
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
Mam golfa od niedawna więc nie wiem czy to normalne, ludzie na forum piszą że nie do końca. Otóż po zgaszeniu silnika słyszę przez ok 3-4s charakterystyczne buczenie. Najpierw głośne, które stopniowo schodzi z tonu. Przyjrzałem się silnikowi i z moich obserwacji winnym jest N75. Bo to on wydaję chyba ten dźwięk w dodatku cały się trzęsie. Nie zauważam spadków mocy dlatego że odkąd mam samochód takie coś ma miejsce, wydaje mi się ze notlaufów nie łapie. Ostatnio byłem na wymianie rozrządu, mechanik nim jeździł, jednak nic nie mówił żeby N75 był padnięty albo żeby turbo źle chodziło. W każdym bądź razie u mnie buczy u innych nie. Ktoś coś kiedyś pisał że to może być zaworek N289 czy jakiś tam inny bo tylko on ma napięcie po wyjęciu kluczyków. Proszę o pomoc. Pozdrawiam! 

Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam 

- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
To zawór klapy gaszącej - jak sobie wpiszesz w google n239 to są fotki jak on wygląda.Sphinksus pisze:Ktoś coś kiedyś pisał że to może być zaworek N289 czy jakiś tam inny bo tylko on ma napięcie po wyjęciu kluczyków. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
Jak Ci to przeszkadza to podmień n75 na n18 i sprawdź czy jest tak samo, przynajmniej będziesz wiedział czy to wina zaworu czy coś innego wpływa tak na jego zachowanie.
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
Czy przeszkadza? Chciałbym mieć sprawny samochód, jak nie wpływa to jakoś na parametry auta to niech sobie buczy. To jest jakoś połączone z N75? Bo to właśnie on się trząsł. Po co podmieniać n18 z n75? Z tego co wiem to n18 odpowiedzialny jest za EGR. Pewnie głupie pytanie, ale stopniowo poznaje auto wiec proszę o wyrozumiałość. 

Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam 

- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
N18 działa podobnie jak n75, więc po podmianie będzie widać czy to coś w n75 nie gra czy coś innego wpływa na taki stan rzeczy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
Jeśli dobrze rozumiem to klapa gasząca jest zamykana przy gaszeniu silnika aby gaszenie przebiegało łagodniej. Do zamknięcia klapy potrzebne jest zasilenie jej silniczka/siłownika i to raczej z niego dochodzi to buczenie.
Buczenie po zgaszeniu silnika, prawdopodobnie z N75
Od tamtego czasu zanotowałem już kilka razy notlauf, wiec chyba wezmę się za wyczyszczenie N75. Co do sztangi to chodzi normalnie, i podczas jej tak jakby zwalniania zaczyna się buczenie.
Edit : N75 zreanimowany, buczenie ustało
Notlauf dalej jest ale tu przyczyną jest zapieczona sztanga...
Edit : N75 zreanimowany, buczenie ustało


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości