Swiece boscha dwuelektrodoowe chyba albo trzy nie pamietam nie wymieniałem ich po zakupie wygladały raczej na wymieniane wic nie ruszałem ich jeszczebombelek pisze:Świece kiedy ostatnio wymieniałeś i jakiej są firmy??
Oscylacja sondy lambda AEK
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Oscylacja sondy lambda AEK
W takim razie wymień kopułkę i palec. Zrób fotkę świecy od strony elektrod to zobaczymy w jakim są stanie
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Oscylacja sondy lambda AEK
Witam wczoraj miałem chwile zrobiłem PrtSc z ustawien gazu:
Stukowiec nadal wywala bledy. Mam takie jeszce obiekcje czy w prawidłowym miejscu jest przykrecoiny stukowiec jest obok niego wolne miejsce nieco wyzej (otwór nagwintowany) blizej rozrzadu, oraz czy wie ktos jakie sa najlepsze ustawienia czujnika poziomu gazu WPG jakos nie moge trafic z ustawieniami zeby dobrze gasły te kontolki. Butle mam 55 l.
Stukowiec nadal wywala bledy. Mam takie jeszce obiekcje czy w prawidłowym miejscu jest przykrecoiny stukowiec jest obok niego wolne miejsce nieco wyzej (otwór nagwintowany) blizej rozrzadu, oraz czy wie ktos jakie sa najlepsze ustawienia czujnika poziomu gazu WPG jakos nie moge trafic z ustawieniami zeby dobrze gasły te kontolki. Butle mam 55 l.
Oscylacja sondy lambda AEK
Podaj czas wtrysku PB na wolnych obrotach, następnie przełącz na LPG i sprawdź, czy czas wtrysku PB jest taki sam. Z mapy wynika, że masz za ubogo od 2 do 5 ms i za bogato od 5 ms do 11 ms O ile ta mapa jest zrobiona w jednakowych warunkach zarówno na PB jak i LPG.
Co do ustawienia wskaźnika gazu:
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... oz_gaz.pdf
Jednak z autopsji wiem, że aby go poprawnie ustawić musiałbyć mieć pustą butlę i zrobić 5 jednakowych tankowań po około 9 litrów gazu - domniemam, że wchodzą Ci 44 litry do butli 55 L
Co do ustawienia wskaźnika gazu:
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... oz_gaz.pdf
Jednak z autopsji wiem, że aby go poprawnie ustawić musiałbyć mieć pustą butlę i zrobić 5 jednakowych tankowań po około 9 litrów gazu - domniemam, że wchodzą Ci 44 litry do butli 55 L
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Dzieku wielkie za podesłanie linku, co do ustawien czasów wtrysków z tego co pamietam to bez zmian były czasy wtrysków na paliwie i lpg ale moge zrobic jeszcze jakby co PrtSc, co do mapy to normalnie starałem sie jechac, a mnoznik mozne recznie przestawic gdybym wiedził tylko na jakie wartosci ( jesli to to jest powodem. Na sonde nie patrz bo nie jest podlaczona do instalacji lpg stad takie wartosci( wiem ze fioletowy przewód od inst. lpg, ale nie wiem gdzie go wpiac w instlacje silnikową jesli ktos wie bardzo prosze o info lub foto) w rzeczywistosci działa sprawdzałem miernikiem. Do butli roznie wchodzi tego gazu zalezy jak głeboko wyjezdze rezerwe ale tak około 38-40 litrów teraz mam susze wiec zobacze ile wejdzie. Wskaznik pokazuje 4,30 v pusta butla wiec zatankuje pełna i policze te progibombelek pisze:Podaj czas wtrysku PB na wolnych obrotach, następnie przełącz na LPG i sprawdź, czy czas wtrysku PB jest taki sam. Z mapy wynika, że masz za ubogo od 2 do 5 ms i za bogato od 5 ms do 11 ms O ile ta mapa jest zrobiona w jednakowych warunkach zarówno na PB jak i LPG.
Co do ustawienia wskaźnika gazu:
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... oz_gaz.pdf
Jednak z autopsji wiem, że aby go poprawnie ustawić musiałbyć mieć pustą butlę i zrobić 5 jednakowych tankowań po około 9 litrów gazu - domniemam, że wchodzą Ci 44 litry do butli 55 L
Oscylacja sondy lambda AEK
Nie ma sprawy. Sondy nie musisz mieć podpiętej. Zrób te screeny z czasami na wolnych obrotach.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
bombelek pisze:Nie ma sprawy. Sondy nie musisz mieć podpiętej. Zrób te screeny z czasami na wolnych obrotach.
przesyłam na szybko Prtsc z czasów wtrysków
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
wymieniona kopułka i palec na firmy BERU świece również na ngk z tym że teraz sprawdzając z katalogiem dostałem świece od silnika AFT niestety już założyłem i pytanie czy będzie to miało wpływ jakiś? auto chodzi równo troszkę lepiej poprze świece były firmy bosch 2 elektrodowe nowe są 3. Zaczekam do dłuższegbombelek pisze:Teraz zrób jeszcze jeden taki sam na PB
o wyjazdu i wyjdzie czy nadal problem błędu jest. Czy teraz należało by kalibrować gaz i ustawiąć dodam że chodzi dobrze na gazie i benzynie
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Profilaktycznie możesz sprawdzić, ale nie trzeba nic kalibrować. Sterownik gazowy sczytuje czasy wtrysku benzyny ze sterownika silnika i to jest w zasadzie najważniejszy parametrPrzemek MK3 pisze: wymieniona kopułka i palec na firmy BERU świece również na ngk z tym że teraz sprawdzając z katalogiem dostałem świece od silnika AFT niestety już założyłem i pytanie czy będzie to miało wpływ jakiś? auto chodzi równo troszkę lepiej poprze świece były firmy bosch 2 elektrodowe nowe są 3. Zaczekam do dłuższeg
o wyjazdu i wyjdzie czy nadal problem błędu jest. Czy teraz należało by kalibrować gaz i ustawiąć dodam że chodzi dobrze na gazie i benzynie
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
A co ze swiecami zostawic czy wymienic na prawidłowe?? Co do PrtSc z czasów wtrysków benzyny to nie wystarczy tamten obraz sa widoczne czasy wtrysku PB gdyz z nich sa pobierane wartosci dla LPG??!!bombelek pisze:Profilaktycznie możesz sprawdzić, ale nie trzeba nic kalibrować. Sterownik gazowy sczytuje czasy wtrysku benzyny ze sterownika silnika i to jest w zasadzie najważniejszy parametrPrzemek MK3 pisze: wymieniona kopułka i palec na firmy BERU świece również na ngk z tym że teraz sprawdzając z katalogiem dostałem świece od silnika AFT niestety już założyłem i pytanie czy będzie to miało wpływ jakiś? auto chodzi równo troszkę lepiej poprze świece były firmy bosch 2 elektrodowe nowe są 3. Zaczekam do dłuższeg
o wyjazdu i wyjdzie czy nadal problem błędu jest. Czy teraz należało by kalibrować gaz i ustawiąć dodam że chodzi dobrze na gazie i benzynie
Oscylacja sondy lambda AEK
W silniku AEK powinna być świeca BKUR5ET - odstęp elektrody 0,8 mm, a sprzedali Ci pewnie BKUR6ET-10 - odstęp elektrody 1,0 mm. Cieplejszą świecą jest też BKUR5ET, ale w obu są 3 elektrody - zostawiłbym te świece, jak nie masz problemów.
Już Ci odpowiadam, po co mi czas wtrysku PB na PB - żeby porównać go z czasem PB na LPG, czy jest taki sam i czy przypadkiem nie masz za ubogo na wolnych obrotach. Zasada jest prosta jeżeli czas wtrysku PB zmieni się po przełączeniu na LPG np obniży z 3,4 ms na 3,0 ms - wtedy masz za bogatą mieszankę, jeżeli się wydłuży np z 3,4 ms na 4,0 ms - wtedy masz za ubogą mieszankę.
Już Ci odpowiadam, po co mi czas wtrysku PB na PB - żeby porównać go z czasem PB na LPG, czy jest taki sam i czy przypadkiem nie masz za ubogo na wolnych obrotach. Zasada jest prosta jeżeli czas wtrysku PB zmieni się po przełączeniu na LPG np obniży z 3,4 ms na 3,0 ms - wtedy masz za bogatą mieszankę, jeżeli się wydłuży np z 3,4 ms na 4,0 ms - wtedy masz za ubogą mieszankę.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 17:37
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Witam ponownie
Przesyłam raz jeszcze wszytkie PrtSc jest rozniaca jednak po przełaczeniu na LPG spada do 0,4 ms czyli bogato. Błedów jak na razie nie ma ale jazda tylko po miescie jak na razie.
Mapa
Przesyłam raz jeszcze wszytkie PrtSc jest rozniaca jednak po przełaczeniu na LPG spada do 0,4 ms czyli bogato. Błedów jak na razie nie ma ale jazda tylko po miescie jak na razie.
Mapa
Re: Oscylacja sondy lambda AEK
Mapy są zebrane w identycznych warunkach ?? Jeśli tak to - pierwszą kropkę od lewej podciągnij 1 raz do góry - najeżdżasz na nią myszką zaznaczasz i kursorem strzałki w górę, 3-cia i 4-ta kropka 2 razy w dół, 5-tą zostawiasz, a 6 i 7 (ostatnia) po jednym razie do góry. W zasadzie to chodzi, o to by mapy benzyny (niebieska) i gazu (zielona) pokryły się ze sobą, ale w takich samych warunkach na drodze i żeby odchyłka (ta czerwona linia) była jak najbliżej 0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości