Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Turbosprężarki pomoc techniczna.
te turbo VNT ktore siedzu u mnie na silniku ma kolo kompresji 42,5/59, a wydechowe 45mm... turbo z nieco wiekszym kolem wydechowym byloby najlpeszym rozwiazaniem tylko nie wiem jakie moglo by spelnic takie kryteria,okolo 50mm było by optymalne
myslalem nad gtb2260vk ale nie wiem jakie ma wydechowe...
myslalem nad gtb2260vk ale nie wiem jakie ma wydechowe...
Turbosprężarki pomoc techniczna.
musiałbym sprawdzić jakie jeszcze większe wirniki byly w K04 i możnaby powiększyć jeszcze wylot spalin ,ale nie wiadomo czy on jest restrykcją czy już zmienna geometria . Jakby nie bylo w turbosprężarkach ze zmienną geometrią wszystkie spaliny muszą przelecieć przez nią ,a ma ona jednak swoje granice przepływu . Z większych turbosprężarek to coś w stylu GT23V np . z BMW 3,0 d lub Mercedesa 3,2 CDI ,gdzie wylot spalin dochodzi do 48 mm ,a kompresory są w rozmiarach od 41,50 do 44,50 .......tomogolf2 pisze:Mam załozlona turbine vnt kkk z 3,0 audi tdi nr 059 145 702S lub R do 1,9 TD( turbo sterowane cisnieniowo, niemalze czysto mechanicznie), jestem z niej zadowolony jakos to jedzie aczkowliek czuje za dławi sie na wydechu przy wyzszych obrotach, jaka z nieco wiekszym wylotem wydechowym bys polecil?
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbosprężarki pomoc techniczna.
muszę odgrzebać gdzieś takie K24 i zobaczyć na czym to latało ........ale Panowie ..........zrozumcie jedno ,taka turbosprężarką jak K24 czy T3 to są turbosprężarki ,które mają napradę wielkie części gorące .Dla przykładu powiem Wam ,że np. w nowych motorach 1,6 HDI powiedzym z Citoena C3 jest turbosprężarka ,która ma wylot spalin około 28 mm !!! ,a jej muszla jest chyba z 3 razy mniejsza niż takie T3 czy K24 i takie turbo obsługuje w serii 90 KM !!! ........taka mała gówniana turbinka .Ta jakie macie obawy czy turbosprężarka typu T3 czy K24 będzie tłamsiła spaliny .......nie ma takiej opcjii .Problemem w nich są małe kompresory ,które mają niestety małą wydajność .Kiedyś niestety tak budowali turbosprężarki ,gdzie był wielki wirnik i mały kompresor ..........teraz jest na odwrót ........mały wirnik i duży kompresor .marcinas1983 pisze:W takim razie ja też mam pytanie.... mam turbinę kkk k24 z mk2 1.6TD kod silnika JR... jak ją kupiłem to miała zapieczony zawór WG, uruchomiłem go, ale widziałem że między otworem a wylotem spalin jest pęknięcie w części żeliwnej. Czy to w czymś przeszkadza?? Druga sprawa czy część wydechowa takiej turbiny nie jest za mała/duża do 1.6TD oraz jakie koło kompresji można by zapodać do takiej turbiny skoro ona jest obliczona do mocy 70KM??
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Turbosprężarki pomoc techniczna.
EMP-TURBO, po przeczytaniu tego co wcześniej napisałeś wiem, że k24 część wydechową ma dobrze dobraną, tylko zastanawiam się co by dała zmiana koła kompresji na większe. Chociaż nie powiem na k14 lepiej auto budziło się do życia, tylko znów góra była słaba, i teraz pytanie czy to przez część wydechową czy przez koło kompresji za małe?
Turbosprężarki pomoc techniczna.
zmiana kompresora na większy powoduje to ,że rośnie potencjał turbosprężarki ........marcinas1983 pisze:EMP-TURBO, po przeczytaniu tego co wcześniej napisałeś wiem, że k24 część wydechową ma dobrze dobraną, tylko zastanawiam się co by dała zmiana koła kompresji na większe. Chociaż nie powiem na k14 lepiej auto budziło się do życia, tylko znów góra była słaba, i teraz pytanie czy to przez część wydechową czy przez koło kompresji za małe?
..........K14 napewno będzie szybciej wstawało ,bo ma dużo mniejszy wirnik ,ale ma w serii też mały kompresor ,co nie zmienia faktu ,że w turbosprężarka z grupy K14 było też kilka kompresorów ,które można by zamontować .
wirnik w K14 :
- 37,20/50,00
kompresor
30,10 / 50,00
Możnaby wrzucić wirnik o rozmiar większy oraz kompresor np .35,00/50,00 ..........
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbosprężarki pomoc techniczna.
zapraszam też do lektury na forum FCKP :
http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=16622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.fiatcoupe.pl/viewtopic.php?t=16622" onclick="window.open(this.href);return false;
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Turbosprężarki pomoc techniczna.
to czekam na wiesciEMP-TURBO pisze:musiałbym sprawdzić jakie jeszcze większe wirniki byly w K04 i możnaby powiększyć jeszcze wylot spalin
bo moze lepiej wymienic tylko kolo kompresji na nieco wieksze np 44,5 lub jeszcze troche wieksze i objaw dławienia zniknie...ale warto wiedziec czy mozna wstawic wiekszy wirnik wydechowy hmm
Turbosprężarki pomoc techniczna.
mam turbo około 45/50 jakby ktoś był chętny:D
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Turbosprężarki pomoc techniczna.
i jak już coś w temacie się u kogoś ruszyło?
tomogolf2, ja bym na Twoim miejscu jeszcze przetestował taki system sterowania jak mam u siebie. skoro na GT20 podniosło już trochę granice przy której przestaje ciągnąć to na BV50 powinno być to mocno odczywalne ze względu na jej gabaryty.
tomogolf2, ja bym na Twoim miejscu jeszcze przetestował taki system sterowania jak mam u siebie. skoro na GT20 podniosło już trochę granice przy której przestaje ciągnąć to na BV50 powinno być to mocno odczywalne ze względu na jej gabaryty.
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
EMP-TURBO,Mam pytanie odnośnie PRZEWÓD OLEJOWY TURBINY do golfa 3 1.9td AAZ czy da go odetkać,bo przez niego turbo mi i czy przez niego turbo może się pocić.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
masło maślane:D
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Kolega EMP-TURBO, bardzo dobrze ogarnia temat turbosprężarek i ich hybryd. Miałem przyjemność rozmawiać z nim telefonicznie, ponieważ regeneruje moją GT2052V. Zadałem parę pytań na temat hybryd turbosprężarek. Udzielił mi szybkiej i bardzo sensownej odpowiedzi. Z tego co wiem ma bardzo dużo pracy. Pewnie dlatego nie odpowiada na forum.arwam pisze:autor tematu chyba uznał że stawiamy za trudne pytania...
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Orzeł_01 pisze: Pewnie dlatego nie odpowiada na forum.
a szkoda...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości