Jakis czas temu po remoncie glowicy zeszlo mi paliwo z pompy i pokrecilem troche na sucho . Od terj pory troche bardziej go telepie przy odpalaniu na zimnym i wydaje sie ze jest bardziej glosny taki mataliczny , korekcje wzrosly o 0,20 mg. Mialem inna pompe tylko lezala ok 3-4 lat zalana czesciowo ropa . po jej zalozeniu silnik troche ciszej chodzi i ladniej odpala , choc spodziewalem sie wiekszej poprawy , widac jestem troche przewrazliwiony.
Problem jest tylko z przestawiaczem kata wtrysku bo tak jakby sie zacinal i troche wolniej wyrownuje do wymaganego kata wtrysku , stara pompa blyskawicznie regulowala kat . Przed montarzem zajrzalem do zaworka 108 bylo tam czysciutko wiec zalozylem tylko nowy oring i wiecej nie zagladalem .
Czy mozliwe ze woda mogla sie zebrac w przestawiaczu kata wtrysku i sie teraz przyciera?
Planuje jeszcze przelozyc glowice z tlokorozdzielaczem do mojej starej pompy. Sprawdze jeszcze stary tlokorodielacz oraz pierscien dozujacy mozliwe ze sie lekko blokuje? i prez to te szarpanie na zimnym. oprucz tego moc ok
Stara pompa jest od agr 2000r nowa od asv 2002 r numery pomp takie same koncówka D
Jakie elementy najlepiej przelozyc do mojej orginalnej pompy z agr : glowiczka + tlokorozdzielacz +pierscien dozujacy , sprezyny .fale , czy cos jescze ?
problemy z pompa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
problemy z pompa
przedewszystkim napisz aki masz silnik. to raz a dwa napisz jaki kolor dymu jest kiedy silnik tuż po rozruchu szarpie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
problemy z pompa
silnik agr , kolor dymu za zimnym silniku siwo niebieski gryzacy - problem wystepuje na ori pompie agr. Na asv jest tylko problem z regulacja kata , bledu nie ma ale nie jest tak jak powinno
Zauwazylem jeszcze ze ta pompa od asv wolniej zmienia kat wtrysku , na wysokich obrotach potrzebuje kilku sekund zeby osiagnac zadany kąt np 15 stopni. ,a ponizej na 0 stopni lekko sie blokuje tz chwile nieraguje pomimo zw wspolczynnik jest bardzo niski na zaworku potem spada drastycznie na -3 stopnie i lekko rzuci silnikiem , pozniej sie stabilizuje i jest ok.
Zauwazylem tez ze nowsze pompy asv podczas przelaczenia ja na kanal 00 w bs rowno utrzymuja wartosc kata statycznego u mnie wrtosc ta wacha sie miedzy 40 - 42
a na starej pompie agr 37- 44 .
Obie pompy maja ten sam numer z koncówka D moze jeszcze roznia sie zaworkiem n 108
Pompa dlugo lezala i chyba musial skorodowac tloczek , przed montazem nie zagladalem tam bo nie mialem nowym uszczelek metalowych , sprawdilem tylko n 108 ktory byl idealnie czysty.
Co tam moze sie jeszcze zacierac oprucz tłoczka , powodujac te same problemy z kątem ?
Zauwazylem jeszcze ze ta pompa od asv wolniej zmienia kat wtrysku , na wysokich obrotach potrzebuje kilku sekund zeby osiagnac zadany kąt np 15 stopni. ,a ponizej na 0 stopni lekko sie blokuje tz chwile nieraguje pomimo zw wspolczynnik jest bardzo niski na zaworku potem spada drastycznie na -3 stopnie i lekko rzuci silnikiem , pozniej sie stabilizuje i jest ok.
Zauwazylem tez ze nowsze pompy asv podczas przelaczenia ja na kanal 00 w bs rowno utrzymuja wartosc kata statycznego u mnie wrtosc ta wacha sie miedzy 40 - 42
a na starej pompie agr 37- 44 .
Obie pompy maja ten sam numer z koncówka D moze jeszcze roznia sie zaworkiem n 108
Pompa dlugo lezala i chyba musial skorodowac tloczek , przed montazem nie zagladalem tam bo nie mialem nowym uszczelek metalowych , sprawdilem tylko n 108 ktory byl idealnie czysty.
Co tam moze sie jeszcze zacierac oprucz tłoczka , powodujac te same problemy z kątem ?
problemy z pompa
po pierwsze prawdiłowy kąt wtrysku to 49-51 jednostek z BS w grupie "00" z drugim polu.
jeśli na jednej pompie masz dym niebieski i do tego gryzący to przestaw kąt wtrysku do przodu, i tu mam drugie pytanie. czy jak zwiększysz obroty to też dymi tak samo bądź bardziej?
jak tak to świadczyłoby to o braku ciśnienia wewnątrz pompy za co mogą odpowiadać: wstępna pompa paliwowa w pompie wtryskowej, zacięty N-108, lub ewentualnie ciśnienie jest ale przestawiacz jest zatarty
jeśli na jednej pompie masz dym niebieski i do tego gryzący to przestaw kąt wtrysku do przodu, i tu mam drugie pytanie. czy jak zwiększysz obroty to też dymi tak samo bądź bardziej?
jak tak to świadczyłoby to o braku ciśnienia wewnątrz pompy za co mogą odpowiadać: wstępna pompa paliwowa w pompie wtryskowej, zacięty N-108, lub ewentualnie ciśnienie jest ale przestawiacz jest zatarty
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
problemy z pompa
kat wtrysku mam ok to cos z pompa albo troche mi oleju splywa z uszczelniaczy choc wymienialem niedawno. W drugiej pompie z lekko powolnym sterowaniem kąta , mozliwe ze jest za niskie cisnienie wewnetrzne bo w srodku jeszt czysto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości