Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44
Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
Witam,
Znalazłem na powyższy temat już sporo wypowiedzi. Jednak w żadnym temacie nie było sytuacji takiej jak u mnie. W związku z tym zakładam nowy temat. Posiadam Golfa z 2000r. silnik AJM (115KM) na pompowtryskach. W tym momencie mam problem z gazami w układzie chłodzenia oraz z pośrednio z tym związanymi rzeczami. Objawy są następujące:
- samochód z rana w czasie odpalania mocno kopci na biało
- silnik pracuje nie równo
- ubytek płynu jest niezauważalnie mały
- po minucie pracy na postoju na obrotach ok 1400 obr/min kopcenie na biało znacznie się zmniejsza.
Objawy typowe. Diagnoza uszczelka pod głowicą....
Żeby historia była ciekawsza dodam trochę otoczki. Dwa tygodnie temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, bo były identyczne objawy jak opisane wyżej. Na starej uszczelce nie było jakiegoś bardzo wyraźnego śladu po przedmuchu. Głowica została splanowana, gniazda dotarte. Głowica była sprawdzona w firmie regenerującej głowice pod kątem pęknięć i nieszczelności. Okazało się, że są mikro pęknięcia od otworu którym wystaje końcówka wtryskiwacza do gniazd zaworowych. Te mikro pęknięcia były nad każdym cylindrem. Spec od głowicy stwierdził, że tymi pęknięciami gazy dostają się do kolektorów, natomiast przejścia gazów do kanału wodnego nie ma. Uszczelki wszystkie powymieniane. Złożone czyściutko.
W czasie demontażu zauważyłem, że na trzecim tłoku było trochę płynu. Na gładzi trzeciego cylindra mam również szare przebarwienie w kształcie pionowego pasa o szerokości ok 15mm (ponoć efekt przegrzania).
W tym momencie rozważam kolejne zrzucanie głowicy. Ale nie wiem czego szukać? Czy miał ktoś przypadek, żeby płyn przedostawał się przez tuleję? Jakiego typu są w moim aucie tuleje (mokre/ czy suche), czy są wymienne? Proszę o fachową opinię, gdybkom już na starcie dziękuję za ich gdybanie. Pozdrawiam
Konrad
Znalazłem na powyższy temat już sporo wypowiedzi. Jednak w żadnym temacie nie było sytuacji takiej jak u mnie. W związku z tym zakładam nowy temat. Posiadam Golfa z 2000r. silnik AJM (115KM) na pompowtryskach. W tym momencie mam problem z gazami w układzie chłodzenia oraz z pośrednio z tym związanymi rzeczami. Objawy są następujące:
- samochód z rana w czasie odpalania mocno kopci na biało
- silnik pracuje nie równo
- ubytek płynu jest niezauważalnie mały
- po minucie pracy na postoju na obrotach ok 1400 obr/min kopcenie na biało znacznie się zmniejsza.
Objawy typowe. Diagnoza uszczelka pod głowicą....
Żeby historia była ciekawsza dodam trochę otoczki. Dwa tygodnie temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, bo były identyczne objawy jak opisane wyżej. Na starej uszczelce nie było jakiegoś bardzo wyraźnego śladu po przedmuchu. Głowica została splanowana, gniazda dotarte. Głowica była sprawdzona w firmie regenerującej głowice pod kątem pęknięć i nieszczelności. Okazało się, że są mikro pęknięcia od otworu którym wystaje końcówka wtryskiwacza do gniazd zaworowych. Te mikro pęknięcia były nad każdym cylindrem. Spec od głowicy stwierdził, że tymi pęknięciami gazy dostają się do kolektorów, natomiast przejścia gazów do kanału wodnego nie ma. Uszczelki wszystkie powymieniane. Złożone czyściutko.
W czasie demontażu zauważyłem, że na trzecim tłoku było trochę płynu. Na gładzi trzeciego cylindra mam również szare przebarwienie w kształcie pionowego pasa o szerokości ok 15mm (ponoć efekt przegrzania).
W tym momencie rozważam kolejne zrzucanie głowicy. Ale nie wiem czego szukać? Czy miał ktoś przypadek, żeby płyn przedostawał się przez tuleję? Jakiego typu są w moim aucie tuleje (mokre/ czy suche), czy są wymienne? Proszę o fachową opinię, gdybkom już na starcie dziękuję za ich gdybanie. Pozdrawiam
Konrad
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44
Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
Proszę o konstruktywne podpowiedzi. Czy miał ktoś podobne objawy u siebie? I czy ktoś wie jaki typ tulei jest tu zastosowany?
Zima idzie, pasowało by mi podjąć jakieś działania. Z góry dzięki za pomoc
Zima idzie, pasowało by mi podjąć jakieś działania. Z góry dzięki za pomoc
Re: Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
Nie prosciej wymienić głowicę na nową i zrobić kompletny remont silnika?? Kupi sie używkę i też nie wiadomo do końca w jakiej kondycji sie trafi i ile pożyje...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lis 15, 2011 23:44
Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
Rozważałem wymianę głowicy. Problem w tym, że nie ma zbyt dużo takich głowic do sprzedania i nie mam pewności, że ta którą kupię, również nie będzie miała pęknięć. Poza tym, nie wiem, czy powodem jest głowica. W zakładzie w którym planowałem głowicę, sprawdzali mi ją wcześniej ciśnieniowo i próba wykazała brak przedmuchów, do układu chłodzenia. Moje podejrzenie padło na ten trefny cylinder. Silnika raczej nie wymienię, za duże koszty i niewiadoma.
Wezmę jeszcze starą uszczelkę i prześledzę dokładnie jej wygląd. Może uda mi się zauważyć coś co do tej pozy umknęło uwadze. Może górna powierzchnia bloku była jakoś wygięta i się dobrze nie uszczelniło.
Zauważyłem, że bezpośrednio po samej naprawie, przez parę dni, było lepiej, silnik palił na dygnięcie, z rana nie kopcił. Ciśnienie w układzie chłodzenia się zbierało, ale poza tym w miarę ok. Z dnia na dzień się pogarszało
Wezmę jeszcze starą uszczelkę i prześledzę dokładnie jej wygląd. Może uda mi się zauważyć coś co do tej pozy umknęło uwadze. Może górna powierzchnia bloku była jakoś wygięta i się dobrze nie uszczelniło.
Zauważyłem, że bezpośrednio po samej naprawie, przez parę dni, było lepiej, silnik palił na dygnięcie, z rana nie kopcił. Ciśnienie w układzie chłodzenia się zbierało, ale poza tym w miarę ok. Z dnia na dzień się pogarszało
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
Gazy w zbiorniczku wyrównawczym
kolego mi to wygląda na jakiś błąd przy planowaniu głowicy albo przy składaniu... a tak co do tej głowicy, ja bym pękniętej już nie zakładał...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości