Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Mateusz90
- Użytkownik

- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
- Lokalizacja: Nebraska
Post
autor: Mateusz90 » wt lis 22, 2011 07:29
Witam
z maglownicy nagle zaczęło mi ciec jak z kranu przy lewym drążku kierowniczym na allegro widzę że maglownice do mk3 nie są aż takie drogie około 150zł
z wymianą sobie poradzę samemu

teraz pytania
-mój golf ma silnik 1,9sdi na allegro widzę maglownice do 1,9tdi czy typ silnika ma tutaj jakieś znaczenie czy poprostu mk3 to mk3?
-drugie pytanie czy trudno jest zregenerować maglownice?moze lepiej samemu by było ja rozebrać i wymienić jakiś uszczelnaicz niż kupić używkę na allegro bo nowa to zadrogi biznes.
-
don vittorio
- rock n roll

- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
Post
autor: don vittorio » wt lis 22, 2011 08:32
Mateusz90 pisze:-mój golf ma silnik 1,9sdi na allegro widzę maglownice do 1,9tdi czy typ silnika ma tutaj jakieś znaczenie czy poprostu mk3 to mk3?
Możesz spokojnie brać. Nie ma znaczenia. MK3 to MK3.
Mateusz90 pisze:drugie pytanie czy trudno jest zregenerować maglownice?moze lepiej samemu by było ja rozebrać i wymienić jakiś uszczelnaicz niż kupić używkę na allegro bo nowa to zadrogi biznes.
Lepiej kupić używkę i zamontować. Samemu nie ogarniesz naprawy.
Edit: dobrą używkę!!
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
-
Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » wt lis 22, 2011 14:10
Mateusz90, kupując na wszelki wypadek porównaj wygląd ze swoją, sa dwie marki różniące się wyglądem rury maglownicy - gładka lub karbowana masz miec tą samą.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
Mateusz90
- Użytkownik

- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
- Lokalizacja: Nebraska
Post
autor: Mateusz90 » wt lis 22, 2011 15:20
Dzięki
gdzieś właśnie o tym czytałem ze są dwa rodzaje tej rury i różnią też się wieloklinem jak dam dzisiaj rade to wymontuje wieczorem ją a jutro podjadę na szrot kupić taką samą chyba ze nie będą mieli to allegro
-
Kriss_Lodz
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:31
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
Post
autor: Kriss_Lodz » wt lis 22, 2011 16:25
Były 2 rodzaje układów kierowniczych

i różnią się np. wieloklinem do kolumny kier. TRW/KOYO i ZF. Uszczelniacze posiada firma SIMBO i wymiana wcale nie jest trudna, sprawa się jednak komplikuje bo w 99% przypadków trzeba szlifować listwę zębatą i w 90 % przypadków listwa ma wyrobione zęby w środkowej części.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to chętnie pomogę pracowałem przy regeneracji maglownic.
Nie masz co zrobić z kasą?? ........ Zostań klientem stacji ASO
-
Mateusz90
- Użytkownik

- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
- Lokalizacja: Nebraska
Post
autor: Mateusz90 » wt lis 22, 2011 21:51
ok dzięki ale raczej kupię używana
swojej dziś nie dałem rady wykręcić jeden przewód hydrauliczny jest mocno zapieczony klucz mi pękł więc pewnie się urwie a nie wykręci szarpiąc go,i żle zrobiłem bo końcówek drążków nie zbiłem na początku a teraz próbując je zbić cala ława z zawieszeniem jak jest odkręcona przesuwa się

więc wykręcę drążki od maglownicy dziś nie zrobiłem tego bo nie miałem klucza jutro sobie zorganizuję klucz a ten przewód co zapiekl się odkręcę gdzieś wyzej w innym miejscu i dopiero jak będę miał cała maglownice na wierzchu pomęczę go.

a moglownica jest tak zużyta ze po zdjęciu gum osłaniających te przeguby kuliste na drążkach normalnie wylewał się płyn.
Edit:
dzisiaj wyjąłem tą maglownice i kupiłem już używaną jutro postaram sie ją zamontować
-
Mateusz90
- Użytkownik

- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
- Lokalizacja: Nebraska
Post
autor: Mateusz90 » czw lis 24, 2011 22:45
zamontowałem maglownicę i wszystko by było ok wspomaga dobrze nie ma wycieków tylko kierownica stoi o 90stopni krzywo dokładniej to jak powinna być poziomo jest w pionie,na zbieżności chyba nie dadzą rady tyle ustawić.
próbowałem przesunąć ten łącznik miedzy krzyżakami kolumny kierowniczej i tam przestawić ale nie chce sie przesuwać jak bym zdjął kierownicę i przełożył to będzie dobrze czy np:kierunkowskazy nie będą dobrze odbijały?

ale z tego co pamiętam jak w golfie pierwszej generacji zdejmowałem kierownice to za odbijanie kierunków odpowiada taka wypustka z tyłu kierownicy więc po przełożeniu jej na wieloklinie aby stała prosto będzie wszystko dobrze?
-
Kriss_Lodz
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:31
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
Post
autor: Kriss_Lodz » pt lis 25, 2011 14:15
Pewnie że będzie dobrze

dokładnie za odbijanie kierunków odpowiada wypustka więc nie będzie żadnego problemu
Nie masz co zrobić z kasą?? ........ Zostań klientem stacji ASO
-
Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » pt lis 25, 2011 15:14
Mateusz90, to jest efekt niewłasciwego wstepnego ustawienia maglownicy przy montażu. Pomijając kwestię kierunków to musisz to poprawić, żeby koła jednakowo w obie strony się skręcały - o ten sam stopień. Chodzi ot to że przy montażu maglownica ma być tak ustawiona żeby końce listwy symetrycznie na tyle samo wystawały z obu stron. Teraz to poprawisz wkręcając drazek z jednej a wykręcając z drugiej strony, a dokładnie już końcówkami. Zresztą zrobią ci to jak pojedziesz na zbieżność. Chociaz lepiej byłoby żeby ją wyjąc ustawić i włożyć w odpowiedniej pozycji wieloklin, własnie dlatego żeby kierunki odbijały we właściwej pozycji bo teraz to moze nie być idealnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
Kriss_Lodz
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 11:31
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
Post
autor: Kriss_Lodz » pt lis 25, 2011 18:32
żeby końce listwy symetrycznie na tyle samo wystawały z obu stron
I błąd z prostej przyczyny w lewo jest inny promień skrętu niż w prawo różnice są kilkustopniowe wiec nie widać tego gołym okiem, nie mam w tej chwili dostępu do dokładnych danych w poniedziałek podeślę dokładne dane
Nie masz co zrobić z kasą?? ........ Zostań klientem stacji ASO
-
Mateusz90
- Użytkownik

- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
- Lokalizacja: Nebraska
Post
autor: Mateusz90 » sob lis 26, 2011 10:34
przełożyłem kierownicę i dla mnie jest dobrze promienie skrętu ok w żadna stronę koło nie obciera
a listwa jest mniej więcej tyle samo wysunięta bo przed włożeniem jej do samochodu ustawiłem ja tak aby mogła wychylić sie w obie strony po tyle samo tzn. po 1,5obrotu tylko później krzyżak krzywo mi się zapiął do kolumny kierowniczej;
a na chłopski rozum to jak by była krzywo listwa w maglownicy przy montażu to po przełożeniu kierownicy by było dobrze
-
stanley249
- Nowicjusz

- Posty: 2
- Rejestracja: śr lis 30, 2011 00:14
Post
autor: stanley249 » czw gru 01, 2011 22:10
Witam!
Posiadam Golfa III 1,6 benzyna z 1995r. ze wspomaganiem kierownicy.
Ostatnio miałem problem właśnie ze wspomaganiem gdyż ciekła mi maglownica pod harmonijkową gumą. Pojechałem na warsztat i dowiedziałem się że zarówno kupno nowej jak i regeneracja starej jest nie na moją kieszeń. Podpowiedzieli mi panowie z warsztatu, że mogę jechać na szrot więc tak zrobiłem. Założyli mi, lecz po krótkim czasie problem ten sam (wyciek z pod gumy lecz tym razem już z obydwu stron). Myślałem, że się wścieknę. Kupno ponownie ze szrotu to na dwoje babka wróżyła, bo nie wiadomo czy będzie działać czy nie a przecież za robociznę na warsztacie też sobie liczą. Dlatego chciałem się Was poradzić czy można zakupić nową przekładnię bez wspomagania (bo wiem że jest o wiele tańsza od tej ze wspomaganiem) i założyć ją, potem odłączyć pompę wspomagania i usunąć zbiorniczek?
Czy będzie mi pasowała taka przekładnia na śruby, zaczepy itp. bo z tego co wiem to rozstaw drążków jest taki sam przy Golfie III.
A może zrobić to tak, kupić mniejszy pasek, usunąć koło zamachowe od pompy, założyć pasek pomijając pompę wspomagania i jeździć po prostu bez wspomagania na przekładni ze wspomaganiem. Słyszałem, że będę miał duży opór w kierownicy zanim wyleci cały płyn od wspomagania no, ale jakby już wyleciał ten płyn to czy byłaby możliwa jazda w taki właśnie sposób bez konieczności kupna nowej przekładni? Czy nie uszkodzi się przy takim rozwiązaniu maglownica? A może po prostu będę miał Golfa bez wspomagania i nie będę musiał się martwić o to, że płyn mi wycieknie i zatrze mi się pompa.
Proszę o jakieś rady na ten temat. Tak jak powiedziałem kupno nowej ze wspomaganiem i regeneracja tej co mam nie wchodzi w grę bo to nie na moje pieniądze. Proszę o jakieś inne podpowiedzi o ile są. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
-
Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » pt gru 02, 2011 01:32
dla mnie rzecz bylaby w miarę prosta, kupiłbym na szrocie taką jak ma być ale pod warunkiem że dostanę na nią gwarancję rozruchową. Jeżdząc bez pompy maglownicę zniszczysz - bez sensu. Zakładając maglownicę bez wspomagania musisz mieć inne drążki, czyli zakupić razem z drążkami lub dokupić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
stanley249
- Nowicjusz

- Posty: 2
- Rejestracja: śr lis 30, 2011 00:14
Post
autor: stanley249 » pt gru 02, 2011 14:06
Ale gdybym kupił nową maglownicę bez wspomagania i do tego odpowiednie drążki to czy by mi wtedy wszystko pasowało? Czy wtedy mógłbym wymontować pompę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość