Akumulator / Alternator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Akumulator / Alternator
Witam
Jestem mlodym kierowcą , nie posiadam duzej wiedzy o sprawach mechanicznych mojego pojazdu dlatego postanowilem się poradzic was
Posiadam od półtorej roku golfa 3 , rocznik 1993 , silnik 1.9 TDI
W tamtą zime nie mialem zadnych problemow z akumulatorem az do czasu kiedy oddalem golfa (na wiosne) do mechnika na wymiane zawieszenia . Zostawił on kluczyk w stacyjce co spowodowało rozładowanie akumulatora . A że to pozniej lato to akumulator dawał rade .
Przyszła kolejna zima i zaczął sie poważy problem . Mój akumulator potrafi robic problem co miesiąc , a ostatnio po 2 tygodniach sie rozładował . Posiadam własny prostownik i laduje go jesli nawali . Lecz problem w tym ze w poprzednią zime jak kupilem auto , nie musialem ladowac go ani razu , nie sprawiał zadnych problemow . Natomiast teraz jak juz pisalem zdarza sie ze musze go ladowac co 2 tygodnie
Niepokoi mnie ten problem . Akumulator jest doszczetnie padniety . Objawy są takie ze przekrecam kluczyk i tylko przygasają kontrolki , nawet nie kręci . Nie jest to wina stacyjki poniewaz kiedy naladuje akumulator pali prawie na dotyk .
Więc pytanie do was , czy akumulator skonczył swój żywot czy moze problem jest w tym ze alternator nie laduje go podczas jazdy ? Jak moge sie dowiedziec czy moj alternator jest wporzadu . Lub w jaki sposob moge stwierdzic czy moj akumulator poprostu zakonczył swój żywot ?
Pozdrawiam
Jestem mlodym kierowcą , nie posiadam duzej wiedzy o sprawach mechanicznych mojego pojazdu dlatego postanowilem się poradzic was
Posiadam od półtorej roku golfa 3 , rocznik 1993 , silnik 1.9 TDI
W tamtą zime nie mialem zadnych problemow z akumulatorem az do czasu kiedy oddalem golfa (na wiosne) do mechnika na wymiane zawieszenia . Zostawił on kluczyk w stacyjce co spowodowało rozładowanie akumulatora . A że to pozniej lato to akumulator dawał rade .
Przyszła kolejna zima i zaczął sie poważy problem . Mój akumulator potrafi robic problem co miesiąc , a ostatnio po 2 tygodniach sie rozładował . Posiadam własny prostownik i laduje go jesli nawali . Lecz problem w tym ze w poprzednią zime jak kupilem auto , nie musialem ladowac go ani razu , nie sprawiał zadnych problemow . Natomiast teraz jak juz pisalem zdarza sie ze musze go ladowac co 2 tygodnie
Niepokoi mnie ten problem . Akumulator jest doszczetnie padniety . Objawy są takie ze przekrecam kluczyk i tylko przygasają kontrolki , nawet nie kręci . Nie jest to wina stacyjki poniewaz kiedy naladuje akumulator pali prawie na dotyk .
Więc pytanie do was , czy akumulator skonczył swój żywot czy moze problem jest w tym ze alternator nie laduje go podczas jazdy ? Jak moge sie dowiedziec czy moj alternator jest wporzadu . Lub w jaki sposob moge stwierdzic czy moj akumulator poprostu zakonczył swój żywot ?
Pozdrawiam
Akumulator / Alternator
koperson, ja bym zrobił tak.Po dłuższym postoju autka podepnij jakiś miernik napięcia i sprawdz naładowanie akumulatora bez uruchamiania silnika.Miernik powinien wskazac min.12v.Jeśli jest mniej niż podana wartośc to już niedobrze.Żeby wykluczyc awarię alternatora odpal maszyne,włacz światła,radyjko i podepnij ponownie miernik do klem.Wskazanie przy dobrym ładowaniu powinno byc w okolicach13,9-14,5v.
Re: Akumulator / Alternator
Pierwsza odp za bardzo nieprecyzyjna 12V to juz rozładowany aku ( każde ogniwo daje 2,1V ) , przy 11,9V juz nieodwracalnie sie zasiarcza, wpełni naładowany po nocy bez obciazenia 12,6-12,7V lub więcej to 100% naładowany , 90% - 12,5V, 80% naładowania 12,4V i tak dalej , poniżej 12,4V wymaga szybkiego doładowania, wpełni odpowiedz da test, podjedz do tych co handluja aku to ci sprawdza czy jest ok, czy ma prąd rozruchu wg normy, nie może być mniejszy niż 80% wartości fabrycznej, prąd ładowania sprawdzamy na jałwoym po właczeniu wszystkich odbiorników i powinien byc tak jak kolega podaje.Masac81 pisze:koperson, ja bym zrobił tak.Po dłuższym postoju autka podepnij jakiś miernik napięcia i sprawdz naładowanie akumulatora bez uruchamiania silnika.Miernik powinien wskazac min.12v.Jeśli jest mniej niż podana wartośc to już niedobrze.Żeby wykluczyc awarię alternatora odpal maszyne,włacz światła,radyjko i podepnij ponownie miernik do klem.Wskazanie przy dobrym ładowaniu powinno byc w okolicach13,9-14,5v.
Akumulator / Alternator
witam. posiadam podobny problem tylko, że to raczej na stówe wina akumulatora bo nawet w lato na postoju troche muza poleciała i już aku kaszlał.. wiec pytanie moje brzmi jaki aku do mk2 1.6 D (JP), ile dokładnie Ah żeby było dobrze ?
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Akumulator / Alternator
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumulator / Alternator
dziękowac
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumulator / Alternator
a czy 74 Ah da rade naładowac alternator w 1.6 D ??
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumulator / Alternator
takkappi pisze:a czy 74 Ah da rade naładowac alternator w 1.6 D ??
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Akumulator / Alternator
żebyśmy se dobrze zrozumieli bo troche nie jasno napisałem i można zrozumiec dwuznacznie czyli alternator w 1.6 D bez problemu będzie ładował aku 74 Ah ??
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumulator / Alternator
tak naładuje tylko żebyś miał prawidłowe ładowanie z altka.kappi pisze:żebyśmy se dobrze zrozumieli bo troche nie jasno napisałem i można zrozumiec dwuznacznie czyli alternator w 1.6 D bez problemu będzie ładował aku 74 Ah ??
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości