Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » pn lis 14, 2011 20:47

Koledzy..jakie mogą być objawy zepsutego monowtrysku..Golf III 1.6 ABU.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: Paweł Marek » pn lis 14, 2011 22:50

arki, monowtrysk to układ zapewniający dostarczenie paliwa do silnika, jego podstawowa część to wtryskiwacz który sterowany jest przez sterownik silnika. Ale ma też kilka innych elementów, zależnie co się zepsuje silnik może nie zapalić albo pracować niewłaściwie. Pytanie jest tak ogólne że właściwie niema sensu bo konkretniej nie da się odpowiedzieć. Jeśli masz jakąś usterkę to ją opisz. Bo to tak jakbyś poszedł do doktora i zapytał go jakie są objawy zapalenia płuc, zamiast od razu mu powiedzieć co ci dolega.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » pn lis 14, 2011 23:39

no wiec...mój golfik posiada LPg. gdy rano go odpalę na benzynie przez jakaś minute pracuje normalnie, a później zaczyna pracować tak jakby się zalewał lub nie chodził na wszystkich garach, zaczyna kopcić na czarno, czuć nie przepalona benzyne w spalinach...gdy go przelacze na lpg to normalnie pracuje ale potrafi zgasnac..ma potworne spalanie benzyny, gdy jadę na lpg i wcisnę sprzęgło potrafi przygasać...lub jadąc np na 1 na wolnych obrotach to tez przygasa. Sonda wymieniona, pompa paliwa wymieniona, kable WN, kopułka wymieniona błędów nie ma bo badali go vagiem...dodam ze gdy nie mialem wogole benzyny i jeździłem na lpg to problemu z przygasaniem nie miał, dopiero gdy zatankuje PB to zaczyna tak jakby pracować na 2 paliwach, zreszta zauwazylem ze jeżdżąc na lpg spala również PB...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: Paweł Marek » pn lis 14, 2011 23:51

no to być szwankuje układ odcinający zasilanie wtryskiwacza benzyny w czasie jazdy na LPG, i lecisz na obu paliwach, albo strzeliła membrana w regulatorze ciśnienia benzyny, albo pękła podstawa pod wtryskiem. Proponuję mimo że niema błędów w komputerze to wykonaj reset sterownika silnika - opis na forum - i napisz o efektach, w dalszej kolejności kontrola podstawki pod zespołem wtryskowym może tamtędy lecieć lewe powietrze, i sprawdzenie kolektora wydechowego czy niema dziury przed sondą co zakłóca jej działanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » pn lis 14, 2011 23:56

czyli mam rozebrać cały monowtrysk łącznie z mixerem i dobrać się podstawy i membrany?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: Paweł Marek » wt lis 15, 2011 00:08

membrana jest u góry we wtrysku ale nie wiem ja się do niej dobrać, podstawa jest pod całym zespołem wtryskowym żeby wymieni,ć trzeba zdjąć go opisy znajdziesz na forum, ale najpiew jakaś diagnoza - spróbuj tego resetu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: grandi » wt lis 15, 2011 02:09

Megrane mozna kupić , wymieniałem , u znajomego było podobnie .Jesli dobrze pamietam polecial czujnik zasynago powietrza?
Lepiej zmienić monowtrysk


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » wt lis 15, 2011 17:29

a tak wogóle to jakie numery ma monowtrysk do 1.6 ABU? i jak ta membrana wygląda i jak ją dokładnie wymienić? ??



arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » wt lis 15, 2011 23:13

nikt nic nie doradzi?



Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: Dimateo » śr lis 16, 2011 08:58

Monowtrysk ma nr 032133 023B.



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: evilenko » śr lis 16, 2011 14:53

Tak jak pisze Paweł Marek najpierw sprawdź czy pomoże reset kompa. Jeśli problem na pewien czas zniknie to znaczy, że prawdopodobnie dotyczy emulacji sondy lambda przez sterownik od gazu. Pisałeś, że silnik odpala normalnie a po minucie zaczynają się problemy. Przez tą pierwszą minutę sonda nie jest jeszcze nagrzana i komputer podstawia domyślne napięcie sondy 0,45V. Następnie sonda się nagrzewa i ECU ustalając dawkę bierze jej sygnał oraz wyuczone wcześniej parametry i niestety również błędy. Właśnie te błędy ECU łapie podczas pracy na gazie, w szczególności gdy jest ustawiona emulacja na masę. Co do dużego spalania benzyny podczas jazdy na gazie: czarne spaliny i zalewanie silnika świadczą o tym, że ilości benzyny, które dostaje są ogromne. U mnie dopóki nie zmieniłem emulacji na odłączoną też ciągnął dużo benzyny podczas rozruchu zimnego silnika. Jeśli masz przypuszczenia, że dostaje dwa paliwa na raz to po prostu jedno odłącz. Podczas pracy na gazie możesz wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa, z kolei jak silnik będzie pracować na benzynie to np odłącz kable zasilające elektrozawory od gazu.



arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » śr lis 16, 2011 18:03

zmiana emulacji na odłączona? tzn odłączyc całkowicie sonde poprzez wyjecie wtyczki? a po rozgrzaniu silnika ja podlaczyc czy wogole jeździć bez sondy?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: Paweł Marek » śr lis 16, 2011 20:23

do dalszych porad musisz podać jaką masz generację instalacji gazowej i najlepiej markę komputerka do LPG jeśli jest i ew. przełącznika w kabinie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lis 15, 2010 23:15

Objawy popsutego monowtrysku. Golf III 1.6.

Post autor: arki » czw lis 17, 2011 18:16

instalacja II generacji ale ja zalozylem sobie pokretło do regulacji bo tez mial potezne spalanie gazu...ogolnie instalacja to Voila czy jakos tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości