Oscylacja sondy lambda AEK

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » wt gru 06, 2011 09:05

W takim razie zrobie raz jeszcze kalibracje i mapy nowe zbiore i przesle raz jeszcze PrtSc.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt gru 06, 2011 09:21

Przemek MK3 pisze:W takim razie zrobie raz jeszcze kalibracje i mapy nowe zbiore i przesle raz jeszcze PrtSc.
Nie musisz na nowo przeprowadzać kalibracji - sama autokalibracja na wiele się nie zda. Wystarczy, że "dopieścisz" tą mapę.



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » wt gru 06, 2011 10:09

bombelek pisze:
Przemek MK3 pisze:W takim razie zrobie raz jeszcze kalibracje i mapy nowe zbiore i przesle raz jeszcze PrtSc.
Nie musisz na nowo przeprowadzać kalibracji - sama autokalibracja na wiele się nie zda. Wystarczy, że "dopieścisz" tą mapę.
Aha ok w takim razie przesune te pkt. co pisałes:) Wczoraj robiłem tankowanie po 133 km i wyszedł 14/100 gazu ;/



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » wt gru 06, 2011 12:42

Przesuń te punkty, skasuj obydwie mapy i postaraj się zebrać mapę na PB i mapę na LPG w jednakowych warunkach :bigok:
Wrzuć screen`a po tej operacji :D



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » śr gru 07, 2011 00:39

bombelek pisze:Przesuń te punkty, skasuj obydwie mapy i postaraj się zebrać mapę na PB i mapę na LPG w jednakowych warunkach :bigok:
Wrzuć screen`a po tej operacji :D
Przesunąłem pkt. po czym skasowałem mapy ale przy jezdzie cos nie chciał pkt zbierac ... wiec zrobiłem kalibracje i ku mojemu zdziwieniu wykoczyła informacja ze za duże wtryski dobierz mnoznik po trasie ... coś takiego chyba. Zebrałem mapy Pb i Lpg a efekt chyba kiepski wyszedł: Obrazek
Dodam, że po rozwierceniu dysz nie miełem problemu z kalibracja, żadna informacja nie wyskakiwła, a mapa poprzednia zebrana była własnie po rozwierceniu.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » śr gru 07, 2011 00:49

Wychodzi na to, że masz zbyt duże dysze. Jedyna rada to zmiejszyć ciśnienie gazu na reduktorze i zrobić kalibrację przy dobrze rozgrzanym samochodzie.



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » śr gru 07, 2011 01:06

bombelek pisze:Wychodzi na to, że masz zbyt duże dysze. Jedyna rada to zmiejszyć ciśnienie gazu na reduktorze i zrobić kalibrację przy dobrze rozgrzanym samochodzie.
jaki cisnienie gazu ustawic na reduktorze???



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » śr gru 07, 2011 10:03

Przepatrzyłem Twoje posty i nie znalazłem info jaki masz założony reduktor? Zakładam, że przy tej mocy słynna Alaska AT-09 :) Obecnie masz ciśnienie około 1,17-1,2 bara, ustaw na 1,00-1,05 bara oczywiście przy pełnej butli gazu i zrób autokalibrację. Najlepiej by mnożnik zaczynał Ci się od 1,2-1,3 jeżeli będzie wyższy, to wtedy musisz ustawić troszkę wyższe ciśnienie niż 1 bar.



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » śr gru 07, 2011 10:27

Mam obecnie przejechane na butli 25 km wiec nie bede go dotankowywać...??!! Zdziwiło mnie to ze po rozwierceniu nie było tego komunikatu. Czy jesli ustawie ciśnienie tak jak piszesz 1,05-1,00 nie bedzie miało to wpływu na spadek mocy, Czytałem gdzies ze zalecane jest ok 1,2. może spróbowac np 1,15 i obniżać az do skutku gdzie nie bedzie wyskakiwac info, chyba ze kupic dysze i od nowa je rozwiercic na mniejszy otwór. Co do reduktora nie pamietam ale jesli jest to wazne sprawdze po południu i podam.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » śr gru 07, 2011 11:07

W takim razie nie musisz go tankować. Producent podaje zalecane ciśnienie od 0,9 do 1,8 bara :D Zmniejszenie ciśnienia nie ma wpływu na spadek mocy. Jedynie jeżeli "pada" Ci ciśnienie przy maksymalnym bucie to wtedy zaczyna się problem, bo zapętlają się wtryski i wyskakuje komunikat "Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte - sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu" i w takim wypadku, jeżeli sonda wskazuje na bogato to jest to do przeżycia, gorzej gdy robi się ubogo. To tak w skrócie :) Obstawiam, że przy 1,05 bara powinno być oki, ale to już musisz sam sprawdzić.



Przemek MK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
Lokalizacja: Wieluń

Re: Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: Przemek MK3 » czw gru 08, 2011 22:36

Ciśnienia gazu 1,15 klibracja bez problemowo przeszła, zebrałem mapy w identycznych warunkach jednak sie nie pokrywaja za bardzo...ale jest poprawa w pracy i elastyczności przejechałem 30 km i wszsytko ok. wrzucam PrtSc z mapa:
Obrazek



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » ndz gru 11, 2011 23:09

Mnożnik z lekka za niski, zejdź z ciśnieniem do 1,05 i zrób autokalibracje, a następnie tak poustawiaj kropki, żeby 2 mapy zgrały Ci się ze sobą i wtedy wstaw zdjęcie ;)



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » ndz gru 11, 2011 23:09

Mnożnik z lekka za niski, zejdź z ciśnieniem do 1,05 i zrób autokalibracje, a następnie tak poustawiaj kropki, żeby 2 mapy zgrały Ci się ze sobą i wtedy wstaw zdjęcie ;)



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Oscylacja sondy lambda AEK

Post autor: bombelek » ndz gru 11, 2011 23:14

Mnożnik z lekka za niski, zejdź z ciśnieniem do 1,05 i zrób autokalibracje, a następnie tak poustawiaj kropki, żeby 2 mapy zgrały Ci się ze sobą i wtedy wstaw zdjęcie ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości