Brak iskry, sprawna cewka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak iskry, sprawna cewka
Witam szanownych forumowiczów. Mam problem. Polega on na tym, że pewnego dnia jadąc rano samochodem w pewnym momencie zgasło radio i wszystkie kontrolki aby po chwili włączyć się ale bez możliwości uruchomienia silnika. Brak iskry stwierdziłem po sholowaniu auta na podwórze. Sprawdziłem cewkę i dla pewności wymieniłem ją na oryginalną bosch z golfa MK1. Wymieniłem przewód WN. Wkładając przewód w 1-szy pin wtyczki od czujnika halla i drugi koniec podłączając do masy iskra przeskoczyła ale wyczytałem, że przewód trzeba podłączyć do środkowego pinu. Zrobiłem tak ale iskra nie przeskoczyła. Jak sprawdzić moduł? Dlaczego nie ma iskry? Wspomne że jest to Silnik 1.6 na gaźniku pierburg 2ee. Prosze o pomoc bo nie mam już pomysłów.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Brak iskry, sprawna cewka
Moduł uwalony. Jakby przeskoczyła iskra po dołożeniu masy do środkowego pinu, to winny byłby hall.szumi81 pisze:przewód trzeba podłączyć do środkowego pinu. Zrobiłem tak ale iskra nie przeskoczyła.
O ile nie uszkodziłeś delikatnego halla po:
Wtedy do kosztu modułu trzeba doliczyć koszt halla.szumi81 pisze: Wkładając przewód w 1-szy pin wtyczki od czujnika halla i drugi koniec podłączając do masy iskra przeskoczyła
Brak iskry, sprawna cewka
Hall jest sprawny, znajomy posprawdzał rezystancję i nie wykazuje objawów uszkodzenia. Czyli moduł. Od czego można by podpasować moduł? Czy będzie pasował od golfa 2 gti?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Brak iskry, sprawna cewka
Sprawdz nr na module, jak sie zgadzaja to bedzie pasowal.
Do pomiaru halla nie potzrebny jest zaden miernik - wystarczy dioda led i rezystor 1kOhm.
Ze srodkowego pinu na hallu powienien wychodzic przerwyany sygnal masy przy kreceniu rozrusznikiem.
Jezeli tak jest to hall jest sprawny.
Sprawdz czy do modulu dochodzi zalsianie - piny:
4 masa
2 zasilanie po stacyjce
5 to zasilanie halla +
3 zasilanie halla -
6 sygnal z halla
1 sygnal sterowania na cewke.
Wez diode LED i poldacz do niej rezystor. Podlacz diode do halla na zewnetrzne piny - powinna siwcic po wlaczeniu zaplonu. Przeloz diode do plusa na hallu i do srodkowego pinu na hallu, zakrec rozusznikiem - powinna migac.
Podepnij diode do plusa i do pinu 1 na module zaplonowym, zakrec rozrusznikiem - powinna migac.
Do pomiaru halla nie potzrebny jest zaden miernik - wystarczy dioda led i rezystor 1kOhm.
Ze srodkowego pinu na hallu powienien wychodzic przerwyany sygnal masy przy kreceniu rozrusznikiem.
Jezeli tak jest to hall jest sprawny.
Sprawdz czy do modulu dochodzi zalsianie - piny:
4 masa
2 zasilanie po stacyjce
5 to zasilanie halla +
3 zasilanie halla -
6 sygnal z halla
1 sygnal sterowania na cewke.
Wez diode LED i poldacz do niej rezystor. Podlacz diode do halla na zewnetrzne piny - powinna siwcic po wlaczeniu zaplonu. Przeloz diode do plusa na hallu i do srodkowego pinu na hallu, zakrec rozusznikiem - powinna migac.
Podepnij diode do plusa i do pinu 1 na module zaplonowym, zakrec rozrusznikiem - powinna migac.
Brak iskry, sprawna cewka
tak pasuje od GTI
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości