poprzednim golfie haldex od jakiegoś golfa w dieslu i śmigał dobrze przenosząc ok 900nm.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: evolution » ndz sie 14, 2011 19:57

jestes pewny ze tyle przenosil??? popraw ta wartosc bo napewno twoj haldex nie przenosil 900 niuta


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: daniel1d » ndz sie 14, 2011 21:28

evolution pisze:jestes pewny ze tyle przenosil??? popraw ta wartosc bo napewno twoj haldex nie przenosil 900 niuta
Sam pisałeś kilka postów wyżej o mocach na silniku a nie po przeliczeniu na napędy.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: t0mal » śr wrz 21, 2011 01:57

Mam parę pytań, chciałbym kupić mk2 syncro, na swap silnika, ale mam mały dylemat, mianowicie badziewna skrzynia 020. Mam skrzynię CDA z ibizy cupry i sprzęgło od 1Z i mam w związku z tym mam marę pytań:

1) Orientujecie się czy do skrzyni CDA da się podłączyć przekładnię kontową od mk2 syncro? A może pasowałaby przystawka z mk3? Czy da się przymocować wałek?
2) Jak to dobrać, żeby było odpowiednie przełożenie na tył?
3) Jaką średnicę mają przeguby wewnętrzne z mk2 syncro?



uki!!!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 22:38
Lokalizacja: KNS

Tak działa SYNCRO...

Post autor: uki!!! » wt lis 22, 2011 00:20

Mam pytanie co się może dziać z moim napędem. Bo gdy włączę wsteczny to fajnie syknie z tyłu przy moście ale jak jade do tyłu to słychać dość mocne stuki. CO to?


Moje byłe autko: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=446903" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Tak działa SYNCRO...

Post autor: socpaw » wt lis 22, 2011 23:09

Sprawdź podciśnienie czy dochodzi- rurka która idzie od silnika do elektrozaworu



fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: fuldi » śr lis 23, 2011 00:22

a czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej przy mk2 syncro ? czy jest do samego syncro jakiś przekaźnik ?
mam problem bez obciążenia ( podniesione auto ) napęd chodzi i jak się trochę koła przyblokuje to jedzie, ale gdy sstoi na własnych kolach już nie chce jechać:/ nie mam podłączonej wtyczki która była pokazywana na poprzedniej stronie czy to dlatego ?



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: golfiarz1 » śr lis 23, 2011 21:08

fuldi pisze:a czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej przy mk2 syncro ? czy jest do samego syncro jakiś przekaźnik ?
mam problem bez obciążenia ( podniesione auto ) napęd chodzi i jak się trochę koła przyblokuje to jedzie, ale gdy sstoi na własnych kolach już nie chce jechać:/ nie mam podłączonej wtyczki która była pokazywana na poprzedniej stronie czy to dlatego ?

puszcza wiskoza tzreba nowa lub zregenerowac


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

arwam

Tak działa SYNCRO...

Post autor: arwam » pn gru 05, 2011 11:15

uki!!! pisze:niema a co ci niedziala ze pytasz o bezpiecznik

Nie działa mi napęd na biegu wstecznym.
Bo na czujniku jest wlączanie świateł cofania i bodajże on robi stały napęd na wstecznym. Noi i jak kiedyś złączałem kable od świateł cofania i od tego co łączy ten napęd to robiło zwarcie. A dzisiaj jak próbowałem tak samo zrobić to sie nic nie działo, żadnego zwarcia nic. I myślałem że sie może jakiś bezpiecznik spalił czy cuś.

nie jest to stały napęd.
w idąc od skkrzyni biegów napęd jest przekazywany do visco potem na przekładnię kątową a z niej na wolne koło i dopiero na mechanizm różnicowy.
wspomniany mechanizm wykorzystuje sprzęgło kłowe które blokuje tylko i wyłącznie działanie wolnego koła. nie spina bezpośrednio przekładni kątowej jak to niektórzy wcześniej sugerowali. i półosi. tylko i wyłącznie przekładnię kątową i obudowę mechanizmu różnicowego.


natomiast do uruchomienia blokady wolnego koła potrzebujemy podciśnienia i napięcia z czyjnika świateł wstecznych ( kabel zielono-niebieski, masa to kabel brązowy).

w tym momencie jak podamy podciśnienie i napięcie siłownik wewnątrz tylnej obudowy sprzęga wewnętrzną część wolnego koła z zewnętrzną co powoduje możliwość przeniesienia siły napędowej podczas jazdy do tyłu.

mechanizm różnicowy działa tak samo jak do przodu.
jeśli przednie koła nie mają przyczepności ( np. stoją na lodzie) i jedno z tylnych kół, obojętne czy prawe czy lewe również straci przyczepność ( stroci kontakt z podłożem lub również np. najedzie na zamarzniętą kałużę ) to auto stanie.



Awatar użytkownika
Grzech GD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt gru 09, 2011 02:06

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Grzech GD » wt gru 13, 2011 03:28

moze ja sie dolacze do rozmowy bo widze ze garacy temat a coniektorzy nie maja pojecia o czym pisza ....moze zaczne i przypomne ze syncro działa w dwie strony i do przodu i do tyłu..a czujnik na skrzyni podaje napiecie do elektro zaworu w dyfrze (tył) zazwyczaj oznaka nie dzialajacego napedu do tyłu jest brak swiateł cofania pozniewaz jest wspolny czujnik i napiecie jezeli swiatła sa a naped nie działa do tyłu to elektro magnes uwalonyy mozna sprawdzic podpiac plus i minus i słuchac czy chodzi jezlei nie wymienic :) sprawdzic rozniez wezyk podcisnienia czasami pada zaworek zwrotny przy kolektorze ssacym i nie trzyma :) ...a tak na koniec ma ktos elektryke do mk2 syncro?? i czy ktos posiada czujnik do skrzyni mk2 syncro :) ???? Kolego Fuldi co do wypowiedzi na temat twojego napedu kolega golfiarz 1 dobrze mowi ale nalezy sprawdzic czy naped nie jest urwany na kołach zebatych w srodku ja tak miałem a wisko okazało sie całe :).....


Mk2 1.9 TDi syncro 142KM ,320Nm

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: golfiarz1 » wt gru 13, 2011 21:51

Grzech GD pisze:moze ja sie dolacze do rozmowy bo widze ze garacy temat a coniektorzy nie maja pojecia o czym pisza ....moze zaczne i przypomne ze syncro działa w dwie strony i do przodu i do tyłu..a czujnik na skrzyni podaje napiecie do elektro zaworu w dyfrze (tył) zazwyczaj oznaka nie dzialajacego napedu do tyłu jest brak swiateł cofania pozniewaz jest wspolny czujnik i napiecie jezeli swiatła sa a naped nie działa do tyłu to elektro magnes uwalonyy mozna sprawdzic podpiac plus i minus i słuchac czy chodzi jezlei nie wymienic :) sprawdzic rozniez wezyk podcisnienia czasami pada zaworek zwrotny przy kolektorze ssacym i nie trzyma :) ...a tak na koniec ma ktos elektryke do mk2 syncro?? i czy ktos posiada czujnik do skrzyni mk2 syncro :) ???? Kolego Fuldi co do wypowiedzi na temat twojego napedu kolega golfiarz 1 dobrze mowi ale nalezy sprawdzic czy naped nie jest urwany na kołach zebatych w srodku ja tak miałem a wisko okazało sie całe :).....
jesli bylbny uwalony w srodky to bylo by slychac prezskakiwanie zebow wisko najprosciej sprawdzic podniesc przod na lewarlku i wlozyc bieg i powoli puszczac sprzeglo jesli ciagnie i zjezdza z lewarka to wisko jeszce cos trzyma jesli stoi na lewarku wisko padlo przy malych mocach to tez najlepiej sprawdzac na mokrej trawie wtedy jak ktos stoi z boku widac czy wszyskie kola sie kreca na sliskim u mnie juz przy 300km to na sliski wisko jakos daje rade a na suchym ma ciezko i z jakims tam opuznieniem sie zalancza juz


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: fuldi » śr gru 14, 2011 16:42

a czy zestaw skrzynia g60 i dyfer z 1.8gx będzie jeździć ? czy są inne przełożenia ?
i czy wisko dostało w dupe jeśli jest rozwalony dyfer ( podejrzewamy wolne koło ?



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: golfiarz1 » śr gru 14, 2011 22:25

fuldi pisze:a czy zestaw skrzynia g60 i dyfer z 1.8gx będzie jeździć ? czy są inne przełożenia ?
i czy wisko dostało w dupe jeśli jest rozwalony dyfer ( podejrzewamy wolne koło ?

ja mam teraz taki zestaw skrzynia g60 i dyfer gx i lata to ok ciezko zajezdzic dyfer nawet jezdzac z zaspawana wiskozxa nierozwalilem nic i jezde na swoim dyfrze juz 5 rok


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
Grzech GD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt gru 09, 2011 02:06

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Grzech GD » pt gru 16, 2011 16:44

kolego golfiarz1 mi nie musisz mowic jak sprawdzic naped bo ja wiem ale tu trzeba pomoc komus innemu:) a co do dyfra moj był tak zmielony ze była cisza :) i pamietaj ze nie kazda czesc zawsze psuje sie w ten sam sposob :) pisalem o swoich doswiadczeniach z syncro itp ...wracajac do mojego pytania czy ma ktos czujnik do skrzyni syncro mk2..albo instalacje elektryczna :) pozdrawiam braci z vw:D :okej:


Mk2 1.9 TDi syncro 142KM ,320Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości