Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ulubiony19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 23, 2011 22:50

Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Post autor: ulubiony19 » śr lis 23, 2011 23:53

Witam!
W końcu nastąpiło coś, co pozwoliło mi napisać 1. post tutaj.
Dziś nie napiszę nic o sobie i aucie, bo mam okrutnego doła-zawiodłem się sam na sobie!
Oprócz czegoś tam mam jeszcze Golfa z '88, którego w zasadzie lubię nawet. Kilkadziesiąt minut temu pomyślałem "skontroluję poziom, a nawet kolor w skrzyni!" Wsio of koz było ok. (choć lewarek trochę "drewniany"), ale tego jeszcze nie zrobiłem. Poszedłem do garażu, podniosłem maskę, od razu zobaczyłem śrubę T50, położyłem się pod VW i zacząłem ją odkręcać. W trakcie zaintrygował mnie ślad po zaplombowaniu śruby na niebiesko i pomyślałem... nie wiem co, korek zamazakowany!? wyszła na tyle, że postanowiłem ją wyjąć, wtedy olej zaczął się sączyć. Zakręciłem. Jako że skrzynia moja się poci tu i tam, oblukałem ją na około. Dostrzegłem miejsce, które mogłoby służyć za wlew oleju... W takich momentach łeb zaczyna mnie swędzieć, jak bezdomnego. Wsiadłem i o! 1. i 2. bieg nie wchodzą (może by nawet wtedy weszły, ale szarpać to się szarpią z cebulą ludziki z czołówki familiady). Reszta (3, 4, R zupełnie ok.) Pierwsza myśl, że przestawiłem widełki alboco. Późno jest, to wszedłem w gugla. W moment znalazłem, że to śruba odpowiada za oś widełek wstecznego. Ło matko.
Lekko popuściłem jeszcze tą śrubę (licząc na cud) i ponownie dokręciłem. Teraz z wielkim oporem i bez pewności zapięcia da się włożyć 1 i 2. W ramach zrobienia jeszcze czegoś durnego przejechałem się kilkaset metrów. Tragedia, ale jedzie.
I tu moje pytania.
1.Co się dokładnie stało?
2.Ile jest metod naprawy tego?
3.Czy można uniknąć wyjmowania skrzyni (w sumie nawet lepiej chyba targnąc cały układ napędowy; lubię się trochę "pierdo... przy autach, więc ładnie ogarnąłem go pod maską i znowu wsio od nowa nie za bardzo mi się widzi).
4.Czy kombinując dalej z wkręcaniem/wykręcaniem tej śruby jest szansa na cudowne ocalenie czy raczej piękną blokadę skrzyni (co wtedy już wiem bankowo, że muszę ją rozbierać).

Naprawdę nie ogarniam tego, co ja zrobiłem sam. Jak jakiś debil, *#cenzura#*. Wrednie się czuję.

Bardzo Was proszę o odpowiedzi i sugestie, bo aż wstyd się komuś więcej przyznawać.

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Post autor: jhosef » czw lis 24, 2011 09:46

Którą śrubę odkręciłeś?
Obrazek

Powinieneś odkręcić te:

Obrazek



ulubiony19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 23, 2011 22:50

Re: Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Post autor: ulubiony19 » czw lis 24, 2011 19:01

Na fotach jej nie widać (mam chyba inna skrzynię).
Ale! Stojąc przed komorą silnika po prawej masz skrzynię,patrząc w dół zajedobrze ją widać, jest w prostej linii zaraz za chłodnicą.



ulubiony19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 23, 2011 22:50

Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Post autor: ulubiony19 » czw lis 24, 2011 21:04

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=14781" onclick="window.open(this.href);return false;

Toćka w toćke jak u mnie.

Na końcu wątku jeden z nich napisał, że wkręcał i wykręcał i się naprawiło - ja też będę jeszcze próbował.
Ale powiedzcie, co to tam się tak naprawdę stało? No i jeśli poprzez to czarowanie praca skrzyni wróciła do normy, to na jakiej zasadzie miałoby to tam się zadziać?

Pozdr



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem ze zmianą biegów po "kontroli" poziomu oleju

Post autor: jhosef » czw lis 24, 2011 21:14

No to niestety kolego narobiłeś bigosu. Jeśli to tą odkręciłeś to pewnie posypały się wybieraki w skrzyni. Teraz to już chyba tylko rozebranie skrzyni Cię ratuje. Ja Cię tu nie poratuje bo nie znam się dokładnie na tym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości