Rozwiert 9A robimy moc bez turba
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
Witam wszystkich zaświtałmi w głowie pewien pomysł:
Chciałbym wsadzić większe (czyt. wiekszej srednicy) tłoki do swojego 9A. Wiąze sie to tez z tym że blok jest juz troche wysłuzony i przydał bys się mu slif.
Na zagranicznych forach doczytałem sie ze ktos wsadza tłoki 84,5 mm od Audi V8 4.2 do ABF'a. Co ciekawe Audi ma prawie taki sam skok tłoka co 9A - 93 V8 w opozycji do 82.8 z 16v. Stopień spręzania podają podobny bo 10,5:1
Zostaje jeszcze kwestia przerobienia tłoków pod natryski (tzn. audi tez ma natryski lecz być może bedą wadzić)
kwestia swożni?
I kwestia głowicy i uszczelki pod głowice?
jakieś pomysły?
Chciałbym wsadzić większe (czyt. wiekszej srednicy) tłoki do swojego 9A. Wiąze sie to tez z tym że blok jest juz troche wysłuzony i przydał bys się mu slif.
Na zagranicznych forach doczytałem sie ze ktos wsadza tłoki 84,5 mm od Audi V8 4.2 do ABF'a. Co ciekawe Audi ma prawie taki sam skok tłoka co 9A - 93 V8 w opozycji do 82.8 z 16v. Stopień spręzania podają podobny bo 10,5:1
Zostaje jeszcze kwestia przerobienia tłoków pod natryski (tzn. audi tez ma natryski lecz być może bedą wadzić)
kwestia swożni?
I kwestia głowicy i uszczelki pod głowice?
jakieś pomysły?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
najbardziej sie boje o ściankę bo zmniejszy sie stanowczo między cylindrami,
a co z uszczelką głowicy?
a co z uszczelką głowicy?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
jeśli chodzi o głoicwce to kiedyś ktoś pisał, że da rade wsadzić od 4.2, tylko trzeba jakieś kanały zaślepić, były nawet fotki
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
z ta głowica od 4.2 to chyba nie jest tak łatwo, bo pomijajac kanały dochodzi jeszcze roznica w wałkach oraz ze komory ni sa centralnie nad tłokami 16v
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
To ze trzeba spływy oleju zaślepić to szczegół. W 9A da rozstaw cylindrów ma 88mm a tłoki maja po 84.5mm więc bez rozsunięcia tłoków nie da się tego zrobić bo wychodzi za cienka ścianka.
Marszall nie utrudniaj sobie życia, różne rzeczy się da zrobić - ale czy jest sens? W motorsporcie rozwiercali nawet do 85mm...
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=187653" onclick="window.open(this.href);return false;
Marszall nie utrudniaj sobie życia, różne rzeczy się da zrobić - ale czy jest sens? W motorsporcie rozwiercali nawet do 85mm...
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=187653" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
Własnie znam ten temat bo czytałem ale tam przesuwali cylindry mimośrodowo wiec w moim silniku bedzie cieżko to zrobić.
Czyli zostaje albo tulejowanie albo rozwier pod nadwymiar. Orjętuje się ktoś ile kosztuje tulejowanie lub tłoki pod nadwymiar do 9A?
Czyli zostaje albo tulejowanie albo rozwier pod nadwymiar. Orjętuje się ktoś ile kosztuje tulejowanie lub tłoki pod nadwymiar do 9A?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
A może jeszcze inaczej, da sie jakimiś tłokami z grupy VAG doprężyć 9A?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- qbejs
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Kontakt:
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
A jakie moce chcesz atakować, że chcesz doprężać tlokami ?
VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
hmm każdy koń na + to już coś 185 - 195 KM
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
czyli doprężające to tylko wosner zostaje, ale zauważyłem że ma w ofercie 84 mm tłoki doprężające, ale czy ktoś takie cos stosował? Są do 9A 82,5mm aż do 84 właśnei z dopreżeniem na 12.3:1
co myslicie? takie doprężenie możnaby uzyskać planowaniem bloku i podfrezowaniem kieszeni na zawory nie?
co myslicie? takie doprężenie możnaby uzyskać planowaniem bloku i podfrezowaniem kieszeni na zawory nie?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
A zna ktoś odległość od swożnia do denka tłoka z 7A? Średnice ma 82,5mm a sworzeń 20mm ale nie wiem jak z wysokością
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Rozwiert 9A robimy moc bez turba
Dobra chyba sam znalazłem:
So doing a little research of various engine compression heights, this is what I came up with:
2.2T I-5, VW 1.8 16V:
81.0 mm bore
86.4 stroke
144 mm rod length
32.8 compression height
VW 2.0 16v:
83 mm bore
92.8 stroke
144 mm rod length
29.8 compression height
2.3 7A:
82.5 mm bore
86.4 stroke
144 mm rod length
33.4 compression height ??
Weird, the 7a has the highest compression height of all the 4 valve head engines?
Podpowiedzcie plizzz co o tym myslicie? Jeżeli dobrze kminie to denka mają 3.6 mm wyżej da rade z tego cos zrobić?
So doing a little research of various engine compression heights, this is what I came up with:
2.2T I-5, VW 1.8 16V:
81.0 mm bore
86.4 stroke
144 mm rod length
32.8 compression height
VW 2.0 16v:
83 mm bore
92.8 stroke
144 mm rod length
29.8 compression height
2.3 7A:
82.5 mm bore
86.4 stroke
144 mm rod length
33.4 compression height ??
Weird, the 7a has the highest compression height of all the 4 valve head engines?
Podpowiedzcie plizzz co o tym myslicie? Jeżeli dobrze kminie to denka mają 3.6 mm wyżej da rade z tego cos zrobić?
Ostatnio zmieniony czw lis 17, 2011 20:54 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Re: Rozwiert 9A robimy moc bez turba
taką moc jaką chcesz uzyskać to zrobisz nie ruszając dołu silnika tylko trzeba zrobić głowice i dać ostre wałki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości