pasek alternatora - nie moge zalozyc:(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pasek alternatora - nie moge zalozyc:(
zabralem sie za wymiane paska napedzajacego alternator ale nie wiem jak powinien byc prawidlowo zalozony. kolo napedkowe od pompy wody jest gladkie i mam takie pytanie - czy powinna napedzac ja gladka czesc paska czy ta z rowkami?? silnik to 1.9D 64KM (1Y).
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
to, to ja wiem - przeciez nie zaloze go rowkami na zewnatrzGitner pisze:Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..
Pozdro
Gitner
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nie wiem tylko, ktora strona powinien napedzac kolo pompy wody - probowalem zalozyc tak, zeby napedzal ta gladka ale nie mozna bo jest za krotki mimo, ze to odpowiedzni model paska do tego silnika(wg. sprzedawcy)
- mindcrasher
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
[/quote] Dokładnie. A koło od pompy ma być napędzane wewnętrzną częścią paska czyli od strony rowków na pasku.[/quote]
a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę
zewnetrzna czyli gładka strona paska ma napędzać pompe, innej opcji nie ma, musisz go poprowadzić górą koła pompy czyli puścić go pomiędzy pompą a tym kołem z rowkami na wale, a nie dołem i wewnętrzną stroną paska
mój typ tak ma i nie narzeka
pozdro
a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
zewnetrzna czyli gładka strona paska ma napędzać pompe, innej opcji nie ma, musisz go poprowadzić górą koła pompy czyli puścić go pomiędzy pompą a tym kołem z rowkami na wale, a nie dołem i wewnętrzną stroną paska
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
pozdro
Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.zloty60 pisze:Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P
Silver w sumie obaj mamy racje od 92 1Y z napinaczem i chyba od 94 1Y bez napinacza...ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości