niskie obroty po odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: slawko333 » czw kwie 28, 2011 08:44

auto z rana po odpaleniu ma obroty ok 600, buda telepie jak w sieczkarni, po przejechaniu ok 1-2 km obroty wskakuja na 1000, kat wtrysku ustawiony dobrze, siwece ok 2 miesiecy temu zalozone nowe oryginalne , kolega mowil zebym wyciagnal przekaznik swiec zarowych zaraz po odpaleniu, i po wyciagnieciu przekaznika obroty wskakuja na 1000, czyli wychodzi na to ze strasznie duzo produ pobiera i obciaza silnik, dobrze mysle?



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: Krystian GTD » czw kwie 28, 2011 12:00

Takie obroty są troszkę za niskie nawet bez wyciągniętego przyśpieszacza kąta wtrysku (oczywiście jak go posiadasz). Spróbuj wyregulować wydatek resztkowy. I obroty na biegu jałowym.
Wlepa regulacji pompy wtryskowej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: skkr_lodz » czw kwie 28, 2011 13:16

slawko333 pisze:auto z rana po odpaleniu ma obroty ok 600, buda telepie jak w sieczkarni, po przejechaniu ok 1-2 km obroty wskakuja na 1000, kat wtrysku ustawiony dobrze, siwece ok 2 miesiecy temu zalozone nowe oryginalne , kolega mowil zebym wyciagnal przekaznik swiec zarowych zaraz po odpaleniu, i po wyciagnieciu przekaznika obroty wskakuja na 1000, czyli wychodzi na to ze strasznie duzo produ pobiera i obciaza silnik, dobrze mysle?
z tego co Kolega pisze to tzreba sprawdzić alternator. Zaraz po starcie silnik jest jeszcze przez 2 minuty dogrzewany świecami żarowymi i spadek obrotów spowodowany jest dużym obciązeniem alternatora.


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: slawko333 » czw kwie 28, 2011 18:31

jak sprawdzic alternator? nieraz ma tak ze przez te 1-2minuty niedziala obrotomierz



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Re: niskie obroty po odpaleniu

Post autor: skkr_lodz » czw kwie 28, 2011 22:52

slawko333 pisze:jak sprawdzic alternator? nieraz ma tak ze przez te 1-2minuty niedziala obrotomierz
przeczyść styki we wtyczce alternatora. Sprawdź jakie daje napięcie na jałowych obrotach, przy zgaszonych światłach, a potem przy zapalonych, włączonym nawiewie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby. Powinno być od 13,8 do 14,5V.


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 29, 2011 07:25

slawko333 pisze:po wyciagnieciu przekaznika obroty wskakuja na 1000, czyli wychodzi na to ze strasznie duzo produ pobiera i obciaza silnik, dobrze mysle?
I tutaj trzeba szukać przyczyny! :chytry:
skkr_lodz pisze:tzreba sprawdzić alternator
Altek jest dobry,bo przez kilka dni jeździł w moim MK3 i było O.K. :bajer:
slawko333 pisze:nieraz ma tak ze przez te 1-2minuty niedziala obrotomierz
Bo altek musi się wzbudzić,a jak ma strasznie duży pobór prądu na układ świec,to jest problem.

Przyjedź,zamienimy się przekaźnikami na dzień lub 2 i zobaczymy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: niskie obroty po odpaleniu

Post autor: inż. Mk2_marcin » pt kwie 29, 2011 09:26

Michał_1977 pisze:
Przyjedź,zamienimy się przekaźnikami na dzień lub 2 i zobaczymy :bajer:

to się nazywa fachowa pomoc :D


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: Bartek_R » wt lis 22, 2011 19:42

Witam. Aby niepotrzebnie nie śmiecić napisze w tym temacie bo mam podobny ale raczej nie taki sam problem a mianowicie:

Zakupiłem sobie na zimę MKIII z AAZ-em 93' i po odpaleniu przez jakąś minutę są na tyle niskie obroty że trzeba podtrzymywać gazem bo zgaśnie, później już wskakuje na 1000obr i jest ok, silnik ładnie tyka :D dodam że na bank ktoś grzebał przy koncie wtrysku i regulacjach pompy, nie było wcale śruby od wydatku resztkowego, a położenie dźwigni gazu w spoczynku było ustawione na lince.
dołożyłem tę śrubę, podkręciłem wydatek resztkowy na tyle że znikną martwy ruch dźwigni ( nie powodował zwiększania obrotów) , wyregulowałem wolne obr ( pompa z dodatkową regulacją biegu jałowego) i co dalej można zrobić?
dodam że odpalam bez przyśpieszacza bo jak mój MKII daje radę przy sporych mrozach to ten też powinien dawać radę zwłaszcza że jest zaledwie od+3 do -5*C
tyle że po odpaleniu świece nie dogrzewają bo poprzedni właściciel wsadził palce też w instalację i przerobił grzanie na przycisk ale na tyle mądrze że przekaźnik sam wyłącza świecę po chwili :okej: ale wg mnie to nie to bo silnik nie chodzi kulawo tylko ma po prostu zbyt niskie obr.

PS sorki za troszkę przydługi post ale chciałem dokładnie opisać wszystko :bigok:
z góry dzięki za pomoc :pub:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: Mumin90 » ndz lis 27, 2011 13:59

sprawdź szczotki w alternatorze i połączenie regulatora z alternatorem zdarza sie żę ta blaszka łącząca śniedzieje i nie ma dobrego przewodzenia



arwam

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 14:57

VireWolf88, załóż przekaźnik od świec żarowych o symbolu 60 tak jak fabryka przykazała i będzie ok. niższe obroty będą przez 3-8s w trakcie których jeszcze świece dogrzewają po odpaleniu



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: ja4rqu » ndz lis 27, 2011 15:21

Pany żeby nie zakładać drugiego tematu, u mnie instalacja świec jest zrobiona tak (przez poprzedniego właściciela) że po każdym przekręceniu kluczyka świece grzeją do pyknięcia przekaźnika. Jest dołożona jakaś dioda która pokazuje gdy się świecą, niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Chce zrobić to tak jak ma być muszę odłaczyć kabel do obrotka od przekaźnika wyjście L chyba, ale gdzie i jak podłaczyć kable z sygnałem od czujników temperatury. Silnik mam z 84r auto ma nową instalacje z licznikiem na jeden wtyk. Druga sprawa to obroty na zimno, mam pompę bez osobnej regulacji biegu jałowego i regulowałem tą śrubą od wydatku po podniesieniu dawki. Po odpaleniu na zimnym jest ok 600 obr, jak się nagrzeje jest około 900-950. Kolejną sprawa jest dziwny objaw po odpaleniu, auto ładnie odpala ppraktycznie od strzała i przez chwile jest to dogrzewanie świec, gdy się skończy, jak alternator się wzbudzi jest takie 3 szarpniecia podczas których mignie kontrolka ładowania. Końcówki wtrysków wymieniłem, świece żarowe wszystkie sprawne. Silnik JR.



arwam

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 17:46

załóż przekaźnik nr 60. i na ciepłym najwyżej nie czekaj tylko odrazu kręć. wtedy po odpaleniu najwyżej 2-3s będzie podgrzewać

a tak apropo to u Ciebie obstawiam na uszkodzony czujnik temp na króćcu do nagrzewnicy, (nie ten od chłodnicy)



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: ja4rqu » ndz lis 27, 2011 18:09

ten czujnik nie jest u mnie podłaczony nigdzie, jeżeli nie dostaje przekaźnik sygnału dot. temperatury to grzeje do końca tak? przekaźnik nr 60 mam zainstalowany :bigok: do którego pinu w tym przekaźniku mam podłączyć ten czujnik?
i kolejne pytanie, na ciepłym silniku palić z przyspieszaczem czy bez? troche laickie pytanie ale zastanawiam się jakie są zalecenia. Bez to trzeba chwilke krecić tak ze 4-5 obrotów wałem, chyba że sie poczeka na świece :bajer: a z przyspieszaczem pali od razu.


edit:
znalazłem że trzeba podłaczyć do pina oznaczonego literką T. będe kombinować.



arwam

niskie obroty po odpaleniu

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 19:05

ja4rqu pisze:ten czujnik nie jest u mnie podłaczony nigdzie, jeżeli nie dostaje przekaźnik sygnału dot. temperatury to grzeje do końca tak?

ma być podłaczony do odczepu w przekaźniku o symbolu "T"

jak już silnik nie najmłodszy to można go podrzać 2-3s na ciepłym. na pewno bardziej to akumulatorowi posłuży niż kręcić do oporu. a jak masz przekaźnik "60" ( w starej instalacji drugi od lewej w górnym rzędzie a w nowej Pierwszy od prawej w dolnym rzędzie) to może nie warto nic kombinować bo on niezależnie do temp czy to zimny czy nie po momencie odpina świece.
najwyżej nie bedziesz czekał do zgaśnięcia kontrolki na ciepłym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości