Który lepszy blok 2.0
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Który lepszy blok 2.0
Jak 9A jedzie z niższych obrotów to mi wystarczy, moim zdaniem dużą przewagę ma ABF tylko dlatego że ma miejsce na czujnik i koło 60-2. A czy długie korby takie lepsze? Hmmm Nawet wolnossący jak chcemy wysoko kręcić to korby powinny być jak najkrótsze, zgadza się?
9A natomiast wygrywa do turbo bo wsadzając wał od 1.8 i planując troche blok mozemy to ładnie odprężyć
9A natomiast wygrywa do turbo bo wsadzając wał od 1.8 i planując troche blok mozemy to ładnie odprężyć
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Który lepszy blok 2.0
Podpowiedzcie mi w jednej materii jeszcze, (obstawiam że lepszy 2.0 9A) czy rozwiercony 1.8 na 2.0 (KR) traci dużo na wytrzymałosci? Wszystko zostaje 9A tłoki i korby. Taniej jest to zrobić rozwiert niż slif na 1-szy nadwymiar i do tego tłoki nowe.
Natryski nie bedą wadzić o tłoki 9A bo w 2.0 są inne? wiecej rożnic nie zauważyłem (pomijam wałki posrednie)
Natryski nie bedą wadzić o tłoki 9A bo w 2.0 są inne? wiecej rożnic nie zauważyłem (pomijam wałki posrednie)
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Który lepszy blok 2.0
Ogólnie poczytałem podobny temat na club GTI dotyczacy rożnic w blokach 9A i ABF i mozna zgłupieć, tak wiec sa mnie wiem co wybrać:
ozn. silnika średnica tłoka skok tłoka długość korby
ABF 82.5 mm 92.8 mm 159 mm
9A 82.5 mm 92,8 mm 144 mm
9A 82.5 mm (7A) 86.4 mm (wał KR) 144 mm
chodzi o stosunek skoku do średnicy tłoka + długość korby, jakbyn mie było wysokoobrotowe silniki mają ten stosunek bliski 1 ale czy to najlepsze rozwiązanie chcąc krecić do normalnych wartości (czyli takich jakie blokuje hydraulika)
dla przykładu C20XE z GSI ma 86 X 86 i 2.0 a na gratach z kr i 7A mielibyśmy koło 1.9
Podejżewam że skończy siena batalii i tak miedzy ABF vs. 9A wiec dłuższa i krutsza korba wiec?
Zreasumowałem troche i wychodzi:
Dłuższa korba to wiekszy moment ale też dłuższy czas przebywanie tłoka w GMP (co moze być niekożystne z racji na stukowe)
Ale siła wywierana na cylinder tez jest mniejsz z czym wiążą sie mniejsze straty silnika
W 9A mamy krutsza korbę co powoduje większa moc i krutszy czas przebywania w GMP ale nacisk na scianki cylindra jest większy
A moze 9A z wałem z 1.8 i tłokami 82.5mm wyjdzie z 1.9 ale mniejsze wykorbienie i zbliżamy sie do charakterystyki silnika z F1 lub hondy z jedną ważna rożnicą - te silniki krecą sie wyżej wiec zostając przy seryjnej odcince bedzie chyba lipa (wieksze obroty ograniczy hydraulika w głowicy)
ozn. silnika średnica tłoka skok tłoka długość korby
ABF 82.5 mm 92.8 mm 159 mm
9A 82.5 mm 92,8 mm 144 mm
9A 82.5 mm (7A) 86.4 mm (wał KR) 144 mm
chodzi o stosunek skoku do średnicy tłoka + długość korby, jakbyn mie było wysokoobrotowe silniki mają ten stosunek bliski 1 ale czy to najlepsze rozwiązanie chcąc krecić do normalnych wartości (czyli takich jakie blokuje hydraulika)
dla przykładu C20XE z GSI ma 86 X 86 i 2.0 a na gratach z kr i 7A mielibyśmy koło 1.9
Podejżewam że skończy siena batalii i tak miedzy ABF vs. 9A wiec dłuższa i krutsza korba wiec?
