BKD nie zapala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » pn lis 28, 2011 14:42

Witam
Seat Leon 2.0 BKD z 2006 roku nie chce zapalić, błędów niema.
Rozrusznik kręci 210 - 230 rpm.

Pytanie:
Czy soft w tym silniku nie odpala jak rozrusznik nie kręci ponad 250 rpm ?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Weso
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 190
Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: Weso » pn lis 28, 2011 16:15

ja bym srpawdził pompe paliwa, też często padają:)


Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BKD nie zapala

Post autor: luzur » pn lis 28, 2011 16:56

Było podejrzenie pompy paliwa, ale kolega zaciągnoł parcha do mechanika, ten naładował aku i sprzęt zapalił.
Zadowolony pojeździł trzy dni i znów nie pali, kręci niby normalnie ale nie pali.
Kupił więc nowe aku i na nowym też nie pali :) z tym że możliwe że taka nówka ze sklepu nie ma full power.
Podłączyłem VAG, zero błędów rozrusznik kręci 210 max 230 rpm.

Wszędzie piszą że powinien 250 kręcić, więc potrzebuję się upewnić, ponieważ gdzieś czytałem że tak drastyczna ochrona dwumasu jest tylko w silnikach wzdłużnych.
Jak ma zapalać od 200 rpm to pewnie pompa paliwa padła, a Pan mechanik mówi że to pompowtryski...



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: pinstonvw » pn lis 28, 2011 20:20

Obroty raczej nie mają tu nic do gadania. Tak mi się wydaje. BKD bez pompy nie odpali więc sprawdź najlepiej podmień pompę. Jak autko było u mechaniora to odpalił od strzała po naładowaniu czy odpalił po długim kręceniu? Na kompie powinno coś wyskoczyć bo to dziwny problem. Paliwo nie jest zapowietrzone?


...

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » pn lis 28, 2011 20:34

Zapalił od strzała u mechanika.
Wszystko wskazuje na to że pompa padła. VAG nic nie pokazuje.
A obroty mają dużo do gadania na ciepłym silniku, przewody paliwowe czarne więc nie widać czy jest powietrze.
Jak odpiąłem od filtra to po przekręceniu kluczyka płynie paliwo ale wydaje mi się że słabo, małe ciśnienie.



Awatar użytkownika
Weso
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 190
Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: Weso » wt lis 29, 2011 12:34

najlepiej podmień pompe, na forum passata w 2.0 tdi częsta przypadłość i najgorsze to że VAG nie pokaże błędu pompy


Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » wt lis 29, 2011 13:40

To jest właśnie dziwne że niema kontroli ciśnienia paliwa...



Awatar użytkownika
Weso
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 190
Rejestracja: wt paź 11, 2005 10:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: Weso » wt lis 29, 2011 14:30

najlepiej sprawdzić właśnie tak jak pisałeś, zobaczyć czy paliwo płynie do filtra, tylko skoro mówisz że leci, to pompa jeszcze jakoś żyje


Nowe części samochodowe, Opony. Niskie ceny. Oleje Premium Motul, Penrite. Warsztat. Zapraszamy
tel. 888-530-456
gg 3543322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=32&t=548383
www.expressparts.pl

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

BKD nie zapala

Post autor: maxoff » wt lis 29, 2011 19:52

to może zerknij na przekaźnik pompy.



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » wt lis 29, 2011 21:17

Pompa coś tam pompuje, więc nie jest trupem no i przekaźnik jest sprawny.
Nie wiem tylko jak ocenić czy odpowiednie ciśnienie podaje.



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » wt lis 29, 2011 23:53

Heh, z Plaka zapala !
Jeździ chyba normalnie i jak się rozgrzeje zapala już z rozrusznika, z tym że nie z półobrotu.
Czyli albo rozrusznik za wolno kręci (mało prawdopodobne) albo pompa paliwa pada...



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: luzur » czw gru 01, 2011 16:49

Pan mechanik stwierdził kiepski stan dwóch pompek. Ma je zawieść na czyszczenie...



Awatar użytkownika
OLGRAN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr paź 28, 2009 17:11
Lokalizacja: Oleśnica

BKD nie zapala

Post autor: OLGRAN » pt gru 02, 2011 11:36

PD chyba łatwiej zdiagnozować niż VP, Gdy słabo odpala bądź wcale najpierw sprawdzamy filtr paliwa, przy tej okazji po przekręceniu kluczyka przez 2 sek powinniśmy słyszeć pompę w baku( w niektórych AJM nie ma tej pompy) Pompa Podaje ciśnienie 0,5 bara, jest to pompa niskiego ciśnienia i ma za zadanie tylko dostarczyć paliwo w przewody( u mnie była uszkodzona a jednak paliło autko tylko co 10 raz strajkował) gdy paliwo dociera do filtra a autko dalej nie pali jak powinno, zostają trzy rzeczy Vacum, pompki lub okablowanie pompek pod pokrywą zaworów. Vacum powinna podawać na wolnych ok 2,5bar i rosnąć do ok 7bar. łatwo to sprawdzić wkręcając manometr w bok Vacum. Jeśli ciśnienie w porządku, vacum nie cieknie to przyczyny szukałbym pod deklem zaworów.
Ot takie moje przemyślenia :jezor:


Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

BKD nie zapala

Post autor: Fahoo » pt gru 02, 2011 14:03

czyszczenie pompek nic nie daje
skasuje cie za demontaz i montaz i jeszcze nie wiadomo czy prawidłowo ustawi pompki w głowicy
gwarantuje za dalej bedzie sraka
na jakiej podstawie stwierdził awarie pompek?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości