Jak sprawdzić alternator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » wt lut 01, 2005 10:16

Sprawdziłem i mam takie wyniki (w zal. od obrotów):
1. bez włączonych odbiorników: 13,4-13,6 V
2. włączone wszystkie odbiorniki: 12,1-13,6 V

Producent akumulatora zaleca ładowanie 14-14,4 V
Wg ksiązki napraw Golfa napięcie może wahać się w zakresie 13,5-14,5 V

Na alternatorze mam takie dane:
Valeo 2940305 026.903.015E 14V 65A.

Czy ktoś zna ten alternator? Czy wymiana jedynie regulatora napięcia coś da? Lub czego jeszcze się spodziewać?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
lanumisu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 13:40
Lokalizacja: Kluczbork,Krefeld
Kontakt:

Post autor: lanumisu » wt lut 01, 2005 14:44

Agamek12 pisze:
lanumisu pisze:Podepnij woltomierz do klemow akumulatora, napiecie powinno byc powyzej 12V (okolo12,5V-12,8V) to da ci odpowiedz czy alternator laduje. Obroty silnika troche wyzsze niz na biegu jalowym. Mozna tez szeregowo na plusie wyjscia z alternatora podlaczyc amperomierz.
Wg książki obsługi napięcie na klemach ma się mieścić w przedziale 13,5-14,5 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników i obrotów silnika.
Skoro tak podaja to tyle ma miec. Ale sprawdz i bedziesz wiedzial czy alternator wysiadl. Woltomierz nie sztuka podlaczyc.



Awatar użytkownika
lanumisu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 13:40
Lokalizacja: Kluczbork,Krefeld
Kontakt:

Post autor: lanumisu » wt lut 01, 2005 14:47

Agamek12 pisze:Sprawdziłem i mam takie wyniki (w zal. od obrotów):
1. bez włączonych odbiorników: 13,4-13,6 V
2. włączone wszystkie odbiorniki: 12,1-13,6 V

Producent akumulatora zaleca ładowanie 14-14,4 V
Wg ksiązki napraw Golfa napięcie może wahać się w zakresie 13,5-14,5 V

Na alternatorze mam takie dane:
Valeo 2940305 026.903.015E 14V 65A.

Czy ktoś zna ten alternator? Czy wymiana jedynie regulatora napięcia coś da? Lub czego jeszcze się spodziewać?
To alternator wyglada na dobry. jesli wlaczyles tylna szybe to jej pobor mocy jest dosc duzy, a zatem spada napiecie. Moze jezdzisz ciagle wlasnie zta wlaczona szyba?



Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić alternator?

Post autor: djb » wt lut 01, 2005 20:20

Agamek12 pisze:Jak sprawdzić alternator? Czy mierzy się napięcie czy natężenie prądu, który on wytwarza? W którym miejscu się to sprawdza, na klemach?
czy regulator napięcia jest wbudowany w alternator, czy jest to oddzielna część?
Czy ktoś ma porządnego elektryka w okolicach Bemowa/Żoliborza?
Zadaję tyle pytań, bo mam nowy akumulator, ale słabo kręci. Dzięki za odpowiedzi.
napisz jaki masz akumulator moze mamy takie same szajsy bo mialem podobnie



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 01, 2005 20:24

Agamek12 pisze:Sprawdziłem i mam takie wyniki (w zal. od obrotów):
1. bez włączonych odbiorników: 13,4-13,6 V
2. włączone wszystkie odbiorniki: 12,1-13,6 V

Producent akumulatora zaleca ładowanie 14-14,4 V
Wg ksiązki napraw Golfa napięcie może wahać się w zakresie 13,5-14,5 V

Na alternatorze mam takie dane:
Valeo 2940305 026.903.015E 14V 65A.

Czy ktoś zna ten alternator? Czy wymiana jedynie regulatora napięcia coś da? Lub czego jeszcze się spodziewać?
Troszkę za mało bez włączonych odbiorników...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » śr lut 02, 2005 01:00

słuchaj miałem to samo(przed 13.6v po zrobieniu ponizszych czynnosci 14.16v) wiec twój altek za słabo ładuje :crazy: proponuje wymienic regulator napiecia i szczotki jezeli to nie pomoze trzeba rozebrac altka przeczyscic stojan przeslifowac delikatnie komutator papierkiem sciernym 100 lub 300 i przeczyscic styki powinno pomoc umnie pomogło teraz hula jak nowy :bigok:



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 02, 2005 20:25

KATO pisze:słuchaj miałem to samo(przed 13.6v po zrobieniu ponizszych czynnosci 14.16v) wiec twój altek za słabo ładuje :crazy: proponuje wymienic regulator napiecia i szczotki jezeli to nie pomoze trzeba rozebrac altka przeczyscic stojan przeslifowac delikatnie komutator papierkiem sciernym 100 lub 300 i przeczyscic styki powinno pomoc umnie pomogło teraz hula jak nowy :bigok:
Ładuje, ładuje - stoi cały tydzień i pali za pierwszym razem (diesel)

A przed wymianą to miał 12 - 17 !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 404 gości