Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
to że po opaleniu stuka kilka sekund jest normalne i nie ma sie czym przejmować
co dziwne u mnie tez stukanie słychać siedząc w środku przy zamkniętej masce jak otworzę maskę przy pracy silnika trudno usłyszeć to stukanie trzeba się naprawdę mocno wsłuchać aby wiedzieć o co chodzi
podobno tdi pd sa podatne na wycieranie się wałków i uszkodzenia szklanek
jak jest z uszczelką pokrywy zaworów ? słyszałem że jest w pokrywie na stałe czy po demontażu dać ją na silikon ??
co dziwne u mnie tez stukanie słychać siedząc w środku przy zamkniętej masce jak otworzę maskę przy pracy silnika trudno usłyszeć to stukanie trzeba się naprawdę mocno wsłuchać aby wiedzieć o co chodzi
podobno tdi pd sa podatne na wycieranie się wałków i uszkodzenia szklanek
jak jest z uszczelką pokrywy zaworów ? słyszałem że jest w pokrywie na stałe czy po demontażu dać ją na silikon ??
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Ostatnio trochę wachlowałem pompkami. Jednego dnia pokrywę ściągałem 3 razy. Muszę powiedzieć że pokrywa zaworów i jej uszczelka jest na prawdę dobrej jakości, nie zaobserwowałem żadnych wycieków.
Być może niedługo czeka mnie ściąganie czapy to wymienię szklanice. Myślę że nie jest to tak drogi wydatek w stosunku do innych części, a przy demontażu głowicy ma się wymianę niejako gratis.
U mnie też słychać to dziwne stukanie takie cichsze już nie metaliczne ale takie delikatne cykanie na zimnym, też potwierdzam że nie słychać tego od strony komory silnika, jednak dobrze słyszalne jest w kabinie, jak ktoś wie czego w klekocie słuchać. Moja żona słyszy.
Być może niedługo czeka mnie ściąganie czapy to wymienię szklanice. Myślę że nie jest to tak drogi wydatek w stosunku do innych części, a przy demontażu głowicy ma się wymianę niejako gratis.
U mnie też słychać to dziwne stukanie takie cichsze już nie metaliczne ale takie delikatne cykanie na zimnym, też potwierdzam że nie słychać tego od strony komory silnika, jednak dobrze słyszalne jest w kabinie, jak ktoś wie czego w klekocie słuchać. Moja żona słyszy.
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
jamesoki, po co cchesz zdejmowac czapke do wymiany szklanek?
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Jasne wrzucę fotki jak wrócę do domu. Mam gdzieś na aparacie.
Widzę że na 3 świeczkach to nie jazda. Da się zapalić owszem ale samo zjawisko zapalenia na 3 to już dla mnie sygnał że tak się nie powinno robić. Kupa dymu i załomocze silnikiem.
Słyszałem nawet teorię że można od tego urwać korbę ale to chyba mit.
Wracając do szklanic. To zastanawiam się czy jak bym to sam zrobił to czy nie narobię bigosu z rozrządem.
Widzę że na 3 świeczkach to nie jazda. Da się zapalić owszem ale samo zjawisko zapalenia na 3 to już dla mnie sygnał że tak się nie powinno robić. Kupa dymu i załomocze silnikiem.
Słyszałem nawet teorię że można od tego urwać korbę ale to chyba mit.
Wracając do szklanic. To zastanawiam się czy jak bym to sam zrobił to czy nie narobię bigosu z rozrządem.
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
w obecnych temperaturach nie powinieneś mieć problemu z odpalaniem na 3 świecach
mój pali bez grzania oczywiście chwile dłużej kręci i zakopci na biało ale pali
problem zacznie się przy dużych mrozach
mój pali bez grzania oczywiście chwile dłużej kręci i zakopci na biało ale pali
problem zacznie się przy dużych mrozach
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Problemu nie mam. W zasadzie to nawet nie trzeba dłużej kręcić. Problem w tym że przez pewien czas pracuje zdaje się na 3 garach, tak wygląda na to że od 2÷5zapłonów. Co w moim odczuciu po obserwacji silnika działa destrukcyjnie na sam silnik, jego zawieszenie etc.
Pompki były w sprawdzeniu i okazało się że są OK co mnie bardzo zaskoczyło bo byłem praktycznie pewien że falowanie jest winą pompowtrysku. Zwłaszcza że raz faluje raz nie. Jak się rozgrzeje to przestaje. Ja swoje zrobiłem jak wrócą pompki zakładam jak jest. Ale nie chce mi się wierzyć. Może te sprawdzenie takie miarodajne. sprawdzili na maszynie ciśnienie otwarcia i bipy. A jak trafili w pompkę gdy właśnie chodziła dobrze?
Widzę że kolega Fahoo z Białegostoku. Znasz może jakiś warsztat który dobrze w dizlu siedzi?
Ja już wyczerpałem zapas nerwów na to auto. Poza tym ta świeca do wykręcenia.
Pompki były w sprawdzeniu i okazało się że są OK co mnie bardzo zaskoczyło bo byłem praktycznie pewien że falowanie jest winą pompowtrysku. Zwłaszcza że raz faluje raz nie. Jak się rozgrzeje to przestaje. Ja swoje zrobiłem jak wrócą pompki zakładam jak jest. Ale nie chce mi się wierzyć. Może te sprawdzenie takie miarodajne. sprawdzili na maszynie ciśnienie otwarcia i bipy. A jak trafili w pompkę gdy właśnie chodziła dobrze?
Widzę że kolega Fahoo z Białegostoku. Znasz może jakiś warsztat który dobrze w dizlu siedzi?
Ja już wyczerpałem zapas nerwów na to auto. Poza tym ta świeca do wykręcenia.
Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
zdjąłem dziś pokrywę zaworów no i śruby pompek całe, szklanki wyglądają ok na tyle na ile je widać , wałek na 2 krzywkach nosi ślady przytarcia ale nie wyczuwalnego palcem czy paznokciem
czy myślicie że to może być powodem postukiwania na ciepłym silniku ??
starałem się zrobić zdjęcie ale mam kiepski aparat
czy myślicie że to może być powodem postukiwania na ciepłym silniku ??
starałem się zrobić zdjęcie ale mam kiepski aparat
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
osobiście uważam ze takie wyrobienie nie możne być przyczyną stukania. Stukanie to stan dynamiczny z dużymi przyspieszeniami więc stukało by gdyby był nagły uskok wysokości. Nawet jeżeli wałek jest przytarty to co najwyżej może być przyczyną szurania a nie stukania. To tak z teorii mechaniki maszyn. U mnie szklanice uginają się tak ok 1-2 milimetrów i wydaje się że to jest poprawne działanie. Jeżeli u ciebie jest tak samo to może jednak przyczyny trzeba szukać pod szklankami.
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Ps wczoraj odpalałem swojego przy 1 stopni na+. Zatrzęsło silnikiem lekko przytrzymałem na gazie to nie zgasł a z tyłu kopa dymu. Aż wierzyć się nie chce że przy jednej walniętej świeczce będzie takie zjawisko.
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
też uważam podobnie tym bardziej że stukanie raz słychać mocniej raz słabiej a raz wcale i nie wzrasta wraz ze zwiększeniem obrotów sprawdziłem ciśnienie oleju tez jest Ok
co do odpalania to sprawdź kont synchronizacji mój przy tych temperaturach pali bez grzania co prawda przez chwilką buja leciutko obrotami i pusci biały dymek ale nie jest to nic strasznego
co do odpalania to sprawdź kont synchronizacji mój przy tych temperaturach pali bez grzania co prawda przez chwilką buja leciutko obrotami i pusci biały dymek ale nie jest to nic strasznego
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 66 gości