Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Monika91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:16

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Monika91 » wt lis 29, 2011 17:11

Witam,

Jakiś czas temu zakupiłam sobie VW polo 1.9 z roku 1998. Od początku mam z nim sporo problemów:

Auto przy STALEJ prędkości przerywa, nie jest to wyczuwalne podczas przyspieszania czy zwalniania. Radze sobie z tym w ten sposób, że ciągle poruszam gazem (przyspieszam i odpuszczam oczywiście w niewielkim zakresie). Co ciekawe po wymianie akumulatora na nowy przerywanie sie zmniejszyło a moze na to wplyw mialo uszczelnienie wtryskiwacza? Sama nie wiem bo to tato cos tam grzebie. W przewodzie widać niewielkie pęcherzyki powietrza.

Auto dziwnie reaguje na gaz, nie raz jak dociśniesz gazu to auto przyspiesza od razu a nie raz prawie w ogóle nie reaguje. Wyprzedzanie na 4 tym biegu jest szaleństwem. Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania. Przy gazie wciśniętym w podłogę auto malo kiedy chce przyśpieszać... (na niskich obrotach jeszcze jakoś jedzie potem ma straszna dziurę od ok. 2- 2,5 tys.). Żeby jechać na piątym biegu ze stała prędkością trzeba mieć gaz prawie w podłodze tak że na przyspieszanie juz nie ma miejsca na pedale.

Świece grzeją, bez względu na to czy auto zimne czy cieple, czy zima, czy lato... tak ma byc?

Jak by tego był malo to sprzęgło jest strasznie twarde (w tych autach tak jest?) a lewarek zmiany biegów lata luzem (w lewo w prawo w przód i Tyl a i jeszcze w okolo własnej osi tez ma luz).

Czasami jest tez dziwna sytuacja jak naciskam pedal hamulca (na postoju, podczas odpalania) to słychać pisk (jakby uchodzącego powietrza z balona).

Temperatura silnika to max 75 stopni, czy to prawidłowa temperatura?


W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?


Na zakończenie proszę o wyrozumiałość, pytania dla niektórych mogą wydawać się głupie a opisy śmieszne. Ale kobieta jak to kobieta sami wiecie... Wszelkich napraw usiłował tato… (za rozrząd bral się mechanik)

PS> nie wiem czy to diesel czy SDI i nie wiem jakie oznaczneie silnika



driver1811
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob sty 22, 2011 03:05
Lokalizacja: Gliwice

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: driver1811 » wt lis 29, 2011 18:32

z tym szarpaniem to moja tesciowa tak miała iglica wtrysku sterujacego sie to nazywało,zazwyczaj kontrolka sie w dieslu zapala ale jak jest ciepło to dosłownie na sekunde moze nawet nie,nie wiem jak jest w polo ale golf ma hydrauliczne sprzegło jak jest twarte to wystarczy je odpowietrzyc,na wysprzegliku przy skrzyni,robi sie to tak samo jak z hamulcami,temperatura hmm proponuje wymienic termostat,kat wtrysku raczej nie mozna ustawic na pompie kat wyprzedzenia zapłonu,jesli to TDI a nie SDI to to zamulanie przy wyprzedzaniu to moze byc zwiazane z turbina moze sie poprostu wyłaczyc,wtedy najlepiej (u mnie to skutkowało) zgasic i odpalic auto na nowo,oczywiscie nie rob tego przy wyprzedzaniu tylko na postoju ;p



Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » śr lis 30, 2011 21:20

Auto dziwnie reaguje na gaz, nie raz jak dociśniesz gazu to auto przyspiesza od razu a nie raz prawie w ogóle nie reaguje. Wyprzedzanie na 4 tym biegu jest szaleństwem. Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania. Przy gazie wciśniętym w podłogę auto malo kiedy chce przyśpieszać... (na niskich obrotach jeszcze jakoś jedzie potem ma straszna dziurę od ok. 2- 2,5 tys.). Żeby jechać na piątym biegu ze stała prędkością trzeba mieć gaz prawie w podłodze tak że na przyspieszanie juz nie ma miejsca na pedale.
Nasze dumanie nic tu nie pomoże, trzeba podpiąć pod VAGa .
Świece grzeją, bez względu na to czy auto zimne czy cieple, czy zima, czy lato... tak ma byc?
jak najbardziej
Czasami jest tez dziwna sytuacja jak naciskam pedal hamulca (na postoju, podczas odpalania) to słychać pisk (jakby uchodzącego powietrza z balona).
To całkiem normalne , gdy silnik jest uruchomiony działa wtedy wspomaganie tzw servo
Temperatura silnika to max 75 stopni, czy to prawidłowa temperatura?
Termostat do wymiany
W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?
Jeśli masz Vaga, kilka kluczy i trochę doświadczenie to czemu nie...
PS> nie wiem czy to diesel czy SDI i nie wiem jakie oznaczneie silnika
[/quote]

Kodu silnika szukaj na obudowie paska rozrządu lub w bagażniku okolice koło zapasowego

Powodzenia w naprawie :okej:


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » śr lis 30, 2011 21:28

driver1811 pisze:z tym szarpaniem to moja tesciowa tak miała iglica wtrysku sterujacego sie to nazywało,zazwyczaj kontrolka sie w dieslu zapala ale jak jest ciepło to dosłownie na sekunde moze nawet nie,nie wiem jak jest w polo ale golf ma hydrauliczne sprzegło jak jest twarte to wystarczy je odpowietrzyc,na wysprzegliku przy skrzyni,robi sie to tak samo jak z hamulcami,temperatura hmm proponuje wymienic termostat,kat wtrysku raczej nie mozna ustawic na pompie kat wyprzedzenia zapłonu,jesli to TDI a nie SDI to to zamulanie przy wyprzedzaniu to moze byc zwiazane z turbina moze sie poprostu wyłaczyc,wtedy najlepiej (u mnie to skutkowało) zgasic i odpalic auto na nowo,oczywiscie nie rob tego przy wyprzedzaniu tylko na postoju ;p

jeśli masz takie problemy że silnik zamula przy wyprzedzaniu to najprawdopodobniej któryś z zaworków odmówił posłuszeństwa , najprawdopodobniej n73


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: t0mal » śr lis 30, 2011 23:54

Nastawnik podejrzany, trzeba obadać co się dzieje z dawką paliwa.
Monika91 pisze: Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania.

To się nazywa notlauf


To wyżej to głupoty, filtr paliwa na początek.
Ostatnio zmieniony czw gru 01, 2011 00:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Adamm » czw gru 01, 2011 00:18

zacznijmy od tego ze jesli to diesel a nie tdi to t0mal, sorry ale notlauf odpada

najlepiej sprawdzic oznaczenie silnika na obudowie rozrzadu lub na wlepce w bagazniku
mozesz tez wkleic foto silnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: t0mal » czw gru 01, 2011 00:24

No tak....
Adamm pisze:zacznijmy od tego ze jesli to diesel a nie tdi to t0mal, sorry ale notlauf odpada
Z podpisu wnioskując pewnie to będzie AEF, także napisałem głupoty.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Adamm » czw gru 01, 2011 09:30

Monika91 pisze:W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?

t0mal, obudz sie :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Monika91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:16

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Monika91 » pt gru 02, 2011 13:58

Dobrze Panowie, dzisiaj przeczytam jaki to silnik dokladniej (jak znajde jutro napisze). Napewno nie jest to TDI tyle wiem hehe. Gdzies wyczytalam, ze nie wszystkie silniki da sie podpiac pod VAG bo nie wszystkie maja komputer ale to tylko takie moje glosne przemyslenia. Filtr paliwa wymieniany chyba nawet dwa razy...

dziekuje wszystkim za odpowiedzi



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: damcio151 » pt gru 02, 2011 14:02

daj fotkę i się wszystko wyjaśni ;)



Monika91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:16

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Monika91 » ndz gru 04, 2011 21:00

Silnik to AEF



Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » ndz gru 04, 2011 21:49

Silnik AEF to silnik 2,5V6 TDI o ile się nie mylę.

Piszę tak na wlepce w bagażniku ? na osłonie paska rozrządu ?


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Adamm » pn gru 05, 2011 00:08

Mk3GeorgeMk3, mylisz sie, AEF to silnik 1.9 D

o ile ja sie nie myle to chyba na pompie Lucasa, jesli tak jest to jest oda poza sterowaniem linka sterowana podcisnieniami i czasem przez nie cyrki sie dzieja

znajomy ostatnio mial problem, albo szedl jak wsciekly a nie bylo hamulcow, albo byly hamulce a auto zmulone


Monika91, fotka silnika by wiele wyjasnila


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » pn gru 05, 2011 17:42

Adamm pisze:Mk3GeorgeMk3, mylisz sie, AEF to silnik 1.9 D
dzięki za poprawienie :grin:


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości