mk4 1.4 - spadek moc silnika, diagnoza VAG, CHECK

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

mk4 1.4 - spadek moc silnika, diagnoza VAG, CHECK

Post autor: Kris99 » czw cze 29, 2006 07:14

Witam, pomóżcie w diagnozie.
Sytuacja ego typu, od pewnego czasu zapala mi sie CHECK (po skasowaniu) po przejechaniu ok 200km. BYłem kilkukrotnie na VAG-u. Ogólnie błedy wykazuje nastepujące.

z grudnia 2005 (serwis samochodowy Auto Crew)
1) 16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Nie wykazuje aktywności, usterka występująca sporadycznie

-----------------------------------------------------------------------------------------------
z kwietnia (test szczegółowy w serwisie WV)

1) Rozpoznano usterkę
16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Brak aktywności

2) Rozpoznano usterkę
16523 P0139 035
Rzad cylindrów 1 sonda-2
sygnał za wolny, usterka sporadyczna
------------------------------------------------------------------------------------------------
z czerwca 2006 (serwis Auto Crew) - zaczeła falowac moc auta pojechałem ponownie na serwis

1) Rozpoznano usterkę
16514 P0130 035
Rząd cylindrów 1 -sonda1
Usterka w obwodzie elektrycznym

Powiedzcie mi czy jest padnięta sonda lamda, w układzie sa dwie sondy. Czy moze sa jakiejs inne pzryczyny, nie wiem może brak styków czy coś. Nie mneij jednak od kiedy w listopadzie 2005 zaczeła mi sie plaic kontrolka CHECK nie było problemów z obrotami. Owe ujawniły sie dopiero od 2 tygodnie. Moze daltego że sinik szybciej sie nagrzewa (upały).
W ostatnim serwisie czyscili mi przepustnice (była czysta wczesniej), ponadto wymienili mie świece i filtr paliwa. Stwierdzili że to sonda lambda przed katalizatorem.
W Serwisie WV powiedzieli mi ze to moze być sonda za katalizatorem. Kurcze juz sam nie wiem czy ktos miał taka przypadłość, albo moze sie zna na diagnozie z kompa.
Ludzie powiedzcie mi czy to napewno sonda. w końcu kosztuje niebagatela jak z 650 zł (1 sza) a wiadomo że droga nie chodzi. Za katalizatorem nie wiem ile kosztuje. Ponoć na I-sza nie ma zamienników (5 przewodów)

Prosze o pomoc


P.S. Dużo mówi sie przy spadku mocy o przepływomierzy. Ale mechanik mówił ze w tym modelu już nie ma przepływomierza. Sam juz nie wiem co jest przyczyna tego stanu rzeczy


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » czw cze 29, 2006 13:31

Nic mi nie mówią powyższe kody błedów. Podepnij VAGa i sprawdź czy nie występuje któryś z poniższych błędów:
525 Sonda Lambda - G39
555 Sonda Lambda 2 - G108
699 Sonda Lambda za katalizatorem - G130
700 Sonda Lambda 2 za katalizatorem - G131


pozdrówki, osiur

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » czw cze 29, 2006 14:02

Właśnie VAG był podpiety- podpis że bylo robione w Serwisie WV

Oficjalnie podaja zawsze 3 liczby (3 rodzaje oznaczen) przy błedzie. Zarówno w Sewrisie Wv jak i autoryzowanej stacjo obsłgi AutoCrew.

Tutaj nawet można znaleźć opsiy z VAG-a

http://www.obd-2.biz/vag.php?plik=VAG

iwg. tej strony bład 1 to :
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)

A wg. ostanieho VAG-a z czerwca 2006 kod
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)

czy to wszytsko nie świadczy o walniętej sondzie? Jezeli tak to która jest walnieta. Nic mi nie mówi bank1 czujnik1 !!!!!!!!! czy to lambda przed katalizatorem ?


Albo co to jest czujnik 02 ?


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » czw cze 29, 2006 15:02

Kris99 pisze:Właśnie VAG był podpiety- podpis że bylo robione w Serwisie WV

Oficjalnie podaja zawsze 3 liczby (3 rodzaje oznaczen) przy błedzie. Zarówno w Sewrisie Wv jak i autoryzowanej stacjo obsłgi AutoCrew.
Racja nie doczytałem w dokumentacji.

Kris99 pisze:Albo co to jest czujnik 02 ?
Nie '02' a 'O2' lub 'O2S' czyli czujnik tlenu (O jak tlen).
Inne okreslenia:EGO, LAMBDA SENSOR.

Szperam dalej.

[ Dodano: 29 Cze 2006 15:57 ]
może spróbuj tutaj:

http://viaken.pl/forum/viewforum.php?f=1


pozdrówki, osiur

tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » czw cze 29, 2006 15:59

Wychodzi na to ,że coś się dzieje z sondą .Sprawdź kable które wychodzą z sond może są uszkodzone , przepalone.



Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » pn lip 03, 2006 10:46

Dzięki wszytskim za próbe pomocy i poświecony czas.

Uporałem sie z tym a na pomoc wszytskim użytkownikom mkIV informuje ze w moim przypadku przy sygnalizowanych wczesniej błedach (czyt. wyżej) i przy falowaniu obrotów (moc silnika), brak możliwosci raptownego przyspieszenia i nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Przy wielokrtonym badaniu VAG-iem i sygnalizacji kontrolki CHECK.

Wczesniejsze odczytu z komputera z stacji obsługi Wolksvagena i stacji AutoCrew wynikało że trafiona jest sonda LAMBDA przed katalizatorem (1 rząd 1-sonda). I faktycznie założyłem 3 dni temu i chodzi bez problemu. Co prawda przejechałem dopiero z 150 km i CHECK sie nie swieci i moc silnika jest OK.
Informuje wszytskich użytkowników mkIV że I-sza sonda Lambda nie ma zamennika (5 przewodowa). Niestety oryginał kosztuje ok 600 zł. 2 sonda ( za katalizatorem) jest prawdopodobnie 4 żyłowa i tam juz jest zamiennik (tak mówł mechanik). Koszt załozenia w autoryzowanym seriwise VW to 37 zł.

Mam nadzieje ze po kłopocie a informacje zamieszczam wsyztskim którzy maili jub maja kłopoty z tym modelem GOLFA IV. Ponadto inforumje ze padła I-sza sonda w tym aucie od nowosci po przejechaniu 108 000 km.

Jeszcze raz dzieki wszytskim którzy brali udział w dyskucji

Krzysiek


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » pn lip 03, 2006 10:56

A takie sondy nie pasuja ?

1. Bosch 5 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113492598


2. NTK 4 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=111874698

Pytam na wszelki wypadek juz :) bo 110 tys sie zbliza :)



Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » pn lip 03, 2006 11:47

luk99 pisze:A takie sondy nie pasuja ?

1. Bosch 5 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113492598


2. NTK 4 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=111874698

Pytam na wszelki wypadek juz :) bo 110 tys sie zbliza :)
LUK - ta z aukcji nr1. to być może oryginał (ale na ile to jest sprawne to nie wiem.
Sondy dobiera sie wg.modelów samochodu, typów silnika a nie tylko ilosci przewodów. Dostałem oryginalne numery sond i takl szukałem po sklepach i w sieci. Niestety okazało sie ze nie ma zamiennika 5 zyłowego.

Ponoc istnieje zamiennik 4 żyłowy do sondy nr 2 (za katalizatorem. Ale ta mi nie padła wiec nie wiem, nie szukałem.


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 284 gości