Zreasumowałem troche i wychodzi:
Dłuższa korba to wiekszy moment ale też dłuższy czas przebywanie tłoka w GMP (co moze być niekożystne z racji na stukowe)
Ale siła wywierana na cylinder tez jest mniejsz z czym wiążą sie mniejsze straty silnika
W 9A mamy krutsza korbę co powoduje większa moc i krutszy czas przebywania w GMP ale nacisk na scianki cylindra jest większy
A moze 9A z wałem z 1.8 i tłokami 82.5mm wyjdzie z 1.9 ale mniejsze wykorbienie i zbliżamy sie do charakterystyki silnika z F1 lub hondy z jedną ważna rożnicą - te silniki krecą sie wyżej wiec zostając przy seryjnej odcince bedzie chyba lipa (wieksze obroty ograniczy hydraulika w głowicy)
Ostatnio zmieniony sob lis 26, 2011 16:55 przez Marszall, łącznie zmieniany 2 razy.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
Do normalnych prędkości obrotowych (Do 7500) daj dół z 9A - będzie najtaniej i najlepiej. Żeby zrobić z tego 200 koni będziesz się musiał mocno postarać Sportowe wałki i porządny wydech to podstawa. Porting głowicy obowiązkowy, a przydaly by się jeszcze większe zawory i większa przepustnica. O strojeniu porządnym to nawet nie wspominam
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Który lepszy blok 2.0
Przepustnice mam zamiar orzenić ABF rozwiert na 68mm z kolektorem KR
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
- Lokalizacja: Cambridge
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
Jakie przeznaczenie silnika ( dupowóz czy jakaś wyscigowka)? Jak dupowóz to może warto pomyśleć o wale z tdi. Bezpieczne obroty kolo 7k rpm ale pojemność większa i pewnie moment tez większy.
VW Bora TDI-sold
Który lepszy blok 2.0
A co sam wał zdziuała? Trzeba jakies korby itp
Raczej ścigawka bedzie
A co myslicie o 1.8 rozwiercone na 2.0 albo poprostu 9A z wałem od KR i tłoki od 7A (82.5mm) jaką by to charekterystyke miało?
No i pojemnoś mniejsza wiec nie wiem czy by stracił czy zyskał
Raczej ścigawka bedzie
A co myslicie o 1.8 rozwiercone na 2.0 albo poprostu 9A z wałem od KR i tłoki od 7A (82.5mm) jaką by to charekterystyke miało?
No i pojemnoś mniejsza wiec nie wiem czy by stracił czy zyskał
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
- Lokalizacja: Cambridge
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
Gdzieś widziałem takiego składaka blok ABF ,korby ABF , wał tdi 95.5, tłoki 9a podobno niższe . Większa pojemność = wiecej mocy. Do tego splanowac glowice żeby st sprezania podbić i powinno być ciekawie. Jak bredze niech mnie ktoś poprawi.
VW Bora TDI-sold
Który lepszy blok 2.0
możesz mieć racje ale tutaj toczy sie bój zależności skoku tłoka do średnicy i długości korby, opcji jest wiele ale nie wiadomo w którą stronę iść???
czy duża średnica mały skok czy duży skok mniejsza srednica, czy moze prawie na równo???
każdy silnik inaczej bedzie reagował na pedałgazu
czy duża średnica mały skok czy duży skok mniejsza srednica, czy moze prawie na równo???
każdy silnik inaczej bedzie reagował na pedałgazu
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Który lepszy blok 2.0
MAsz moze link do tego tematu z TDI?
Tylko zastanawia mnie czy taki silnik nie miałby charakterystyki diesla czyli niski mocny moment natomiast słabo na górze.
Tylko zastanawia mnie czy taki silnik nie miałby charakterystyki diesla czyli niski mocny moment natomiast słabo na górze.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
- Lokalizacja: Cambridge
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
Jest gdzieś na clubgti w dziale rolling road. Jeśli chodzi o charakterystykę to wydaje mi się ze to zależy od kolektorów ssacego i wydechowego ( długość ,srednica). A co do głównego tematu to jak masz kasę na mechanike do glowicy i walki z 280st to kr rozwiert na tłoki z 9a tyle ze potem trzeba z bloku zbierać . A tak to tak jak ktoś pisał nie ma większej różnicy do ~7000 rpm wydaje mi się . Jedyne co to przyspieszenie tloka na krótkiej korbie jest chyba większe.
VW Bora TDI-sold
Który lepszy blok 2.0
tłoki nie z 9A tylko 7A, bliźniak audi 2.2 20V turbo tylko 2.3 (średnica 82.5mm zamiast 81mm) i wolnossący
no do 7500 bez inwestycji w mechanike który najlepiej bedzie sie zachowywał?
A moze włąśnei ten wał od TDI zapodać najtrudniejszą częscia to było by pewnie go obrobić
no do 7500 bez inwestycji w mechanike który najlepiej bedzie sie zachowywał?
A moze włąśnei ten wał od TDI zapodać najtrudniejszą częscia to było by pewnie go obrobić
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- qbejs
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
Oblicz sobie prędkość tłoka i się dowiesz czy będzie bezpiecznie. Poza tym do 8k rpm to wydoli na hydro po modach skoro ja mialem u siebie soft na 7600rpm i jeździł normalnie a znam 9A z limiterem 7800 na mocniejszych springach tylko i lata juz drugi sezon bez awarii - oczywiście pytanie czy będzie sens go tak wysoko kręcić
VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
- Lokalizacja: Cambridge
- Kontakt:
Który lepszy blok 2.0
http://www.clubgti.com/forum/showthread ... 020&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Bora TDI-sold
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości