Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: Sphinksus » śr gru 07, 2011 22:10

Mam golfa od niedawna więc nie wiem czy to normalne, ludzie na forum piszą że nie do końca. Otóż po zgaszeniu silnika słyszę przez ok 3-4s charakterystyczne buczenie. Najpierw głośne, które stopniowo schodzi z tonu. Przyjrzałem się silnikowi i z moich obserwacji winnym jest N75. Bo to on wydaję chyba ten dźwięk w dodatku cały się trzęsie. Nie zauważam spadków mocy dlatego że odkąd mam samochód takie coś ma miejsce, wydaje mi się ze notlaufów nie łapie. Ostatnio byłem na wymianie rozrządu, mechanik nim jeździł, jednak nic nie mówił żeby N75 był padnięty albo żeby turbo źle chodziło. W każdym bądź razie u mnie buczy u innych nie. Ktoś coś kiedyś pisał że to może być zaworek N289 czy jakiś tam inny bo tylko on ma napięcie po wyjęciu kluczyków. Proszę o pomoc. Pozdrawiam! :-)


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: italiano_83 » śr gru 07, 2011 22:19

Sphinksus pisze:Ktoś coś kiedyś pisał że to może być zaworek N289 czy jakiś tam inny bo tylko on ma napięcie po wyjęciu kluczyków. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
To zawór klapy gaszącej - jak sobie wpiszesz w google n239 to są fotki jak on wygląda.
Jak Ci to przeszkadza to podmień n75 na n18 i sprawdź czy jest tak samo, przynajmniej będziesz wiedział czy to wina zaworu czy coś innego wpływa tak na jego zachowanie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: Sphinksus » śr gru 07, 2011 22:59

Czy przeszkadza? Chciałbym mieć sprawny samochód, jak nie wpływa to jakoś na parametry auta to niech sobie buczy. To jest jakoś połączone z N75? Bo to właśnie on się trząsł. Po co podmieniać n18 z n75? Z tego co wiem to n18 odpowiedzialny jest za EGR. Pewnie głupie pytanie, ale stopniowo poznaje auto wiec proszę o wyrozumiałość. :-)


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: italiano_83 » śr gru 07, 2011 23:01

N18 działa podobnie jak n75, więc po podmianie będzie widać czy to coś w n75 nie gra czy coś innego wpływa na taki stan rzeczy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

maciek12345
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: maciek12345 » czw gru 08, 2011 14:22

Jeśli dobrze rozumiem to klapa gasząca jest zamykana przy gaszeniu silnika aby gaszenie przebiegało łagodniej. Do zamknięcia klapy potrzebne jest zasilenie jej silniczka/siłownika i to raczej z niego dochodzi to buczenie.



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75

Post autor: Sphinksus » ndz sty 15, 2012 19:11

Od tamtego czasu zanotowałem już kilka razy notlauf, wiec chyba wezmę się za wyczyszczenie N75. Co do sztangi to chodzi normalnie, i podczas jej tak jakby zwalniania zaczyna się buczenie.

Edit : N75 zreanimowany, buczenie ustało :shock: :shock: Notlauf dalej jest ale tu przyczyną jest zapieczona sztanga...


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości