Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piatkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 19:17

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: piatkowski » pt lis 18, 2011 14:28

Witam,
od jakiegoś czasu zauważyłem (głównie z rana), że przy skręcaniu w prawo (przy większych przeciążeniach) gaśnie mi silnik (wyłącza się wspomaganie itd). Ostatnio przy hamowaniu to samo się podziało po wysprzęgleniu, a często bywa tak, że obroty spadają i czasem zamurgają kontrolki (aku i olej). Czasem też przygasa podświetlenie lekko.

Wkurza mnie to i dziś przed domem odpaliłem silnik i przekręciłem kierownicę na maxa w lewo i zaczęło coś trzeć.. nie metalicznie. Przy skręcie w prawo troche mniej trze. Niestety nie mogę sprawdzić dokładnie, co to jest.

Wymieniałem ostatnio sprzęgło u mechanika, ale chyba to nie jest powodem, bo wcześniej tak samo się działo.

Czy mógłby mi ktoś doradzić, co to mogłoby być i ewentualne koszty naprawy?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: pinstonvw » pt lis 18, 2011 15:24

Wypadałoby napisać co to za silnik masz??? Skoro coś Ci trze przy skręcie to albo nie masz płynu wspomagania, albo pompa się zaciera. Sprawdź to na początek.


...

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: marcin7x5 » pt lis 18, 2011 15:40

Co do odgłosów to raczej pompa od wspomagania jest juz lekko sfatygowana. Gasnie ci pewnie bo masz brudną przepustnicę. Wyczyść ją i zaadoptuj.



piatkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 19:17

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: piatkowski » pt lis 18, 2011 15:52

Silnik 1.4 benzyna (z lewej widać).
Mechanik mówił, że rozbierali blok silnika, żeby się tam dostać, mówił, że jest wszystko sprawne. Mam podjechać za jakiś czas na kontrolę, to zobaczymy co jest nie tak.
Jaki jest koszt wymiany pompy?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: pinstonvw » pt lis 18, 2011 16:14

Pompa używka ok 100zł i może drugie tyle max za wymianę. Zdejmij sobie pasek klinowy i zobaczysz czy wyje dalej, bo może coś gdzieś Ci ociera.


...

piatkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 19:17

Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: piatkowski » czw gru 01, 2011 17:17

Z pompą póki co dam sobie spokój ze względu na koszty...
Doszedłem do wniosku, że powodem gaśnięcia na niskich obrotach (po wysprzęgleniu) może być silniczek krokowy przepustnicy. Gaśnie mi teraz prawie przy każdym skrzyżowaniu.
Mam Golfa III 1.4 60KM benzyna... i chciałbym dowiedzieć się, jaki silniczek pasuje do niego (ilość pinów) i jaki to jest koszt mniej więcej? Ewentualnie, czy dam radę go samemu wymienić przed blokiem, czy są jakieś trudności w dopasowaniu go na miejsce starego.



piatkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 19:17

Re: Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: piatkowski » pt gru 02, 2011 15:44

Zdjąłem dziś obudowę filtru powietrza. Gniazdo silniczka (prawdopodobnie, gdyż to jedyne które znalazłem wokół) zmierzyłem omomierzem. Zaznaczone piny zwracają mi:
- pozycja zamknięta ~10 Ohm
- pozycja w pełni otwarta ~15 Ohm

Na innych pinach rezystancja jest nieskończenie wielka, chyba, że styki są brudne. Czy w tym typie złącza też obowiązuje norma "3-200 Ohm"?

Zdjęcie tego, co zastałem:
Obrazek



piatkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 17, 2010 19:17

Re: Gaśnięcie silnika, tarcie przy skręcie kół

Post autor: piatkowski » czw gru 08, 2011 23:51

Podsumowując moje zmagania...
-usterka: brudna przepustnica
-naprawa: wyczyszczenie przepustnicy, samodzielna adaptacja vagiem

Obecnie po wysprzęgleniu obroty wskakują na 2000 i spadają do 1000. Tylko przy jeździe, dojeżdżaniu do skrzyżowania.. w miejscu obroty po wysprzęgleniu nie zmieniają się - 1000... Spróbuję ponownie na rozgrzanym silniku zrobić adaptacje, chyba, że przepustnica sama się wyreguluje..

Posiadam tego golfa ponad rok i pierwszy raz mam tak, że na dwójce mogę jechać bez gazu i mi nie gaśnie! Cudowne uczucie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości