Czujnik temperatury
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury
Tak,tabela zawiera prawidłowe wartości do pomiaru.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czujnik temperatury
Tylko że to wartości i piny dla części dla ECU; dla licznika są inne (bodaj połowę mniejsze).
Re: Czujnik temperatury
Tak jak napisałeś,zrobię koledze "extra" pomiar jutro na pinie 2 i 4 oczywiście ori i sprawny czujnik .Zico63b pisze:Tylko że to wartości i piny dla części dla ECU; dla licznika są inne (bodaj połowę mniejsze).
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Czujnik temperatury
pomiar czujnika temp. silnika 6U0 919 501B GOLF III na pinach 2 i 4 odpowiadających za wskazania temperatury na liczniku
czujnik oryginalny zakupiony w ASO VW NIEMCY cena 25euro 2008r
90 stopni Celsjusza ---- 127 Ohm
80 stopni Celsjusza ---- 152 Ohm
70 stopni Celsjusza ---- 203 Ohm
60 stopni Celsjusza ---- 287 Ohm
50 stopni Celsjusza ---- 400 Ohm
40 stopni Celsjusza ---- 566 Ohm
30 stopni Celsjusza ---- 814 Ohm
20 stopni Celsjusza ---- 1180 Ohm
10 stopni Celsjusza ---- 1550 Ohm
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czujnik temperatury
norek111, chyba pierwszemu ci się chciało, ja te pomiary zrobiłem też zapisałem na karteczce i zgubiłem, pamiętałem tylko z grubsza. Dzięki w imieniu Forum.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czujnik temperatury
Podziwiam i wielkie dzięki!
Co do części dla ECU są te dane w mnóstwie miejsc. Jednak dla zegarów - brakowało! Wielkie
Co do części dla ECU są te dane w mnóstwie miejsc. Jednak dla zegarów - brakowało! Wielkie
Czujnik temperatury
Ile mogę tyle pomogę zawsze
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Czujnik temperatury
WItam!
Tez mam problem z czujnikiem temp., a przynajmniej tak mi sie wydaje
Problem polega na tym, ze im dluzej jade tym wolniej nagrzewa sie silnik. Pierwsze 40C osiagam szybko, 60C juz wolniej i 90C baaaardzo wolno. Nawet powyzej 10km przy lekko ujemnych temp. Ogrzewanie wylaczone, a jesli jest na ON to 18C i pierwsza predkosc wiatraka. Problemow z ogrzewaniem kabiny nie mam.Termostat nowy WAHLER. Przed jego wymiana przy dodatnich temp. silnik zagrzewal sie do max 83C. Po wymianie, przy ujemnych temp mam nawet 96C. Tak srednio to 90-92C. Wartosci dokladnych temp. silnika zczytywalem z kan. 45 climatronica, ktory pokazuje odczyty czujnika temp. podajacego sygnal na zegary. Wg VAGA i autopsji wartosc idaca na zegary jest przewaznie nizsza o ok 2-3C od tej co idzie do ECU.
Po calonocnym staniu i ujemnych temp, do -8C kan. 45 pokazywal 4C, bo prawdopodobnie mniej nie pokaze. Natomiast gdy temp. spadla poniezj -8C to na climatronicu pokazalo sie 127C. Po odpaleniu i po parenastu sekundach pokazywala sie wartosc 4C i pozniej rosla wraz z nagrzewaniem sie silnika.
Vag nie pokazuje zadnych bledow.
Co powoduje to wydluzone nagrzewanie?
Gdy silnik nie jest w pelni zagrzany i hamuje nim, np. zjezdzajac z gorki (skrzynia AUTOMAT), to temp. na kan, 45 potrafi spasc o pare C.
Tez mam problem z czujnikiem temp., a przynajmniej tak mi sie wydaje
Problem polega na tym, ze im dluzej jade tym wolniej nagrzewa sie silnik. Pierwsze 40C osiagam szybko, 60C juz wolniej i 90C baaaardzo wolno. Nawet powyzej 10km przy lekko ujemnych temp. Ogrzewanie wylaczone, a jesli jest na ON to 18C i pierwsza predkosc wiatraka. Problemow z ogrzewaniem kabiny nie mam.Termostat nowy WAHLER. Przed jego wymiana przy dodatnich temp. silnik zagrzewal sie do max 83C. Po wymianie, przy ujemnych temp mam nawet 96C. Tak srednio to 90-92C. Wartosci dokladnych temp. silnika zczytywalem z kan. 45 climatronica, ktory pokazuje odczyty czujnika temp. podajacego sygnal na zegary. Wg VAGA i autopsji wartosc idaca na zegary jest przewaznie nizsza o ok 2-3C od tej co idzie do ECU.
Po calonocnym staniu i ujemnych temp, do -8C kan. 45 pokazywal 4C, bo prawdopodobnie mniej nie pokaze. Natomiast gdy temp. spadla poniezj -8C to na climatronicu pokazalo sie 127C. Po odpaleniu i po parenastu sekundach pokazywala sie wartosc 4C i pozniej rosla wraz z nagrzewaniem sie silnika.
Vag nie pokazuje zadnych bledow.
Co powoduje to wydluzone nagrzewanie?
Gdy silnik nie jest w pelni zagrzany i hamuje nim, np. zjezdzajac z gorki (skrzynia AUTOMAT), to temp. na kan, 45 potrafi spasc o pare C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości