Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: qbejs » czw lis 17, 2011 00:19

Wg. mnie do 200hp nie ma co kuć. Doprężające tłoki robie te JE Pistons, Wiseco etc.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » czw lis 17, 2011 13:45

Oczywiście można iśc do 200 ta dfroga ale można tez dopreżyć a np. nie stosować wałków. Poźniej ew. walki mogły by jeszcze tylko wzmocnić.

Mysle narazie o jakiejs tanszej metodzie na doprezenie na ori gratach bo te tłoki z 7A wydają sie być ciekawym rozwiazaniem. Jeżeli to niew da rady to można nabyc wossnera w dowolnym wymiarze za 2000 PLN

ale po co wydawać tyle jak mozna mniej, a kucie mysle ze jest zbedne przy dopreżeniu 12:1 np
Ostatnio zmieniony czw lis 17, 2011 23:28 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: qbejs » czw lis 17, 2011 18:11

Heh, jak dla mnie to zaczynasz od robotę od końca. Najpierw wykorzystaj to co masz z fabryki, dodaj wałki ( oraz ITB najlepiej) i wykorzystaj w 100% możliwości głowicy. Dopiero wtedy dopręż motor. Samo 2k zł to tłoki a gdzie reszta kasy którą pochłonie Ci remont.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » czw lis 17, 2011 20:19

profi porting to pierwsza rzecz jaka zamierzam zrobić, ITB nie chce; ma być kolektor z KR. Wałki mogły by byc na koncu z racji tego, ze najłatwiej je w sumie zmienic. A o tłoki pytam gdzyz jeżeli bede chciał zrobić remont to i tak coś musze w tej kwesti zdziałac, (bo mam jeden inny tłok zresztą) ostatecznie lizne troche blok i podfrezuje kieszenie tłoków aby doprężyć.

Jeżeli mam wydac 2k PLN na tłoki to jednak wole wałki

ale jak da sie to zrobić na ori tłokach z jakiego VAG'a (co napewno bedzie tańsze) to czemu nie

Zobrazuje mój problem bo może to też coś naświetli:

Mam 9A na digi I; wałki ABF
planuje mu wykonac remont ale z racji tego ze przy składaniu tego silnika było widac już jakieś tam progi chciałbym go zremontować i złożyć na ori gratach

najpierw myslałem o rozwierceniu bloku KR ale wsumie nie jest to wcale takie łatwe (wykorbienie 2.0), wiec pomyslałem w druga stronę, dać wieksze tłoki a blok 9A rozwiercić (czyt. pozbyć sie progu) ale znowu ori tłoki najbliższe to tylko z 4.2 i zrobić tuleje na taki wymiar tez nie jest łatwe. Więc pewnie zostaje:

tulejowanie (nie mam doświadczenia nie wiem jak to sie sprawdza)
albo rozwiert i nadwymiar. Niestety ceny tłoków sa niemałe wiec zostając przy tej opcji najkożystniej byłoby kupić wossnera pod dowolny wymiar z doprężeniem.
A jezeli juz o doprezeniu wspomniałem to pomyslałem że może jakieś tłoki koncernowe jak nie pojemność to stopień sprezania mi załatwią i dlatego moje propozycje. Myśle ze takimi tłokami można coś wskrzesać za niewielką kase skoro i tak mam zamiar zmienić tłoki (bądź tuleje)

Jest jeszcze opcja zakupienia bloku od ABF'a ale też niewiadomo w jakim stanie (plusy to czujnik wału pod ewentualny Digi 3)

głowica i wałki to oczywiści najmniejszy problem ale chce mieć dobry blok
Ostatnio zmieniony czw lis 17, 2011 23:43 przez Marszall, łącznie zmieniany 2 razy.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » czw lis 17, 2011 20:55

A te tłoki z 7A da jakoś ugryźć? Rożnica w wyskości denka wynosi 3.6 mm chyba troche przy dużo jak na dopreżenie? Podejżewam że na frezowanie kieszeni zabrakło by miejsca


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: 16vg60 » sob lis 19, 2011 22:18

Marszall nie kombinuj i skladaj 9a ,kup ori tloki a jak masz blok wylatany to poszukaj cos w dobrym stanie i juz
http://moto.allegro.pl/vw-passat-b3-2-0 ... 24387.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz kpl. dol glowica sciagnieta to i wszystko mozna sprawdzic a jak chcesz to mam na sprzedaz blok kr-a po szlifie bez progow z tlokami MAHLE do tego wal na glownym po szlifie ,korby nominal :grin: w silniku byl robiony remont kpl. bo panewki ma oryginalne audi/vw z 96r.{ktos kiedys grubo zaplacil za taki remoncik} :D
PS.pytales w innym temacie o przepustnice z s2 w poniedzialek zmierze to ci odp.


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » ndz lis 20, 2011 12:37

mysle ze w dobrym stanie bez progów 9A to bedzie ciężko znaleźć. A w kwesti tulejowania - sprawdza sie takie rozwiązanie?

dziękiza link na allegro stoi goły ABF za 600 pln :bajer: (z głowicą)


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: qbejs » ndz lis 20, 2011 16:46

Bo ja wiem czy trudno, mój przy 305k km miał blok w bdb stanie i gdyby nie rozwiert pod kucizne to możnaby zostać przy ori tłokach. Ale jak masz ABF'a to bierz, głównie ze względu na wbudowany czujnik położenia wału bo prędzej czy później i tak skończysz ze standalone ale jakimś nowszym motronick'iem.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » ndz lis 20, 2011 16:53

moze głupie pytanie ale czy nie ma problemów z tym wyższym blokiem w ABF chodzi o wadzenie kolektora o maskę itp


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » ndz lis 20, 2011 16:58

Kur$#@%^$!&! Już sam nie wiem, chciałbym zbudowac mocne N/A ale sam nie wiem jauż na jakich gratach,
Chyba ostatecznie bedzie najlepiej dorwać dobry blok od ABF'a obrobić profi głowice, dac wałki 276 i Digi 3 z ABF'a swapując obrobiona również przepustnice na kolektor KR 50

Myslałęm że coś mocnego wyciągne z 9A ale jednak wszystko zmierza ku ABF na digi 3 :crazy:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: toffic » ndz lis 20, 2011 17:49

Marszall pisze:moze głupie pytanie ale czy nie ma problemów z tym wyższym blokiem w ABF chodzi o wadzenie kolektora o maskę itp
No ABF jest wyższy ale w Goflie 2 to nie powinien być problem



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

Re: Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: 16vg60 » ndz lis 20, 2011 21:02

qbejs pisze:Bo ja wiem czy trudno, mój przy 305k km miał blok w bdb stanie i gdyby nie rozwiert pod kucizne to możnaby zostać przy ori tłokach. Ale jak masz ABF'a to bierz, głównie ze względu na wbudowany czujnik położenia wału bo prędzej czy później i tak skończysz ze standalone ale jakimś nowszym motronick'iem.
dokladnie ,jestem tego samego zdania ze w 16-ch bloki nie leca az tak bardzo jak w g60 jeszce nie trafilem na blok w 16 z ponadprzecietnymi progami wiec Marszal zima dluga szukaj dobrego bloku i daj spokuj z jakimis rozwiertai lepiej zainwestuj w inne fanty :hmm:
a co do abfa w mk2 to luz


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: Marszall » ndz lis 20, 2011 23:30

wiec chyba bym sie skusił jednak na ABF'a bo poprostu przyrosty większe na digi 3 a i tak mam zamiar drugą głowice od ABF'a kupić wiec mozę z całym ABF'em by sie dało. No mój z tego co pamiętam miał juz progi może nie duże ale zawsze (wogóle to kiedyś kupiłem na swap 1.8 PL ale że miał spore progi to kupiłem tego 9A z mniejszymi)


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Rozwiert 9A robimy moc bez turba

Post autor: toffic » pn lis 21, 2011 00:28

Marszall pisze: bo poprostu przyrosty większe na digi 3
Możesz to jakoś uzasadnić?? Albo rozwiń o co dokładnie ci chodzi



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości